خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی

واکنش‌های توییتری به دیدار تاریخی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سیدعطاءالله مهاجرانی: ‏تلويزيون ميادين در نشر مستقيم ديدار پاپ فرانسيس با آيت الله سيستانى سنگ تمام گذاشته است. سيماى جمهورى اسلامى كار حرفه اى درجه اول را ياد بگيرد!
پاپ فرانسيس اكنون در خانه كوچك و ساده  آيت الله سيستانى است. خانه اى كه محور و مركز تعادل و ثبات در عراق است.
‏آيت الله سيستانى اهل سنت را انفسنا، مسيحيان را عنصر اصلى و مكون در عراق، پاپ فرانسيس را جزء ما و خود را جزء پاپ فرانسيس خوانده است.
وقتى فتواى جهاد كفايى عليه داعش داد، شيعه و سنى و مسيحى و عرب و كرد، به صفوف حشد الشعبى پيوستند.
سيستانى به هيچ مقام آمريكايى اجازه ملاقات نداد.

سیدنظام‌الدین موسوی: ‏اگر حماسه حاج قاسم و المهندس نبود، پاپ اعظم به دیدار آیت الله سیستانی که نمیرفت هیچ، اصلاً پا به عراق هم نمیگذاشت.
نامتان جاودانه باد اسطوره های عزت و شرف.

محمدرضا زائری: ‏تا اين لحظه در باره ديدار تاريخي و سرنوشت ساز پاپ با حضرت آيت الله سيستاني چيري ننوشته بودم، زيرا مي ديدم ديگران به اندازه كافي به آن پرداخته اند. اما رفتار عجيب اخبار امشب صداوسيما در بايكوت اين حادثه مهم را كه ديدم لازم دانستم در حد نشر همين تصوير وظيفه خود را انجام دهم.

عباس آخوندی: ‏دیدار دو رهبر معنوی شرق و غرب پس از سده‌ها جنگ به نام دین اتفاق نادر و مبارکی است.
در حالی‌که هر دو فاقد حکومت ظاهری‌اند بسیاری از حاکمان جهان پیرو آن دو می‌باشند. بایدن کاتولیک است.
باشد که این موجب شود که خشونت به نام دین محکوم و جهان گامی به سوی صلح که پیام ادیان است بردارد.

علی علیزاده: ‏آیت الله سیستانی، قدرتمندترین فرد عراق که در منزلی ۵۰ متری زندگی میکند، از احترام‌برانگیزترین شخصیتهای معاصر است. اما اینکه عده‌ای دیدارش با پاپ را وسیله تحقیر و کوبیدن جمهوری اسلامی کرده‌اند واقعا پوپولیستی‌ است. ج.ا اینهمه جای نقد دارد. اخر سفر پاپ به عراق چه ربطی به ج.ا دارد؟

علی آذرنژاد: ‏حدود چهل دقیقه از خبر نیمروزی شبکه ۱ میگذره، بعد در مورد دیدار اقای سیستانی و پاپ فرانسیس گزارش میره، اونم کوتاه و مزخرف.
بعد در مورد گرانی سیب حدود ۱۰ دقیقه گزارش پخش می‌کنه
یعنی دیدار دو رهبر بزرگ دینی دنیا اندازه سیب اهمیت نداشت؟

محمد توپچی: ‏در خصوص دیدار دو رهبر عالی‌رتبه‌ی دینی هنوز زود است که نظر بدهیم. باید منتظر ماند تا تبعات این دیدار مشخص شود.
مثلا یک مجمعی برای تقریب اسلام شیعی و مسیحیت تاسیس شود و در آنجا مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت از منظر فلسفی، حقوقی .. بررسی شود.
این قبیل اتفاقات راهگشاست نه صرف دیدار.

حسین ابراهیمی: ‏مواظب باشیم، نکنه به مرجعیت شیعه افتخار نکنیم نکنه خدای نکرده برای اثبات مقام رهبر انقلاب دنبال نفی عالم بزرگی مثل حضرت آیت الله سیستانی باشیم، درحالی که ایشون کسیه که به تبعیت از رهبر انقلاب امر میکنه و مدام برای آقا دعا می کنند و بالعکس، که در پیام های این دو بزرگوار منعکس است.

میثم رمضانعلی: ‏می‌خواهند مدحِ حاج قاسم بگویند، مرجعیت را تنزیل می‌دهند؛ ظاهربین‌های خشک‌مغز

فرید مدرسی: ‏امروز ‎#آیت‌الله_سیستانی در شارع‌الرسول برای پاپ ‎#مانیفست_تشیع را بازخوانی کرد:
۱- الهیات اخلاق‌مدار
۲- ضدیت با جنگ و تحریم ملت‌ها
۳- مبارزه با ظلم و فقر و برقراری عدالت اجتماعی
۴- دعوت به عقلانیت و گفتگو میان دولت‌ها
۵- تلاش برای زندگی مسالمت‌آمیز جهانیان
۶- تاکید بر حقوق شهروندی

حسین دهباشی: ‏دیدارِ پاپ فرانسیس با آیت‌الله سیستانی، دیدارِ دو آدم خوش‌جنس با یکدیگر است. آدم‌هایی مهم ولی متواضع. آدم‌هایی قدرتمند ولی باجنبه. آدم‌هایی فرزندِ زمانه‌ی خویشتن. آدم‌هایی عاقل. بی‌عقده. مودّب. آرام. مهربان. و کم‌حرف. که با غیرمومنین، سرِ سرکوب و تحقیر و تحمیل ندارند.

کیوان ساعدی: ‏بیانات ضد استکباری آیت الله سیستانی در دیدار پاپ (قضیه فلسطین، محاصره اقتصادی کشورهای منطقه و…) بار دیگر جایگاه تاریخی فقهای عالیقدر و دردآشنای شیعه را برای همگان یادآوری کرد. ‌

صادق زیباکلام: ‏سفر عالیجناب پاپ فرانسیس به نجف و ملاقات تاریخی با حضرت آیت الله سیستانی نشان داد که زبان مسالمت، دوستی و احترام به دیگران، در بلند مدت از تندخویی انقلابی، توهین و تحقیر مخالفین و طلب مرگ و نیستی برای دشمنان کردن، موفق تر است.

امیررضا نظری: ‏در روزگاری که پاپ و آیت الله سیستانی درباره مسائل مهم جهان گفتگو میکردند و نگران ظلم و سرکوب دینی و فکری بودند یک عده در ایران دغدغه اینو داشتند که ملت تو خونه همدیگه رو به اسم کوچیک صدا نزنن!

جلال سمیعی: ‏این عکس معنای نمادین مهمی دارد؛ سال‌ها پیش که سیدمحمد خاتمی از گفتگوی میان تمدن‌ها/مذاهب سخن گفت، استقبال زیادی از آن شد؛ اما معادلات سیاسی به وضعیت ایران، شکل غریبی داد.
شاید این عکس ربطی به ایران پیدا نکند… اما خاورمیانه‌ زخمی‌تر از قبل، حتی در سطح عکس تشنه این خبرهاست!

نیشگون: ‏‌
پاپ : ما برای آرامش عراق دعا کردیم. / +شما فقط دعا کردید ولی ما براش جـون دادیم!

سعید کاکاوند: ‏دیدار بزرگترین و عالیقدر ترین مرجع شیعیان ‎#آیتاللهسیستانی با ‎#پاپ باید مایه مباهات ایرانیان بعنوان بزرگترین کشور شیعه باشد ولی متاسفانه چون باب میل حضرات نبوده است. دنبال تحریف و کوچک شمردن آن هستند

مرتضی سیمیاری: ‏پاپ فرانسیس می گوید صدای اسلحه باید خاموش شود.
تا زمانی که  آمریکایی ها و انگلیسی ها  در خاورمیانه پایگاه نظامی و حضور نامشروع دارند،هر ندایی برای زمین گذاشتن اسلحه،یعنی خلع سلاح شدن.
می خواهید صلح برقرار شود؟از منطقه ما بیرون بروید!

پیمان عارف: ‏‎#سخنگویان_مدارا
دین در خدمت دنیای بهتر

سمیه یوسفی: ‏این عکس رو توی پوشه مخصوصم ذخیره کردم. این عکس تصویر یک آرمان است.
اسم این آرمان رو بذارید مدارای دینی، صلح یا گفتگوی ادیان.

رضا رمضان‌نژاد: ‏آ. سیستانی در خاورمیانه، از کانون‌های مهم جنگ، خونریزی، اشغال و استثمار، میزبان پاپ از اروپای سرسبز و با امنیته.
اروپایی که عامل/معاون در بسیاری از مصیبت‌های خاورمیانه‌ از فروش سلاح، تا اشغالگری و … ست!
صلح آرزوی میزبانه
اما پاپ قاعدتا باید در استفاده از کلمه صلح شرمسار باشه! ‏آیت‌الله سیستانی فرزند زمانه‌اش هست،
در مبارزه با فتنه حاد داعش و اشغال عراق، فتوا به استفاده از اسلحه و تار و مار کردن دشمن داده.
پاپ چطور؟
کجای این زمانه خون و خشم و درد و کودک‌کشی، مدیون حرفی، کلامی، اقدامی از پاپ بوده؟

حسین نخلی: ‏شبکه‌ی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از قبل از ورود پاپ به نجف و دیدار با آقای سیستانی تا انتهای دیدار و خروج پاپ از نجف هیچ واکنشی از خودش نشون نداد.
خبر نداشت که چه اتفاقی افتاده یا عمدا خودش رو به بی‌خبری زده بود؟

محمدرضا نوروزپور: ‏یک پیام‌ مهم دیدار ‎#پاپ_فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان با حضرت آیت‌الله ‎#سیستانی از مراجع عالیقدر مسلمانان شیعه جهان، به کشورهای اروپایی و آمریکا است تا در برابر ویروس مهلک اسلام هراسی قد علم کنند و برای متوقف کردن آن به میدان بیایند، همانگونه که او در میانه کرونا به عراق سفر کرد.

محمد وحیدی: ‏به عنوان یک ناظر می‌بینم کسانی که قائل به سکولاریسم و جدایی دین از سیاست هستند از کینه [آیت‌الله] خامنه‌ای امروز مذهبی شده و برای دیدار پاپ و سیستانی، کاتولیک‌تر از هزار پاپ و اسقف و شیعه‌تر از هر شیرازی و آخوند شده‌اند. توفان خنده‌ها….

علی صابری تولایی: ‏در دفتر آیت الله یک نفر با حداقل درک بصری و رسانه ای حضور ندارد که از ایشان بخواهد عبا یا قبایی با رنگ متفاوت بپوشند تا این تصویر نمادین زیانبار، این تضاد آشکار سیاه و سفید به دنیا ارسال نشود؟

محمدرضا جوادی یگانه: ‏این کوچه‌های باریک شارع الرسول نجف و آن خانه کوچک، و دو رهبر مذهبی نشسته در نهایت خشوع، یادآور پیام فراموش‌شده پیامبران است و الگوگرفته از پیامبر رحمتی که ساده می‌نشست و برابر گفتگو می کرد. پیامبر دنبال مجد و عظمت پیروان خود است نه مساجد اشرافی و مجالس باشکوه.

نون میم: ‏در دیدار آیت الله سیستانی و پاپ، عکسی از حاج قاسم و ابو مهدی نبود ولی آرامش این دیدار مدیون همان عکس بود

حوّا: ‏اینکه چون پاپ رفته دیدار سیدنا آیت‌الله سیستانی، پس حضرت‌شون شخصیت مؤثرتر و بانفوذتری از آقای‌خامنه‌ای در جهان و منطقهٔ ما هستند، یه استدلالیه که فقط از مشنگ‌های توییتری برمیاد.
بحث با مشنگ‌ها خطاست.

داریوش: ‏پاپ رفته آيت‌الله سيستانی را ديده. چيزی که به نظر من رسيد گشودگی و دوستی بود. به چشم عده‌ای ديگر البته رو‌کم‌کنی رسیده. چقدر منظر فکری آدم‌ها در تفسیر وقایع اثرگذار است! يکی نوشته آیت‌الله سیستانی به پاپ درس فلان و بهمان داده و الخ.

راسپوتین: ‏کاری که مرحوم آیت‌الله بروجردی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی و گفتگوی بین ادیان شروع کرد که نتیجه اش شد فتوای شیخ شلتوت، مسجد هامبورگ و…امروز در نجف جواب داد، راه را مکتب قم باز کرد اما مکتب نجف به سرانجام رساند، اما مهم مکاتب نیست، مهم گفتگو است.

صبا آذرپیک: ‏دل‌مون صلح می‌خواد
دل‌مون زندگی آروم می‌خواد
خسته شدیم از نزاع که هزینه‌اش رو می‌دیم
برای همین‌‌ه خیلی‌هامون با حسرت و شادی کم‌رنگی در ته دل‌مون، امروز این تصاویر رو دنبال کردیم

بهروز شجاعی: ‏چنین خداحافظی صمیمانه‌ای، هر دو در نهایت ادب
‎#آیتاللهسیستانی ‎#پاپ

دانیال ایمانی: ‏اینکه پاپ ،در دیدار با رهبران مذهبی مسلمانان،با لحنی سرزنش گون به موعظه گری در باب تعایش و رواداری می‌پردازد، همچنان حامل رگه‌هایی از ذهنیت استعماری است. انگار شر را ما به جانب آنان فرستاده ایم! یادشان رفت جرج بوش بزرگترین جنگها و تجاوزات این دوران را با نام مسیح آغاز کرد!

سیدپیمان طاهری: ‏درمنزل کوچک ومحقرش پاپ را پذیرفت که بگوید
دوصد گفته چون نیم کردار نیست

علی کلایی: ‏جای ‎#امامموسیصدر خالی است. حال که ‎#پاپفرانسیس به ‎#عراق آمده. بیاید در کنار ‎#سیدالسیستانی و با پاپ از همزیستی میان ادیان و صلح بگوید. بگوید که ادیان در خدمت انسان اند. بگوید که “صیانت از ‎#آزادى ممکن نیست مگر با آزادى.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب علیز!!! همان ربطی را دارد که نظام موسوی ، وکیل الحکومه مجلس، به آن اشاره کرده است!!! توئیت وی را در توئیتر که ممنوع و فیلتر است، بخوان تا متوجه شوی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا