خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای رئیسی! حالا ما میو

علی اصغر شفیعیان، سردبیر انصاف نیوز:

سلام آقای رئیسی. یکی داشت ناهار می‌خورد، گربه‌ای رسید و «میو» کرد. لقمه‌ای به او داد، تا آمد خودش بخورد باز میو کرد. لقمه‌ای دیگر داد. تکرار شد. گربه را جای خود نشاند و گفت «ناهار من مال تو، حالا من میو!». تا حالا نقد می‌کردید، امروز همه‌ی قوا دربست در اختیار شماست و حالا ما میو!

انتظار تبریک که ندارید؟ پیروزی در زمین بی‌رقیب تبریک ندارد؛ آن دو نامزد تسخیری شورای نگهبان برای جناح رقیب از ابتدا بازنده بودند. یاد «علیرضا بباز» افتادم اما به آن هم نیاز نشد. البته شما مقصر نیستید ولی به خود بیایید؛ بازی‌سازان می‌خواهند شما را مدیریت کنند و کار سختی هم ندارند!

این دو هفته‌ی اخیر که هیات دولت را با وزرای روحانی شرکت کردید به‌خاطر بسپارید. فرصتی بود که بتوانید مقایسه کنید با کسانی که به عنوان وزیر معرفی کرده‌اید تا «مجلس به‌اصطلاح انقلابی» هم تاییدشان کنند. نور علی نور است. البته بهتر است که خودتان به نتیجه برسید.

قرارهایی دوره‌ای با همه‌ی روسای سابق دولت‌ها و معاونان اول آنها بگذارید، موسوی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی و معاونان اول دولت‌ها. اگر لازم شد دوزانو بنشینید و گوش باشید تا قبول کنند و به‌حرف بیایند. با آنها رفتار خوبی نشده، گلایه کم ندارند اما پر هستند از تجربه. کمک خواهند کرد.

پیشنهادم این است که هفته‌ای دو ساعت با آقای روحانی قرار بگذارید. او را در معذوریت بگذارید که قبول کند. در این قرارها بگویید که در آن هفته چه کردید و برنامه‌های هفته‌ی آینده را مرور کنید. حرف‌هایش را بشنوید و کار خود را بکنید. اما بشنوید. شاید نکته‌ای گفت که بدرد بخورد. می‌خورد!

چرا بر مشاور متفاوت تاکید دارم؟ اگر حالا موضع مخالفت با واردات واکسن غربی را هر کسی دست گرفته به‌خاطر مشورت بدی بوده که داده شده است. در انتخاب مشاور بسیار دقت کنید. بعید می‌دانم بتوانید اما تلاش کنید. لااقل چند تا «غیرخودی» هم در میان مشاوران بگذارید!

همه‌ی روسای دولت‌های قبل در نهایت به مشکلاتی در ساختار رسیدند. یعنی خودشان تجربه کردند. شما همین ابتدا دنبال حل مساله باشید وگرنه احمدی‌نژاد که کاملا هماهنگ بود هم آنطور به مشکل خورد. برای همین نوک بینی را نباید دید. مشکلات امروز کشور راه‌حل می‌خواهد. مثال؟ الی ماشالله!

آقای زالی دروغ می‌گوید. مشکل پول نبود. اراده‌ی مخالفت با واردات واکسن بود. ربطی هم به دولت نداشت. کسانی کاسب شعارهای توخالی هستند از جمله ادعاهای غلوآمیز تولید سریع واکسن ایرانی. مستعان ۱۱۰ را یادتان هست؟ دیدید چطور در پاچه‌ی مسئولان کردند؟ ولی در نهایت دولت «باید» پاسخ بدهد!

نگاه‌ها باید تغییر کند. آمریکا جایی را که گرفته ول خواهد کرد؟ تحریم‌ها هوشمند است. حلقه تنگ شده است. کسانی که قطعنامه‌ها را کاغذپاره می‌دانستند دور و بر شما هستند. خود شما هم در این مورد اشتباه فکر می‌کردید اما حالا تغییر کنید. تحریم بد است. فشارش را ملت باید تاوان بدهد نه شما!

مسالهٔ «میدان و دیپلماسی» را با رهبری حل کنید. نوع موضع‌گیری و دخالت در افغانستان و همکاری با طالبان را ببینید. در کاسه‌تان می‌گذارند. در حوزه‌ی دیپلماسی مهمترین کار شما چیزی شبیه به برجام است و حل مسایلی ازجمله اف‌ای‌تی‌اف. از آبروی خود خرج کنید. پشتتان می‌ایستیم اگر چنین کنید.

شما گذشته‌ی قابل دفاع و درخشانی که ندارید، چهره‌ای کاریزماتیک هم نیستید، از این جهت مثل آقای روحانی احتمال جدا شدن امثال حسین دهباشی تا ناصر همتی زیاد است که نمک خورده و نمکدان بشکنند. تنهایتان بگذارند. اگر نجنبید خلاصه‌ی شرایط همین است که گفتم: «ناهار من مال تو، حالا من میو!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خیلی دوست داشتم حرف زشتی به این به ظاهر سردبیر بزنم.ولی دور از مسلمانی و تقوا است. پس از حرف خود سربیر وام میگیرم و میگویم از حسادت و کینه شما همان میو میو بکن تا شاید. چطور هروقت نامزد مورد علاقه شما میبرد بهترین انتخاب است و در غیر اینصورت خیر؟ خدا عاقبت ما و شما را ختم بخیر کند.ان شاء الله

    17
    14
  2. کاش لااقل یکم شرافت داشتی و موقع روحانی هم میو میو میکری گربه صفت.
    خداروشکر که رییسی اومد و کسانی که هشت سال لال بودن زبان باز کردن و به جای کنسرت و هزار کوفت و زهرمار؛ معیشت و گرفتاری مردم دغدغه شون شد.

    7
    7
  3. تف تو ذات پلیدت…
    مردم تو دهن شما زدند هنوز نمی خواید بفهمید که به زباله دان تاریخ انداخته شده اید.

    2
    4
  4. دست شما درد نکند چه مطلب قشنگی بود.
    باید با رئیس جمهور همین گونه سخن گفت به امید روزی که بتوان با رهبری هم بدون سانسور گفت و گو کرد.

    جناب رییسی ما هم ( میو )

    آقای رییسی یک نکته هم بنده اضافه کنم، استفاده از تجارب کشورهای موفق مثل امریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، سوئد و سوئیس هیچ اشکالی ندارد قرار نیست همه مسیر را تا انتها برویم تا به خطاهای مان پی ببریم.
    کشور داری فقط امنیت حاکمان با انرژی هسته ای نیست، کشور داری تامین ایمنی، مردم هم هست، بزرگترین ایمنی برای مردم داشتن شغل مناسب است. اجازه دهید تصمیمات بزرگ بر عهده اکثریت مردم باشد، خودشان تعیین سرنوشت کنند.
    جناب رییسی مثل احمدی نژاد ادای ضدیت با امریکا و غرب در نیاورید وقتی سفر نیویورک پیش بیاید تعداد همراهان بالا 120 نفر باشد، همه مدعیان ضدیت با امریکا برای سفر به نیویورک سر و دست می شکنند.

    از تجارب کشورهای پیشرفته در اصلاح نظام مالیاتی، بانکی و کوتاه کردن دست نظامی ها در مسائل اقتصادی استفاده کنید.
    غرب دشمن ما نیست، جهل و تعصبات ما دشمن ماست.

    3
    3
  5. سلام..من‌آرزو‌میکنم‌کاش‌در‌ایران‌کنونی
    هر‌استان‌لا‌اقل‌یک‌سایت‌مانند‌همین
    ‌انصاف‌نیوز‌داشت‌تقریبا‌تربیون
    ‌آزادیست‌جناب‌سردبیر‌به‌جناب‌رئیس
    جمهورمحترم‌خوب‌‌‌نصیحتی‌کرده‌‌وآن
    ‌مشورت‌است‌مشورت‌با‌کسانی‌که‌
    تجاربی‌داشتند‌هرچند‌از‌جناح‌منتقد
    ایشان‌اما‌من‌نیز‌سخنی‌دارم‌میگویم‌آقای‌رئیسی‌ای‌سید‌بزرگوار‌آقای‌
    محسن‌رضائی‌که‌حال‌معاون‌شما‌هستند
    طرحی‌داشتند‌به‌نام‌فدراتیو‌های‌
    اقتصادی‌مستقل‌مناطق‌کشور….
    نمی‌توان‌کشور‌را‌با‌سیستم‌متمرکر
    یادگار‌دوران‌رضاخان‌‌به‌پیش‌برد‌وموفق‌شد‌‌این‌سیستم‌اجازه‌شایسته‌سالاری
    وعدالت‌را‌نخواهد‌دادپان‌فارسها‌دروغ
    ‌میگویند‌با‌فدراتیو‌‌اقتصادی‌وفرهنگی
    خطری‌متوجه‌ایران‌نیست‌‌‌….آذربایجان
    هم‌میو‌میو

  6. برای ما نیروهای انقلابی تنها محورمون مقام معظم رهبریست نه رئیسی و نه هیچکس دیگه و تقدس گرایم از هیچکی نمیکنیم تنها فرد مقدس برامون حضرت اقاست

  7. واقعا رئیسی بیاد از روحانی وکابینه اش مشورت بگیره
    روحانی بهش میگه تا ساعت ۱۰ بخواب بعد با عینک دودی از توی بنز مردم را ببین ورصد کن حال وروزشون را برو پاستور با چندتا ماسک دور ازهمه علی برکت الله طرح های فضایی وخیالی ونصفه نیمه افتتاح کن زود هم برو خونه
    آخر هفته ها هم برو توچال حالت را ببر
    اگه بودجه به پیسی خورد هم یه راه حل توپ یادت میدم .
    یه صبح جمعه ی کذایی هم بنزین را گرون کن

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا