خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«احیای دریاچه ارومیه نگین دستاوردهای دولت است»

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه به جرات می توان گفت که نگین دستاوردهای دولت در این استان احیای دریاچه ارومیه است، افزود: پهنه ای فیروزه ای که روزهای پایانی حیات خود را تجربه می کرد با عنایت خداوند در نزول رحمت اش و اقدامات برنامه محور دولت امروز به وضعیتی پایدار و امیدبخش برای دوستداران اش در سراسر ایران دست یافته است. 

به‌گزارش ایسنا محمدمهدی شهریاری عصر روز پنجشنبه چهاردهم اسفند ماه در سومین جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، تصریح کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان قوه ای مستقل، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و یکی از ارکان اساسی تحقق عدالت در ایران، امروز در اجرای سند بنیادی قوه از رویکردهایی نوین و موثر برخوردار بوده و در دوره ریاست حضرت آیت الله رئیسی اهداف به خوبی و به درستی انجام و در حال اجراست.

وی با قدرانی از اقدامات قابل تحسین قوه قضائیه در مبارزه با فساد و متخلفان حقوق ملت که باعث برگشت سرمایه عظیم اجتماعی برای جمهوری اسلامی ایران شده تصریح کرد: امیدواریم و یقین داریم که این روند با دقت بیشتر بر اساس سند تحول قضائی تداوم خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی این استان را گنجینه فرهنگ ها ، اقوام و الگویی فاخر از زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب دانست و افزود: به امید خدا با تقویت این الگو و توجه عادلانه در همه جوانب روند توسعه ای که در سالهای اخیر شتاب قابل ملاحظه ای به خود گرفته تداوم خواهد یافت و این استان بیش از پیش نقش و توانایی خود را در بالندگی ایران عزیز ایفا خواهد کرد.

شهریاری گفت:در حوزه امنیت با تلاشهای جان برکفان سپاه،بسیج، ارتش، نیروی انتظامی،مرزبانی و سربازان گمنام در بهترین شرایط امنیتی و باثبات قرار داریم. جا دارد تلاش و جانفشانی فرماندهان دلیر نیروهای مسلح در این خطه برای تثبیت امنیت از سوی مقامات ارشد نظام مورد تقدیر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی علیرغم مرز ۹۶۷ کیلومتری با سه کشور به مدد تلاش نیروهای مسلح و مرزداران شریف جزو پنج استان امن کشور بشمار می رود، تداوم این روند را نیازمند مساعدت ویژه در تخصیص اعتبارات برای کمک به رفع اندک نواقصات موجود دانست و افزود: در  چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام یافته ولی برای تقویت فعالیتها به مساعدت ویژه نیاز داریم.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص کمک های معیشتی دولت به مرزنشینان نیز از راهکارهایی چون کارت مرزنشینی،کارت پیله وری و سهمیه سوخت خبر داد و گفت: در صورت رفع نواقصات و تحقق کامل اهداف این بسته های معیشتی دیگر شاهد پدیده کولبری نخواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: صادرات استان از ۴۶۰ میلیون دلار در سال ۹۶ امروز از مرز سه میلیارد دلار نیز فراتر رفته و این نوید بخش روشن شدن چراغ اشتغال و آبادانی در این خطه سرفراز است.

شهریاری رشد ۳۴ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، ارتقاء درآمدهای خانوار از رتبه ۳۱ در سال ۹۷ به رتبه ۹ در سال ۹۸، درآمد خانوار روستایی از رتبه ۲۵ در سال ۹۷ به رتبه ۱۴ در سال ۹۸، ارتقاء رتبه کشوری از لحاظ حجم صادرات از رتبه ۵ در سال ۹۷ به رتبه ۳ در سال ۹۸ ، میزان ارزش صادرات از رتبه ۷ در سال ۹۷ به رتبه ۳ در سال ۹۸،  ارتقاء رتبه کشوری از لحاظ تراز تجاری از رتبه ۴ در سال ۹۷ به رتبه ۲ در سال ۹۸ از دیگر شاخص های مثبت اقتصادی استان آذربایجان غربی برشمرد.

وی افزایش قابل توجه سرمایه گذاری و اکتشافات در معادنی چون طلا و مس و دیگر فلزات گرانبها را نوید بخش روزهایی پرامید در عرصه ظرفیت های معدنی در پنجمین استان دارای توانمندیهای معدنی ایران دانست و گفت: یکی از اتفاقات مثبت رخ داده در این استان که شاخصی مهم در فراهم سازی بستر سرمایه گذاری و اشتغال است بهبود فضای کسب و کار است. خوشبختانه با همت صورت گرفته آذربایجان غربی با افتخار توانسته از رتبه ۲۰ در سال ۹۶ به رتبه یک کشوری در سالهای ۹۸ و ۹۹ دست یابد.

استاندار آذربایجان غربی بابیان اینکه به جرات می توان گفت که نگین دستاوردهای دولت در این استان کمک به احیای دریاچه ارومیه است، افزود: پهنه ای فیروزه ای که روزهای پایانی حیات خود را تجربه می کرد با عنایت خداوند در نزول رحمت اش و اقدامات برنامه محور دولت امروز به وضعیتی پایدار و امیدبخش برای دوستداران اش در سراسر ایران دست یافته است. 

شهریاری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با ایجاد ستاد احیای دریاچه ارومیه و اقداماتی چون احداث تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به میزان ۶۰۰ میلیون مترمکعب به دریاچه ارومیه،احداث کانال انتقال آب از سد سیلوه به سد چپرآباد اشنویه و سپس دریاچه ارومیه، لایروبی ۳۸۴ کیلومتر از رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه، احداث ۷۲ سردهنه رودخانه های اصلی، احداث شبکه آبیاری نوین در ۱۴ هزار هکتار، احداث تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و تبریز، اجرای برنامه های محیط زیستی و منابع طبیعی برای کنترل ریزگردها و هزینه کرد نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار برای نجات دریاچه ارومیه توانسته روزهای امیدبخشی را برای ساکنان استانهای حاشیه دریاچه ارومیه رقم بزند.


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا