خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر دفاع: «مصاف» جایگزین سلاح‌های انفرادی موجود می‌شود

امیر حاتمی، وزیر دفاع گفت: اسلحه بومی مصاف توانایی این را دارد تا به مرور جایگزین سلاح‌های انفرادی موجود در نیرو‌های مسلح کشورمان شود.

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ویژگی‌های سلاح ایرانی مصاف گفت: یکی از اقدامات مهمی که انجام گرفته تهیه سلاح انفرادی برای رزم در نیرو‌های مسلح است؛ پیش از این در هر کدام از نیرو‌ها اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نوع از سلاح را استفاده می‌کردیم. پس از اعلام نیاز نیروی زمینی ارتش، سلاح کاملا بومی مصاف طراحی و ساخته شده است.

وی ادامه داد: سلاح ایرانی مصاف قابلیت رقابت با سلاح‌های روز دنیا را داراست. یکی از ویژگی‌های مناسب این سلاح وزن مناسب آن است که در حدود ۴ کیلوگرم تخمین زده می‌شود؛ به لحاظ نواخت تیر و برد موثر آن در روز ٨٠٠ متر و برد شبانه آن نیز ۶٠٠ متر است.

امیر سرتیپ حاتمی اظهار کرد: سلاح مصاف بسیار خوش دست است و امکان نصب دوربین و انواع تجهیزات جانبی بر روی آن میسر می‌باشد. امیدوارم با توجه به آزمایش‌هایی که نیرو‌ها بر روی سلاح مصاف انجام داده اند؛ به مرور جایگزین سلاح‌های انفرادی موجود در نیرو‌های مسلح شود و سربازان عزیزمان بتوانند وظایف خود را به شکل بهتری انجام بدهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا