خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ایران به عقب‌نشینی اروپا از صدور قطعنامه در آژانس

ایرنا نوشت: هم زمان با انتشار اخبار درباره عقب نشینی تروئیکای اروپایی از ارائه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده ایران در وین گفت که سرانجام عقلانیت چیره شد.

غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه با اعلام خبری کوتاهی به خبرنگاران گفت: در اثر تلاش های گسترده دیپلماتیک، فرایند صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد.

غریب آبادی ضمن انتقاد از اقدامات با انگیزه های سیاسی و سوءاستفاده از آژانس برای مقاصد چانه زنی، از هوشیاری و تدابیر اعضای آژانس، بویژه شورای حکام و مدیرکل، در تلاش های خود برای جلوگیری از ایجاد تنش های غیر ضروری و حفظ فرصت های موجود برای دیپلماسی، استقبال کرد.

نماینده دائم کشورمان افزود: توضیحات بیشتری را در این رابطه بعد از نشست امروز شورای حکام ارائه خواهد کرد.

برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش دادند که آمریکا و سه کشور اروپایی باقی‌مانده در برجام قصد دارند تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کنند که در آن از ایران به دلیل توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام انتقاد شده است.

در همین پیوند وزیر امور خارجه فرانسه سه‌شنبه شب مدعی شد که قطعنامه‌ای علیه ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارایه می‌شود و آن را انتقادی خواند. «ژان ایو لودریان» ادعا کرد که این قطعنامه در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه آغاز به کار کرد. این شورا تشکیلات تصمیم گیرنده در آژانس بین المللی انرژی اتمی است که هر سال چند نشست برای تصمیم گیری در مورد مسائل مهم این سازمان برگزار می کند.

سخنگوی دولت ایران نیز تهدید کرده بود اگر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند، تهران تفاهم اخیر خود را با آژانس مورد بازنگری قرار خواهد داد. علی ربیعی در یک نشست خبری در تهران گفت در صورت تصویب هر قطعنامه‌ای علیه ایران به طور قطع واکنش مناسب اعمال و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد، از جمله بازنگری در توافق‌نامه بین آژانس و سازمان انرژی اتمی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا