خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زاکانی: پذیرش FATF کمکی به انتقال پول نمی‌کند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اف‌ای‌تی‌اف کمکی به انتقال پول به کشور و تسهیل مراودات کاری و پولی نمی‌کند بلکه بندی به پای اقتصاد کشور است.

به گزارش تسنیم علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی جوانب FATF اظهار داشت: اف‌ای‌تی‌اف کمکی به رفع تحریم‌ها و انتقال پول به کشور و تسهیل مراودات کاری و پولی نمی‌کند بلکه بندی به پای اقتصاد کشور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند و اگر راهکاری برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه وجود داشته باشد تا نفت را صادر و پول را به کشور منتقل کنیم، پذیرش FATF مانع از آن می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقع با پذیرش آن و به‌اصطلاح شفاف‌سازی، دست‌های خود را در اقتصاد و دور زدن تحریم‌ها برای دشمن رو می‌کنیم و هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرد.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: دولت برای پذیرش FATF شروطی را مطرح کرد که باید گفت اصلاً شرط‌پذیر نیست و اگر کشور به آن بپیوندد، در ابتدای بهانه‌جویی‌های دیگری قرار می‌گیریم، در حقیقت FATF موضوع سیاسی است و اصلاً تخصصی نیست.

وی خاطرنشان کرد: حتی پذیرش آن، بهانه‌جویی برای دیگر مسائل ازجمله موضوعات هسته‌ای را به‌وجود می‌آورد و هرکدام از این بندها را اضافه کنیم، خود را گرفتارتر می‌کنیم و با ظلم مضاعفی مواجه می‌شویم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نیز این موضوع موافقین و مخالفینی دارد و موافقین نتوانستند استدلالات کافی را برای پذیرش FATF بیاورند لذا در مجمع به دور کارشناسی افتاد و مخالفین، استدلال‌هایشان، قوی‌تر است.

وی گفت: از طرفی موافقان نیز دلیلی منطقی ندارند به‌غیر از این‌که می‌گویند “مانند برجام، انتظاری ایجاد شده است و باید به آن پاسخ بدهیم”، من معتقدم تا بحث تحریم‌های ظالمانه وجود دارد FATF رأی نمی‌آورد و انتظار نداشته باشند خودمان را گرفتارتر کنیم، این مسیری که دولت توصیه می‌کند کارشناسی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا