خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نوشته بودند گران شدن اینترنت را به گردن دولت بیندازیم»

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد اینترنت خطاب به نمایندگان گفت: گاف هایی در مصوبه اول تلفیق بود که آقای نادران بعد از صحن آن را اصلاح کرد. مثلا دوستان نوشته بودند گران شدن اینترنت را به گردن دولت بیندازیم، خنده دار است. ما داریم بازی می خوریم. این چه روشی است که با ما برخورد می کنند.

به گزارش ایسنا، مجتبی توانگر در جلسه علنی بعد از ظهر امروز شنبه مجلس و در جریان طرح پیشنهاد خود در بند «ی» تبصره ۶ لایحه بودجه در خصوص نحوه هزینه کرد ۱۰ درصد افزایش حق الامتیاز و حق السهم دولت از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی گفت: بین افراط و تفریط گیر نکنیم، با این وزیر ارتباطات که چند لایه عمل می کند نباید بازی بخوریم. چرا چیزی را به عنوان مصوبه مطرح کنیم که بعدا عده ای مخالف مجلس انقلابی ما را در رسانه ها بی منطق نشان دهند؟

وی افزود: یک بار متن مصوبه کمیسیون تلفیق را بخوانید. ما ۱۰ درصد حق السهم شرکت های خصوصی اپراتوری را بگیریم و به یک شرکت خصوصی به نام مخابرات بدهیم. فردا جواب مردم را چه بدهیم؟ مگر تنها شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خانگی مخابرات ایران است؟ این چه اشتباهی است که در سبد مجلس می گذاریم.

این عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: دولت ردیف درآمدی بخش ارتباطات را از ۷۰۰۰ به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده است، وزیر دولت می گوید در این ردیف آب بسته شده است. دولتی ها از ۱۰ هزار میلیارد تومان ردیف درآمدی که بسته اند، هزینه ها را در جداول دیگر جای داده اند. چطور می گوییم مازاد این ۷۰۰۰ تا را به کارهای دیگر بدهند در حالیکه این منابع قبلا پیش خور شده است؟ چرا فرمان آقا در شبکه ملی را به یک شعار تقلیل می دهید؟ نه بودجه ای که نوشتیم قابل تحقق است و نه جریمه آن. آیا تنها چیزی نوشته ایم که بگوییم نوشته ایم. آیا انتظار رهبری از مجلس انقلابی این است؟

توانگر خطاب به مجلس گفت: چرا از دولت و وزیر ارتباطات بازی سیاسی می خورید؟ خوشبختانه گاف هایی در مصوبه اول تلفیق بود که آقای نادران بعد از صحن آن را اصلاح کرد. مثلا دوستان نوشته بودند گران شدن اینترنت را به گردن دولت بیندازیم، خنده دار است. ما داریم بازی می خوریم. این چه روشی است که با ما برخورد می کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیش بینی اعتبار برای سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) نیز گفت: این کاری که دوستان با ساترا و شرکت خصوصی مخابرات می کنند عملا دارند نظارت ما را می گیرند و بودجه را به جایی می برند که قابل نظارت نیست. در حالیکه در اینجا ما می توانیم وزیر را بخواهیم.

در ادامه قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پیشنهاد وی را قابل طرح ندانست و نهایتا بند «ی» تبصره ۶ به تصویب مجلس رسید. در همین رابطه الیاس نادران در تذکری مستند به ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس گفت: ما ذره ای در مصوبات صحن دخالت نکرده و آن را تغییر ندادیم بلکه بر اساس ماموریتی که به ما داده شده آن را شفاف تر کرده ایم.

وی افزود: آنچه که ما در کمیسیون انجام داده ایم شفاف تر و عملیاتی تر کردن مصوبات جلسات علنی صحن است و نه به نفع دستگاه خاصی تصمیم گرفتیم و نه علیه دستگاهی و آنچه که وظیفه ما بوده است انجام داده ایم. در موضوع اینترنت دستورات، تدبیرات و اختیارات نهادهای مختلف دیده شده است و مصلحت شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات، صدا وسیما و سایر بخش ها نیز دیده شده و هرکس در حوزه اختیارات خود باید بتواند اقدامات را انجام دهد.

نادران تاکید کرد: ما در کمیسیون تلفیق نه تحت تاثیر فضاسازی ها و جوسازی های افراد و شخصیت های سیاسی قرار گرفتیم و نه تحت تاثیر فشارهای دستگاه های اجرایی و آنچه که مصلحت کشور بود را تدبیر کردیم و اگر هم شورای محترم نگهبان ایرادی به مصوبه مجلس داشته باشد وظیفه خود می دانیم اصلاح کنیم و از همکاران خود نیز درخواست می کنم در اظهارات خود دقت کنند تا این ذهنیت ایجاد نشود که در مجلس چند دسته گی وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا