خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال؛ وقت اصلاح فرا رسیده یا جهش بیشتری در راه است؟

وبسایت ارز دیجیتال نوشت:

در شرایطی که بیت کوین در آستانه رسیدن به بالاترین سطح قیمت تاریخی خود قرار دارد و دیگر ارزهای دیجیتال شاهد رشد قابل‌توجهی طی روزهای اخیر بوده‌اند، سؤال اصلی این است که آیا مرحله بعدی از روند صعودی بازار آغاز شده است یا به‌زودی وارد مرحله اصلاح خواهیم شد؟

تحلیل بنیادی

شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک در هفته گذشته به بالاترین سطح خود رسیدند که بیانگر افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به پذیرش ریسک است. بیت کوین همچنین نمی‌خواهد از این روند عقب بماند و هم‌اکنون کمتر از ۳٬۰۰۰ دلار با اوج قیمت خود (۶۸٬۹۹۰ دلار) در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) فاصله دارد. البته، باید به یاد داشت که چنین روندهای صعودی شارپی به‌ندرت پایدار هستند.

کوین ۳۶۰

در طول مرحله فومو، قیمت‌ها در بازه زمانی کوتاهی رشد قابل‌توجهی می‌کنند. باوجود بالابودن ریسک، معامله‌گرانی که می‌توانند از این شرایط استفاده کنند، سود خوبی کسب خواهند کرد. بااین‌حال، این رالی‌های عمودی، کاهش شدید قیمت را به همراه دارند. بنابراین، تعیین حد ضرر برای جلوگیری از ازبین‌رفتن سود معاملات ضروری خواهد بود.

شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰)

بسته‌شدن شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در بالاترین حد خود در یک مارس (۱۱ اسفند) بیانگر آن است که خریداران هنوز کنترل روند بازار را در دست دارند.

تحلیل شاخص اس‌اندپی ۵۰۰

حرکت صعودی این شاخص در داخل یک کانال صعودی طی چند روز گذشته نشان می‌دهد که عبور از خط مقاومت احتمالاً با چالشی جدی از سوی فروشندگان مواجه خواهد شد. اگر قیمت نسبت به خط مقاومت کاهش یابد، فروشندگان سعی خواهند کرد که روند این شاخص را به خط حمایت نزدیک کنند. شکست روند به پایین کانال موجب آغاز یک مرحله اصلاحی کوتاه‌مدت خواهد شد.

در مقابل، اگر فروشندگان موفق به افزایش قیمت به بالای کانال شوند، نشانه‌ای از تداوم روند صعودی خواهد بود. این اتفاق می‌تواند یک رالی صعودی را آغاز کند که احتمالاً شاخص به ۵٬۳۰۰ و سپس به ۵٬۵۰۰ یابد. البته، معامله‌گران باید محتاط باشند، زیرا واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) به معنی کاهش قدرت خریداران است.

شاخص دلار آمریکا (DXY)

خریداران شاخص دلار آمریکا (DXY) را در ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی بیست روزه (EMA20) در سطح ۱۰۴ رساندند، اما نتوانستند به بالای آن افزایش دهند و فروشندگان در اول مارس (۱۱ اسفند) قیمت را به زیر این خط بازگرداندند.

تحلیل شاخص قیمت دلار

روند حرکت میانگین متحرک نمایی بیست روزه تقریباً افقی شده و شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه میانی است که به معنی یک بازار رنج احتمالی در کوتاه‌مدت خواهد بود. اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی بیست روزه باقی بماند، شاخص دلار می‌تواند تا میانگین متحرک ساده پنجاه روزه (EMA50) خود در سطح ۱۰۳ سقوط کند. البته، انتظار می‌رود خریداران با قدرت از این سطح دفاع کنند.

برعکس، اگر قیمت از سطح کنونی بالا برود و به بالای ۱۰۴.۳ برسد، نشانه خرید سنگین در سطوح پایین‌تر خواهد بود و سپس این شاخص می تواند تا ۱۰۵ افزایش یابد. عبور از این سطح مقاومت می‌تواند درها را برای افزایش احتمالی تا سطح ۱۰۶ واحدی باز کند.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در یک روند صعودی ثابت در حرکت بوده است. فروشندگان تلاش کردند تا حرکت صعودی را در محدوده ۶۴٬۰۰۰ دلاری متوقف کنند، اما این تلاش منجر به تشکیل یک الگوی پرچم شد.

تحلیل قیمت بیت کوین

خریداران با افزایش قیمت در ۴ مارس (۱۴ اسفند)، دوباره برتری خود را تثبیت کردند. این به معنای شروع مرحله بعدی روند صعودی است که می‌تواند قیمت بیت کوین را به اوج تاریخی خود در ۶۸٬۹۹۰ دلار برساند و پس از آن قیمت تا ۷۶٬۰۰۰ دلار ادامه یابد که منطقه هدف بریک اوت الگوی پرچم است.

زمان برای فروشندگان رو به اتمام است. اگر بخواهند کنترل بازار را به دست بگیرند، باید به‌سرعت قیمت را به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار بکشانند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است حد ضرر معامله‌گران کوتاه‌مدت فعال شود و قیمت تا میانگین متحرک نمایی بیست روزه خود در ۵۶٬۲۵۰ دلار کاهش یابد.

اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم با جهش ۵درصدی طی روز گذشته به بیش از ۳٬۷۰۰ دلار افزایش یافت، فروشندگان نتوانستند مانع روند و اصلاح قیمت شوند. این موضوع نشان می‌دهد که هر افت قیمتی جزئی با خرید از سوی معامله‌گران مواجه شده است.

تحلیل قیمت اتریوم

اکنون که خریداران موفق به عبور از مقاومت ۳٬۶۰۰ دلاری شدند، قیمت اتریوم می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را به سمت ۴٬۰۰۰ دلار و سپس به ۴٬۱۵۰ دلار آغاز کند.

روند صعودی میانگین‌های متحرک بیانگر آن است که که خریداران کنترل را در دست دارند، اما شاخص قدرت نسبی، چند روزی است که در منطقه اشباع خرید قرار دارد که پولبک در کوتاه‌مدت را افزایش می‌دهد. در این شرایط، اولین خط حمایت جدی ۳٬۳۰۰ دلار و سپس متحرک نمایی بیست روز یعنی ۳٬۱۲۹ دلار خواهد بود.

بی‌ان‌بی (BNB)

قیمت بی‌ان‌بی چند روزی است که روند صعودی داشته است. فروشندگان سعی کردند این روند را در قیمت ۴۲۷ دلار متوقف کنند، اما خریداران در ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) به‌شدت شروع به خرید کردند که به معنی تداوم احساسات مثبت بود.

تحلیل قیمت بایننس کوین

میانگین متحرک درحال افزایش و شاخص قدرت نسبی در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که روند قیمت کمترین مقاومت را برای صعود دارد. اگر خریداران قیمت را به بالای ۴۲۷ دلار برسانند، بی‌ان‌بی می‌تواند تا ۴۶۰ دلار افزایش یابد. البته که افزایش قیمت به بالای این سطح مقاومت برای خریداران دشوار خواهد بود.

در صورت کاهش قیمت، میانگین متحرک نمایی بیست روزه، ۳۸۳ دلار اولین سطح حمایت خواهد بود. اگر این حمایت شکست بخورد، معامله‌گران کوتاه‌مدت احتمالاً به سرعت از موقعیت‌های خود خارج خواهند شد که می‌تواند موجب تداوم روند اصلاح تا میانگین متحرک پنجاه روزه تا ۳۳۸ دلار شود.

ریپل (XRP)

قیمت ریپل در ۳ مارس (۱۳ اسفند) به‌شدت کاهش یافت، اما دم بلند کندل نشان می‌دهد که خرید سنگین در سطوح پایین‌تر در جریان است.

تحلیل قیمت ریپل

متحرک نمایی بیست روزه روبه‌بالا (۰.۵۸ دلار) و شاخص قدرت نسبی در منطقه اشباع خرید بیانگر آن است که خریداران بازار را در دست دارند. یک مقاومت جزئی در ۰.۶۷ دلار وجود دارد، اما احتمال عبور از آن زیاد است. پس از آن روند صعودی می‌تواند تا مقاومت قدرتمند ۰.۷۴ دلاری افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت به‌شکلی شارپ به زیر ۰.۶۷ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که فروشندگان به‌شدت از این سطح دفاع می‌کنند. این مسئله می‌تواند قیمت را تا میانگین متحرک نمایی بیست روزه کاهش دهد و برای مدتی در محدوده ۰.۴۶ دلار تا ۰۶۷ دلاری نگه دارد.

سولانا (SOL)

اگرچه قیمت سولانا در یک مارس (۱۱ اسفند) در بالای مقاومت ۱۲۶ دلاری بسته شد، اما خریداران در تلاش برای حفظ این روند هستند. این شرایط می‌توان به معنای کمبود تقاضا در سطوح بالاتر باشد.

تحلیل قیمت سولانا

اگر قیمت در ۱۲۶ دلاری باقی بماند، احتمال از سرگیری روند صعودی افزایش می‌یابد. اگر خریداران بتوانند قیمت سولانا را به بالای سطح ۱۳۸ دلاری برسانند، احتمال صعود تا محدوده ۱۴۳ دلار و سپس ۱۵۸ دلاری افزایش خواهد یافت.

در نقطه مقابل، با کاهش قیمت به کمتر از ۱۲۶ دلار، احتمال سقوط تا میانگین متحرک بیست روزه در سطح ۱۱۶ دلار وجود دارد. فروشندگان باید قیمت را به زیر این محدوده بکشند تا نشان دهند که بریک اوت به بالای سطح ۱۲۶ دلاری کاذب بوده است.

کاردانو (ADA)

قیمت کاردانو پس از غلبه خریداران بر سد ۰.۶۸ دلاری در یک مارس (۱۱ اسفند)، مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کرد. فروشندگان تلاش کردند تا قیمت را به زیر سطح بریک اوت در ۳ مارس (۱۳ اسفند) بازگردانند، اما خریداران موقعیت‌های خود را حفظ کردند. این نشان‌دهنده خرید شدید در کف قیمت است.

تحلیل قیمت کاردانو

این روند صعودی احتمالاً تا ۰.۹ دلار ادامه خواهد داشت، جایی که انتظار می‌رود فروشندگان به‌شکل جدی از افزایش قیمت جلوگیری کنند. در صورت عبور قیمت از این سطح، این رالی می‌تواند تا ۱.۲۵ دلار ادامه یابد که گذر از آن برای خریداران دشوار خواهد بود.

رسیدن شاخص قدرت نسبی به بالای ۸۰ بیانگر آن است که این روند در خطر توقف قرار دارد. در صورت اصلاح قیمت، میانگین متحرک نمایی بیست روزه در ۰.۶۴ دلار، خط حمایت اصلی خواهد بود. شکست روند به زیر این سطح به معنای آن است که خریداران کنترل بازار را از دست داده‌اند که می‌تواند قیمت کاردانو را تا میانگین متحرک ساده پنجاه روزه در ۰.۵۶ دلار کاهش دهد.

دوج کوین (DOGE)

قیمت دوج کوین طی چند روز اخیر شاهد رشد قابل‌توجهی بوده است. فروشندگان در ۳ مارس (۱۳ اسفند) تلاش کردند تا قیمت را کاهش دهند، اما دم بلند کندل نشان می‌دهد خریداران به‌شدت در حال خرید هستند.

تحلیل قیمت دوج کوین

خریداران در ۴ مارس (۱۴ اسفند) قیمت دوج کوین را به بالای مقاومت ۰.۱۶ دلاری افزایش دادند و روند صعودی را از سر گرفتند. این حرکت، راه را برای افزایش احتمالی قیمت تا ۰.۱۸ دلار و پس از آن تا ۰.۲۲ دلار باز می‌کند. این جهش شدید، شاخص قدرت نسبی را به منطقه اشباع خرید وارد کرده است که نشان می‌دهد که تثبیت یا اصلاح احتمالی در راه خواهد بود.

در سوی مقابل، قیمت در صورت کاهش با دو مقاومت در سطوح ۰.۱۶ دلاری و ۰.۱۲ دلاری مواجه خواهد شد. شکست این سطوح مقاومت به معنای پایان احتمالی روند صعودی خواهد بود.

آوالانچ (AVAX)

قیمت آوالانچ پس از بسته‌شدن بالای خط گردن در۴۲ دلار، الگوی سر و شانه معکوس صعودی خود را در یک مارس (۱۱ اسفند) تکمیل کرد.

تحلیل قیمت آوالانچ

آوالانچ شاهد نبرد سختی بین خریداران و فروشندگان در نزدیکی سطح ۴۲ دلار است. اگر خریداران این سطح را به سمت حمایت تبدیل کنند و قیمت را به بالای ۴۵ دلار برسانند، قیمت می‌تواند به سمت مقاومت روانی در ۵۰ دلار افزایش یابد که با عبور از آن احتمال افزایش تا سطح ۵۷ دلاری هدف این الگو وجود دارد.

فروشندگان برای تضعیف خریداران باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی بیست روزه در ۴۰ دلار برسانند. قیمت پس از آن می‌تواند تا میانگین متحرک ساده پنجاه روز در ۳۷ دلار سقوط کند که نشان می‌دهد که بریک اوت یک مارس (۱۱ اسفند) احتمالاً یک تله گاوی بوده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا