خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش روسیاالیوم از حاشیه‌های سفر پاپ به عراق

به‌نوشته‌ی روسیاالیوم پس از گذشت چهار سال از آزادی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش، پاپ فرانسیس امروز (یکشنبه) با حضور در مناطق جنگ زده شهر موصل، کبوتر سفیدی را در کلیسای این شهر به نشانه صلح به پرواز درآورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز پس از سخنرانی در کلیسای “حوش البیعه” شهر موصل، با یک دستگاه خودروی کروکی کوچک از برخی محله‌های این شهر که در طول دوره آزادسازی آن از دست داعشی‌ها در سال ۲۰۱۷ با درگیری‌های شدیدی مواجه بودند، بازدید کرد.

او پس از سخنرانی‌ خود مقابل پیروان ادیان مختلف در کلیسای حوش البیعه که در روزهای اشغال آن در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ توسط داعشی‌ها به یک زندان تبدیل شده بود، کبوتر سفیدی را به نشانه صلح آزاد کرد.

پاپ که سفرش به استان نینوا با استقبال گسترده مردم مواجه شد، در سخنان خود مسیحیان عراق را به بازگشت به شهرهایشان و آغاز بازسازی ویرانه‌های باقی مانده از جنگ دعوت کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان بازدید خود از شهرهای موصل و قرقوش در استان نینوا را پس از انجام مراسم نیایش در دو کلیسای حوش البیعه و الطاهره پایان داد و آماده بازگشت به شهر اربیل شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا