خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصراف ندهید!

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی چهره‌های شاخص میانه‌رو که توانسته‌اند از سد رد صلاحیت‌های شورای نگهبان عبور کنند به دنبال انصراف از ادامه‌ی رقابت‌های انتخاباتی هستند.

اینکه تا چه حد چنین اتفاقی رخ دهد تا الان مشخص نیست اما واقعیت این است که انصراف میانه‌روها از رقابت‌های انتخابات پاس گلی زیبا به تندروها خواهد بود.

تا چند روز مانده به انتخابات امکان تغییر در نتایج بررسی صلاحیت‌ها وجود دارد و از آن مهمتر اینکه جامعه‌ی ایرانی اصولا در انتخابات «دقیقه‌ی نودی» تصمیم می‌گیرد. در نتیجه مشخص نیست که فضای انتخابات به همین شکل ادامه پیدا کند.

از یک سو ممکن است شورای نگهبان و دیگر ارکان قدرت برای تغییر فضای سرد فعلی وارد عمل شوند و با تصمیماتی بخش‌های مردد جامعه (و نه آنها که تصمیم خود را گرفته‌اند) را به صندوق رای امیدوار کنند.

و از طرف دیگر این احتمال هم وجود دارد که جامعه نیز با بررسی دقیق‌تر آنچه در دوران حضور جریان تندرو در مجلس و دولت نصیبش شده است به سمت میانه‌روها گرایش پیدا کند.

میانه‌روهایی که با حضورشان در ساختار قدرت شاید «شق القمر» نکنند اما دست‌کم از تداوم خسارت بیشتر حضور تندروها بر «زندگی معمولی» مردم جلوگیری خواهند کرد.

بنابراین انصراف از ادامه‌ی رقابت به معنای همراه شدن خواسته یا ناخواسته با جریانی است که با تصمیمات خود در سال‌های اخیر خساراتی جبران‌ناپذیر را به ایران و زندگی روزمره‌ی مردم آن وارد آورده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خداوکیلی من اگه ببینم کسی می تونه این وضعیت رو سامان بده و ملت رو از این فلاکتی که قالیباف و هوادارانش درست کردن نجات بده رای میدم.

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا