خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت هاشمی از جلسه‌ی سران قوا در اسفند۷۶

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

چهارشنبه 20 اسفند 1376  |  12 ذيقعده  1418  |    11 مارس 1998

اعضای جامعه روحانیت مبارز آمدند. از اظهارات‏ آقاى خاتمى رییس‏‌جمهور در جلسه دولت انتقاد داشتند كه متعرض به شوراى نگهبان و عدم همكارى جناح مقابل بوده است. آقاى ناطق گفت در مجلس سروصداى زيادى دارد و گويا آقاى خاتمى، نوار صحبت خود را براى آيت‌الله خامنه‌اى هم فرستاده كه شايعات را خنثى‏ كند ولى حاضر نشده است نوار را به مجلس بدهد. به نظر مى‌رسد، تضاد و مشاجره بين دو جريان [جناح راست و جناح چپ]، بالا گرفته و روز بروز تشديد مى‌شود.

پنج‌شنبه 21 اسفند 1376  

شب براى مراسم سالگرد فوت حاج‏‌احمدآقا، به مرقد امام رفتم. آيت‌الله خامنه‌اى هم بودند. قبل از شروع سخنرانى، هر دو مراجعت‏ كرديم. در جلسه، آقاى صادق خلخالى و آقاى شيخ يوسف صانعى، از من خواستند كه براى آزاد شدن درس آيت‌الله منتظرى كمك كنم و آقاى صانعى گفت چرا در خاطرات خود، موضوع تشيیع جنازه مرحوم ابوي‌تان و نماز ميت امام بر جنازه ايشان را ننوشته‌ايد؛ چون اولين بار بود كه امام چنين اقدامی كردند و در آن روزها، مسأله مهمى بود.

جمعه 22 اسفند 1376  

امروز در نجف‏‌آباد جمعى از حزب‏‌اللهى‌ها، در مخالفت با كسانى كه شهر را در حمايت آیت‏‌الله منتظرى تعطيل كرده بودند، تظاهراتى‏ كرده‌اند.

شنبه 23 اسفند 1376

عصر آقاى شفيعى از وزارت اطلاعات آمد و گزارشى از پرونده سوءاستفاده بعضى از معاونان در وزارت كشاورزى و نيز وضع انتخابات ميان‏دوره‌اى در تهران داد كه خيلى خلوت بوده است و جلو افتادن نامزد مؤتلفه در مقابل نامزدان جناح طرفدار ریيس‏‌جمهور و مجمع روحانيون مبارز، برخلاف انتظار و تبليغات سنگين آنها بود.

شب در جلسه سران سه قوه در دفتر آقاى يزدى رییس قوه قضاییه شركت كردم. آقاى يزدى، گزارش مذاكره  با رهبرى را داد كه منجر به‏ كسب اجازه براى محاكمه يا بازداشت شهردار تهران شده است. پيشنهاد كرد كه ریيس‏‌جمهور، شهردار را عوض‏ كندكه محاكمه، باعث تضعيف موقعيت مقام شهردارى نشود كه نپذيرفتيم و گفتيم مصلحت نيست و ممكن است باعث تشديد اختلافات شود؛ با توجه به اينكه ظاهراً جرمى در كار نيست و نهايتاً تبرئه خواهد شد.

در راه خانه، آقاى خاتمى به ماشين من آمد و گفت، به رهبرى پيشنهاد داده‌اند كه اجازه بدهند در مسأله مبارزه با مواد مخدر با آمريكا، مذاكره و تبادل اطلاعات شود؛ ايشان نپذيرفته‌اند. از سخت‌گيرى رهبرى‏ گله داشت. پيشنهاد داشت، دسته‏‌جمعى با ايشان مذاكره كنيم.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1376

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا