خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت ذوالنور از «فشار نیروهای بسیجی» برای حضور در جنگ قره‌باغ

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با فشار سنگینی از نیروهای انقلابی و بسیجی مواجه بودیم که اصرار می کردند تا زمینه ورود آنها به قره باغ فراهم شود که اگر این اتفاق می افتاد جنگ قره باغ نه ۴۴ روز که یک شبه پایان پیدا می کرد.

به‌گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز دوشنبه در همایش بین المللی «قره باغ ۱۷ ربیع، گفتمان برتر» در سالن امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه اظهار داشت: نباید تروریست های تکفیری در این منطقه مستقر شوند و به طور یقین با بیداری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و توجه مسئولان دو کشور و جدیتی که به خرج داده خواهد شد از بروز چنین خطر ویرانگری جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از ۲۸ سال، قره باغ به دامن اسلام و جمهوری آذربایجان بازگشت گفت: جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا در مرحله بازسازی و پاکسازی منطقه از خسارت های ناشی از جنگ، به عنوان حرکتی اعتقادی ورود کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در جنگ قبلی قره باغ، شهدای فراوانی از ایران برای استقلال آذربایجان داده شد ولی در جنگ اخیر، به دلیل محدودیت هایی، امکان حضور مستقیم وجود نداشت ولی شرایط و تحولات این جنگ با حساسیت دنبال می شد.

ذوالنوری، ادامه داد: با فشار سنگینی از نیروهای انقلابی و بسیجی مواجه بودیم که اصرار می کردند تا زمینه ورود آنها به قره باغ فراهم شود که اگر این اتفاق می افتاد جنگ قره باغ نه ۴۴ روز که یک شبه پایان پیدا می کرد.

وی گفت: امروز که قره باغ به آغوش سرزمین اسلامی برگشته ولی با خطراتی مواجه است که یکی از این خطرات حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است.

ذوالنوری با بیان اینکه یهودیت با صهیونیسم متفاوت است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی مولود صهیونیسم جهانی است و امروز مهمترین خطر که نه تنها برای مسلمانان و اسلام برای همه بشریت و ادیان الهی است عجین شدن جریان خبیث صهیونیسم جهانی و جریان تروریسم تکفیری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیایت خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: وقتی نظام سلطه با اسلام هراسی نتوانست اسلام و نفوذ آن را در دلها مهار کند و نتواست در جنگ هشت ساله و پس از آن مرکز این اسلام که جمهوری اسلامی است را از بین ببرد، امروز با جنگ درون تمدنی، نیابتی و تفرقه و همچنین تقویت و تشدید جریان های تکفیری و تروریستی در تلاش است تا در میان کشورهای اسلامی اختلاف و ایجاد مشکل کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام…دراثنای‌جنگ‌چهل‌وچند‌روزه‌خود‌تلوزیون‌تبریز
    نشان‌داد‌که‌کامیونهای‌تاکتیکی‌روسی‌از‌مرز‌ایران‌وارد‌
    ارمنستان‌میشود‌خود‌ارامنه‌هم‌ازبدو‌فروپاشی‌روسیه
    همواره‌ازایران‌تشکر‌کردند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا