خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای نماینده‌ی مجلس: نوبخت می‌خواهد کاندیدا شود

یک نماینده‌ی مجلس گفت: دولت در مهر ماه بدون مصوبه مجلس افزایش ناگهانی در حقوق بازنشستگان اعمال کرد که به صورت غیر خالص در نظر گرفته شده به نحوی که استاد دانشگاه از بازنشسته هم ترازش کمتر دریافت می کند آن هم چون رئیس سازمان برنامه و بودجه می خواهد کاندیدا شود و در حزب خودش به عنوان نفر اول انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی نیاسر در تذکری در جلسه علنی بعد از ظهر امروز شنبه مجلس با اشاره به اظهارات پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: هیات رئیسه موظف است از شأن مجلس و نمایندگان دفاع کند. نماینده دولت تصریحا یا تلویحا به مجلس اهانت می کند و نظر نمایندگان را غیر کارشناسی یا غیر حکیمانه بیان می کند. شما (رئیس جلسه) باید پاسخ محکمی بدهید که آنها به نمایندگان عتاب و خطاب نکنند و نمایندگان را تحقیر نکنند.

این عضو کمیسیون تلفیق ادعا کرد: تمام گرفتاری ما به خاطر عملکرد دولت بوده است. دولت در مهر ماه بدون مصوبه مجلس افزایش ناگهانی در حقوق بازنشستگان اعمال کرد که به صورت غیر خالص در نظر گرفته شده به نحوی که استاد دانشگاه از بازنشسته هم ترازش کمتر دریافت می کند آن هم چون رئیس سازمان برنامه و بودجه می خواهد کاندیدا شود و در حزب خودش به عنوان نفر اول انتخاب شده است. این باری است که آنها به کشور تحمیل کردند. در واقع گردابی که درست شده بر سر همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی و مطالبات بازنشستگان از سر ناکارآمدی و نابلدی و بعضا بلدی هایی است که دولت رقم زده است.

وی اضافه کرد: به ما توهین می کنند که بحث غیر کارشناسی می کنیم. بگویند چه کارشناسی پشت آن بخشنامه مهر ماه بوده که مجلس باید جواب آن را بدهد.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: اولین نفری که باید از شأن مجلس دفاع می کند هیات رئیسه است.

قاضی زاده هاشمی که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: اولین نفری که از شأن مجلس دفاع می کند باید رئیس جلسه باشد به شرطی که همکاران و حلقه یاران بگذارند و مباحث را گوش کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا