خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر دفاع آمریکا: می‌خواهیم از مسیر دیپلماسی پیش برویم

وزیر دفاع امریکا گفت: ما می‌خواهیم در هر موضوعی از مسیر دیپلماسی به پیش برویم، اما اگر بازدارندگی به شکست منجر شود، باید مبارزه کرد.

به گزارش فارس، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکایی گفت، ما می‌خواهیم در هر موضوعی از مسیر دیپلماسی به پیش برویم، اما اگر بازدارندگی به شکست منجر شود ،باید مبارزه کرد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» که عصر یکشنبه به وقت تهران منتشر شد گفت، آمریکا در حال ارزیابی حملات راکتی به نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» در عراق است و آمریکا زمان و مکان مناسب پاسخگویی را خود تصمیم می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: «ما می‌خواهیم در هر موضوعی از مسیر دیپلماسی به پیش برویم. اما اگر بازدارندگی به شکست منجر شود ، باید مبارزه کنید. شما برای پیروزی می‌جنگید.»

وزیر دفاع آمریکا در این گفت‌و‌گو با اشاره به ایران و ادعای حمایت ایران از برخی گروه‌های نظامی در منطقه گفت، ایران کاملا قادر به ارزیابی و نتیجه گیری درباره منظور حملات هوایی آمریکاست.

آستین گفت: «آنچه آن‌ها (ایرانی‌ها) باید دوباره از این مسئله دریافت کنند این است که ما از نیروهای خود دفاع خواهیم کرد. پاسخ ما قابل تامل خواهد بود. امیدواریم که آنها اقدام‌های صحیح را انتخاب کنند.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین در باره روابط آتی واشنگتن با عربستان گفت: «رئیس جمهور ما کاملا به وضوح مشخص کرده که ما رابطه متفاوتی با سعودی ها در پیش رو خواهیم داشت. این به این معنی نیست که رابطه خوبی نخواهد بود. من کاملاً انتظار دارم که این یک رابطه خوب باشد، اما کمی متفاوت خواهد بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا