خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید روسیه بر گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا درباره برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: باید به رایزنی های مستقیم غیررسمی در چارچوب همه شرکت کنندگان معامله هسته ای (برجام) ازجمله ایران و آمریکا روی آورد.

به گزارش ایرنا، “میخائیل اولیانوف” نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین شامگاه یکشنبه خطاب به دفتر نمایندگی آمریکا در وین در توئیتی نوشت: شرکای آمریکایی خوش آمدید، روسیه برای همکاری با همه شرکت کنندگان برجام برای احیای هرچه سریعتر توافقنامه هسته‌ای آمادگی دارد.

این توئیت در واکنش به توئیت دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در وین نوشته شد که در آن گفته شده بود: ایالات متحده آمریکا در هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدان خود آماده از سرگیری تلاش‌های دیپلماتیک سازنده برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای برجام است که دستاورد کلیدی دیپلماسی چندجانبه محسوب می‌شود.

“میخائیل اولیانوف” نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، روز یکشنبه در توئیت دیگری انصراف تروئیکای اروپایی از ارائه پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اقدامی منطقی و چیره شدن عقل سلیم خواند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت: در محیط پیرامونی، اطلاعات منفی زیادی منتشر می‌شود. اما واقعیت آن چنان که تصور می‌شود، بد نیست.

وی افزود: به عنوان مثال تروئیکای اروپایی (شامل فرانسه، آلمان و انگلیس) از ارائه پیش نویس عجیب قطعنامه درباره ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی منصرف شد که نمایانگر چیرگی عقل سلیم بود.

اولیانوف نوشت: ما امیدواریم که منطق و عقل سلیم در امور دیگر حیاتی نیز چیره شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست شورای حکام آژانس که موضوع برجام در مرکز توجه آن قرار داشت خاطرنشان کرد که از تشدید تنش‌ها پیرامون مساله ایران جلوگیری شد و در آینده نیز تلاش‌های دیپلماتیک روی احیای برجام تمرکز یابد.

“میخائیل اولیانوف” نماینده روسیه در سازمان های بین‌المللی مستقر در وین روز شنبه در توئیت جدیدی نوشت: نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان یافت و از تشدید تنش ها جلوگیری شد و بازرسی ها در ایران ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در زمان حاضر باید بر تلاش های دیپلماتیک و اقدامات برای احیای کامل برجام تمرکز کرد.

نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: باید به رایزنی های مستقیم غیررسمی در چارچوب همه شرکت کنندگان معامله هسته ای (برجام) ازجمله ایران و آمریکا روی آورد.

اولیانوف روز جمعه نیز خواستار برگزاری نشستی برای بازگشت آمریکا به برجام شد.

“میخائیل اولیانوف” نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: ما دعوت می کنیم هرچه زودتر دیداری برای بازگشت آمریکا به برجام و احیای تعهدات ایران در چارچوب این توافق برگزار شود. بدیهی است که این روندها باید هرچه سریعتر آغاز شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا