خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چین ابرقدرت بهتری نخواهد شد!

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «چین ابرقدرت بهتری نخواهد شد!» نوشت:

امام على عليه السلام : لَيْسَ الْعاقِلُ مَنْ يَعْرِفُ الْخَيْرَ مِنَ الشَّرِّ وَ لكِنَّ الْعاقِلَ مَنْ يَعْرِفُ خَيْرَ الشَّرَّيْنِ؛

عاقل، آن نيست كه خوب را از بد تشخيص دهد. عاقل، كسى است كه از ميان دو بد، آن را كه ضررش كمتر است، بشناسد. 

چندی پیش اقای علی مطهری گفتند در زمان تصدی نمایندگی مجلس از وزیر خارجه، جناب ظریف پرسیدم: چرا جمهوری اسلامی جنایات حکومت چین در خصوص مسلمانان ایغور را محکوم نمی‌کند؟
پاسخ دادند ما به چین نیاز اقتصادی داریم و این کار ممکن نیست!

حال این مسئله قابل تامل است که اگر وابستگی اقتصادی بد است، وابستگی به نظام و رژیمی که به هیچ وجه سنخیتِ ارزشی با ما ندارد بدتر است. و اگر قرار است بواسطه در خطر افتادن جمهوری اسلامی با چین کنار بیاییم چرا به همین دلیل با آمریکا کنار نیائیم؟

اگر ما در قبال چین تقیه کرده از مظلومان ایغور حمایت نمی‌کنیم چرا در مقابل آمریکا ودر مسئله فلسطین یا یمن یا سوریه، همین رویه را دنبال نمی‌کنیم؟ تا قدری از فشار اقتصادی به ملت کاسته شود.

به‌علاوه اگر ما مشکلمان را با آمریکا بواسطه تاکتیک تقیه[۱] حل کنیم سپس حمایت‌های دیپلماتیک از مسلمانان ایغور که درحال استحاله و نسل‌کشی اعتقادی‌اند را انجام دهیم، نه چین امکان تحریم ما را دارد و نه ما از تحریم چین آسیب می‌بینیم.

چنانچه ترکیه از مسلمانان ایغور حمایت می‌کند و با تنش در روابط خود با چین هم مواجه نمی‌شود. بطور کلی قطع رابطه ما با امریکا موجب ناتوانی ما در ایجاد موازنه در رابطه با شرق شده و دست سیاست خارجی ما را به‌سوی شرق زیادی دراز نموده است.

نکته حائز اهمیت آن است که ما ناخواسته درحال کمک به شکل‌گیری امپراطوری ضد خدا هستیم! حاکمیت چین کمونیست اگرچه قدری از مرام اقتصادی خود کوتاه آمده اما از نظر سیاسی و عقیدتی همچنان بر مرام کمونیسم اصرار دارد.

حکومت‌هایی نظیر چین و کره شمالی که  با مردم خود چنین ظالمانه برخورد نموده، آنها را از مهمترین حقوق اولیه انسانی نظیرحق انتخاب وحق سوال از حاکمان و… محروم می‌نمایند معلوم نیست اگر قدرت اول عالم شوند چه برسر مردم عالم، می‌آورند.

جمهوری اسلامی ناخواسته و نادانسته سالیانی است در زمینی که منکران خدا تعیین نموده‌اند بازی نموده و بدون دریافت هزینه و مواجب در حال مبارزه با آمریکا، مهمترین دشمن چین است!

[1] تقیه یعنی برای حفظ جان و مال شهروندان از انجام بعضی تکالیف شرعی و انسانی، فعلا خودداری نمائیم، مانند آنچه وظیفه داشتیم در حمایت از مظلومان ایغور انجام دهیم، اما انجام ندادیم تا مشکلات اقتصادی مملکت مضاعف نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا