خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه ترکیه از تشکیل “کمیسیون قانون اساسی” سوریه خبر داد 

مولود چاووش‌اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی اعلام کرد: در چارچوب مذاکرات سوچی، آستانه و ژنو تلاش‌ها برای تأسیس کمیسیون درباره قانون اساسی سوریه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در روزهای آتی هدف ما این است که کمیسیونی با حضور نمایندگان گروه‌های مدنی، دولتی و مخالف تشکیل و در این کمیسیون درباره تشکیل قانون اساسی جدید بحث و گفت‌وگو شود.

چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش درباره فلسطین گفت: تصمیمات سازمان ملل درباره فلسطین و خاورمیانه کافی نیست. باید کشورها در این باره اقدام مشترک انجام دهند. ما مسأله قدس را از نزدیک پیگیری می‌کنیم. در طول یک سال و نیم گذشته با اقداماتی که انجام داده‌ایم همه دنیا متوجه شده‌اند که آمریکا و اسرائیل سیاست‌های اشتباهی در پیش گرفته‌اند.

وی درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست گفت: ما در این پرونده تلاش کردیم که با عربستان همکاری کنیم اما متأسفانه عربستان این همکاری را طور دیگری تفسیر کرد. این کشور تنها از ما اطلاعات دریافت کرد و سپس همکاری را قطع کرد. ما هیچ اطلاعات جدیدی به دست نیاوردیم. به عبارت دیگر هیچ گونه تبادل اطلاعات رخ نداد.

او ادامه داد: هنوز سوالات بسیاری در این باره باقی مانده است. مشخص نیست که جسد کجاست. مشخص نیست چه کسی از این جنایت حمایت کرده است. کشورهای غربی که همواره می‌خواهند دیگران را در حوزه حقوق بشر درس بدهند، سکوت می‌کنند. آنها می‌خواهند بر روی این جنایت سرپوش بگذارند. در همین حال ما می‌بینیم که توافق‌ها امضا شده و تسلیحات به فروش می‌رسد.

چاووش‌اوغلو در بخش دیگر از اظهاراتش درباره سوریه گفت: ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم. اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم، آشکار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا