خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سعید محمد را باید جدی گرفت»

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی دیدارش با سردار سعید محمد، گزینه‌ای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

تا اینجا، یک ناهار بدهکارم به سعیدمحمد

4شنبه قبل توییتی از سعید محمد (که حالا شده است فرمانده پیشین قرارگاه خاتم) در باره FATF منتشر شد. برداشتم آن بود که متنی که او نوشته، محققانه نیست و برگرفته از بولتنهای دروغ باف است. در مطلبی خطاب به او نوشتم، یا به دفتر محقر من بیاید، یا فرصت رفتن من به دفتر وسیعش را فراهم کندتا در باره اف ای تی اف حرف بزنیم. اشاره هم کرده بودم که اگر او بیاید حاضرم ناهار بدهم و اگر من بروم یک چای تلخ هم کفایت می کند.
***
چندساعت بعد از انتشار مطلب، فردی از طرف آقای سعیدمحمد زنگ زد که او متن تو را خوانده و گفته است قراری بگذاریم و …

وعده مان برای قبل ازظهر 5شنبه شد.سر وقت رسیدم. غیر از خود او، چندجوان دیگر هم بودند.توی دلم گفتم:آخه چندنفر به یک نفر؟!

حرفهای مان از انتخابات شروع شد. گفت که دغدغه “گام دوم انقلاب” را دارد و می خواهد حرف رهبر زمین نماند. تجربه ای 30ساله دارد و آن را سرمایه کرده برای آنکه بیاید وسط میدان.

وقتی می گوید” 30سال تجربه” ، نگاهم پهن می شود روی چهره اش. با آنکه 52ساله است جوانتر از آن می نماید که در شناسنامه اش آمده. تیپ ورزشکاری اش هم حتما به کمک آمده تا جوانتر نشانش دهد.

شوخ طبعی اش نمی گذارد فضای گفت وگو سرد و بیروح باشد. وقتی به FATF می رسد می گوید اصلا به این موضوع نگاه سیاسی ندارد و کاملا آن را از دالان اقتصاد گذر می دهد.

این جمله را که می گوید حس می کنم حواسش جمع است که وارد بازی دیگران نشود . دغدغه مختصری را هم که در این زمینه دارد قابل حل می دانم.

زود می روم سراغ انتخابات. می خواهم بدانم قرار است به نفع چه کسی یا جریانی کنار برود. جوابش کوتاه است: “هرکس دغدغه گام دوم را داشته باشد و جوانگرایانه دنبالش کند، جایم را به او می دهم.”

مفهوم حرفش صریح است”: کناررفتنی نیستم، لااقل با کاندیداهایی که الان اسمشان مطرح است.”

آنچه را از او در ذهنم هست مرور می‌کنم و تبدیلش می‌کنم به یک یادداشت کوتاه در ذهنم . می‌نویسم: او را باید جدی گرفت. حتی اگر مخالف ورود نظامیان باشیم، حتی اگر عملکرد گذشته اش برای مان روشن نباشد؛ حتی اگر رفتار شورای نگهبان در برابر او قابل پیش بینی نباشد؛ حتی اگر تخریبهای فعلی علیه او را ویرانگر بدانیم ، حتی اگر نخواهیم به او رای بدهیم ، حتی اگر ندانیم در زمین کدام جناح بازی می کند، نمی توان از این نکته غافل ماند که او می تواند یکی از پدیده های 1400 باشد.

***

حرفهای جدی مان که تمام می شود، دوباره می رود سر قولی که برای ناهار داده ام. می گوید می آیم اما شاید با 10-20 نفر! جوابش را با ضرب المثلی می دهم که چون منشوری است نمی توانم بنویسم. ترجمه اش این است که :دریا دلان را ز توفان چه باک.

غذای موردعلاقه اش را هم لو می دهد:”یه آبگوشت دور هم می خوریم”
شاید تا روز آبگوشت، خیلی چیزها روشن تر شود، خیلی چیزها هم عوض شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مطلب بالا بجز تیتیر و چایی و تبلیغات برای سعید محمد چه محتوایی داشت؟ برنامه داشت توضیح داد نظر ایشان در مورد اف ای تی اف چیست و چرا؟
    آقای سعید محمد اگر واقعا سیاست مدار است تا حالا کجا بوده؟ ما وقتی می گوییم 30 سال تجربه سیاسی نام هایی مانند صادق زیباکلام در بعد دانشگاهی، وزرای دولت های سابق، محمود صادقی، علی لاریجانی، احمد توکلی، زاکانی، قالیباف، حتی جناب عارف با تمام کم کاری هایش، رضا خاتمی، شکوری راد، تاجزاده، ناطق نوری، باهنر و صدها چهره دیگر به ذهن متبادر می شود.
    جناب سعید محمد بجز پشتوانه شورای نگهبان و بخش تندرو حاکمیت چه تجربه سیاسی دارد؟ در کدام مناظره سیاسی شرکت کرده است؟ کدام مناظره اقتصادی را از ایشان دیده ایم؟ تیتر زده اید جدی است بله بخاطر اینکه رقیبی نمانده است و حاکمیت وقتی تصمیم بگیرد یک نفر را علی رغم خواست مردم رییس جمهور کند می شود.
    تجربه احمدی نژاد که یک جوان انقلابی بود کم هزینه روی دست کشور گذاشت؟
    چرا روند احزاب در ایران جدی نمی شود؟
    عرض می کنم سرنوشت سعید محمد چه می شود. ایشان احمدی نژاد دوم است فردی کم تجربه در حوزه سیاست داخلی، سیاست خارجی، نا آشنا به کنوانسیون ها و سازمان های بین المللی، بی تجربه در نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی کلان کشور.
    البته مطیع امر رهبری یعنی مرکز قدرت بی پاسخگو.
    اینها خلاصه احمدی نژاد دوم است، با هزینه مردم 4 سال شعار کلی می دهد، دم از عدالت و رفع فقر می زند، ادعا می کند که جناحی نیست، برای خدمت آمده است، به او تکلیف شده است، تیمی از چهره های آشنای اصول گراها به پست های وزارت می رسند و به علاوه عده ای سپاهی از قرار گاه خاتم الانبیا 4 سال شعار و کلی گویی و بعد با هزینه ملت تازه ابتدای امور سیاست مداری را یاد می گیرد دوره دوم که تازه متوجه می شود آن هم اندکی که معنی قانون چیست؟ بودجه ریزی یعنی چه؟ میزان بیکاری در کشور چقدر است؟ پروژه هسته ای چقدر هزینه داخلی و بین المللی دارد؟ اداره تیم مدیریتی وزرا و مدیرکل ها چه پیچ خمی دارد؟ بودجه کشور چقدر کمتر از کارهای نشده است؟ ادعا می کند که همه چیز بخاطر فساد قبلی ها بوده است یعنی روحانی و احمدی نژاد وارد دوره دوم که می شود تازه متوجه می شود ایراد اصلی در همان نهادهای انقلابی است بین او و حاکمیت شکاف می افتد با رهبری و بیت اختلاف پیدا می کند و بخشی از سپاه هم از او مایوس می شوند.
    این دور باطل سیاست در ایران است کسی که کار بلد نیست قرار نیست با رییس جمهور شدن تازه فرق لایحه و طرح را یاد بگیرد چند سوال ساده در مورد نظام بودجه ریزی کشور که تکنیکی باشد از آقای سعید محمد بپرسید بدون اطلاع قبلی ببینید چه جوابی می دهد؟
    یک سوال به زبان انگلیسی بپرسید ببینید به اندازه یک پاراگراف انگلیسی می تواند صحبت کند؟
    در مورد نظام بانکی و بورس با مشورت کارشناسان اقتصادی چند سوال تخصصی از او بپرسید که تفاوت مفاهیم کلیدی باشد ببینید چقدر ایشان دانش اقتصادی دارد؟
    راه حل یک چیز است بجای اشخاص نهادها و سازمان ها باید اصلاح شوند
    احزاب آزاد باید شکل بگیرند شبیه سیستم امریکا باید اصول گرایان و اصلاح طلبان و گروهایی مثل نهضت آزادی، جبهه ملی و چپ ها امکان داشته باشند انتخابات درون حزبی برگزار کنند بعد از انتخابات درون حزبی طرفداران آنها رای دهند در مناظرات داخل حزب و دو یا سه یا 4 چهره اصلی وارد مرحله نهایی شوند که مناظراتشان از تلوزیون آزاد نه این صدا و سیما مطیع و نوکر پخش شود و نهایتا مردم انتخاب کنند.
    شما همانطور که مخترع ماشین نیستید در حوزه سیاست مخترع سیاست هم نیستید باید ببینید کشورهای موفق سیاسی، با ثبات و پیشرفته مثل امریکا، کانادا، انگلستان و فرانسه چکار می کنند همان متدها را دنبال کنید. با روش های من درآوردی هر روز فقیر تر می شوید و با هزینه فراوان بعد از کلی سعی و خطا تازه به این می رسید که همان مدل کشورهای پیشرفته با پیاده کنید اما اسمش را عوض کنید بگذار سیاست اسلامی.

    11
    37
    1. آقا نیما من فقط یه چیزی رو به خدا نفهمیدم الان این چیزی که شما نوشته بودید قالب طنز داشت یا جدی بود!!؟؟
      اگه طنز بود که بهتون تبریک میگم شما طناز فوق العاده ای هستید من که انصافا خیلی خندیدم وقتی در مورد اقتصاد و بورس و تسلط به زبان انگلیسی و مذاکره و خصوصا شخصیت های سیاسی که گفته بودید چهره روحانی، ظریف و صادق زیباکلام مثل یه فیلم ابر کمدی داشت از جلوی چشمام رد میشد خلاصه دمتون گرم کلی حالمو خوب کردی
      و اگه ام جدی بود بازم از شما ممنونم چون با وجود اشخاصی مثل شما من که شخصا به سعید محمد بیشتر و عمیق تر فکر میکنم
      التماس تفکر

      26
      2
    2. ضمن ادای احترام به خاطر مطلب کاملتان، دغدغه ی مصالح مردم کجای فکر اوست! یا فقط گام دوم! با منتقدین خود چه رفتاری دارند؟ با رسانه های آزاد؟! با تضییع حقوق ردصلاحیت شده ها که از او برترند! با پرونده های باز و بلاتکلیف در حوزه ی سیاست خارجی چه؟ با نهادهای موازی که امان کشور را بریده اند! با دوارتش پول خور؟!رجل سیاسی و مذهبی است! مردم در کجای کارش در گذشته و با کدام موضعگیریش در مورد بداخلاقی ها و حرف های نابخردانه!

      1
      12
    3. یکی از فاکتورهای مهم برای کاندید شدن ریاست جمهوری داشتن برنامه جامع برای اداره کشوره
      اینکه این برنامه تا چه حد ضمانت اجرائی داشته باشه به کارنامه کاندیدا برمیگرده
      حالا تو ماه های اخیر لیست های بلند بالایی از برنامه ها رو خواهیم دید
      از برنامه های دولت سایه گرفته تا برنامه های فروش نفت خاتمی

      حالا در این بین ما باید بپرسیم که این برنامه ها بیان آرزوها و آرمانهای این داوطلبینه یا بر پایه مطالعات دقیق کارشناسی و تجربه اجرایی اون تو زمین واقعی ارائه شده
      در میان تمام کاندیدای مطرح از جمله کسانی که سابقه واقعی در اجرای یک طرح بزرگ تو سطح ملی رو داشتن فقط میتونیم از دکتر سعید محمد یاد کنیم . کسیکه تو فرماندهی قرارگاه خاتم بطور واقعی با کسری بودجه ، تحریم و یا دور زدن تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم ها و …. دست و پنجه نرم کرده و در این مدت حتی یکساعت هم کار این پروژه‌ها تعطیل نشده .

      اگه توی این تحریم ها فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس راه اندازی نمیشد شاید امروز قیمت بنزین به حدود ده هزار تومن رسیده بود و حسن روحانی هم تازه صبح جمعه میفهمید که بنزین گرون شده .

      وقتی دکتر سعید محمد از برنامه جامع برای اداره ‌کشور در قوه مجریه صحبت میکنه ، این برنامه ضمانت اجرایی کارنامه عملیاتی اون در قرارگاه خاتم رو هم به دنبالش داره .

      13
      1
  2. واقعا این اقا چه هنری در خود دیده که رویای ریاست داره .
    با توجه به این که بیشتر کل بودجه کشور دست سپاه هست .هنری نیست که کار خاصی کرده یا نه . ولی دولت خودش کسر بودجه داره . آموزش پرورش مشکل داره . همه مشکل دارند … به نظامی ها رای ممنوع است . اسیسی نمیخواهیم

    12
    115
    1. همین نظامی ها مملکت رو تا حالا سر پا نگه داشتن داداش
      نظامیهایی مثل سعید محمد صد می ارزن به امنیتیهایی مثل روحانی

      40
      6
    2. شما چه کاره مملکت هستی که بخوای یا نه شما همون آشغال هایی هستید که چهار سال پیش آزادی میخواستید و بازندگی اشرافی تون نون مردن آجر کردید خدا ازتون نگذره

      23
      4
    3. یادت باشه که قرارگاه خاتم سپاه قبل از سعید محمد هیچ بود ولی وقتی اومد باوجود کاهش بودجه سپاه و سرمایه گذاری خود سپاه روی ماهواره نور قرارگاه رو سامازماندهی کرد و بیش از 500 شرکت دانش بنیان دانشگاها رو وارد طرح ها کرد و ابر پروژه هارو شروع کرد برای شکستن تحریم و این که دور و ور سعید محمد به جای کماندو ها و تکاور های نظامی. نخبگان و متخصصان جوان اقتصادی هست

      29
      6
    4. آقای محمد که دارید میگید کل بودجه کشور دست سپاه است برچه اساسی این حرف را میزنید در صورتی که کمترین بودجه در اختیار سپاه است و در کل خاورمیانه هم کمترین بودجه است که به نظامی ها تعلق میگیره

      12
    5. خدایا شکرت بالاخره یه جوون انقلابی و باتجربه پیدا شد که به داد مردم برسه
      ایشالا به امید خدا ایشون پیروز میشه
      هرکس هم داره بد ایشون رو میگه حسابش با خداست

      9
      1
  3. ایران نیاز به مردانی بی ادعا پر تلاش
    همچون سپاهیان، بسیجیان جان برکف که در عمل همچون فقرا میخورند ،می پوشند زندگی می کنند.

    96
    15
      1. من اولین پست رو که خوندم دیدم نوشته محمد سعید هیچی از اقتصاد و مدیریت و برنامه ریزی نمیدونه که نشون از عدم شناختشونه. من نظر رسانه های بین المللی درباره محمد سعید میگم تا بدونید این شخص کیه. روزنامه وال استریت ژورنال: محمد سعید موتور اقتصادی و عمرانی سپاه پاسداران. او در سخت ترین شرایط تحریمی توانسته پروژه های نفتی و زیر ساختی ایران را پیش ببرد. در مقاله دیگری هم نوشته که سعید محمد به دنبال استفاده از توان تجاری سپاه برای ایجاد ثبات در اقتصاد پریشان ایران است. و مقاله دیگری هم در نشریه فارن پالیسی در ژوئیه 2020 که در این مقال نمیگنجد. جایزه ای هم از انجمن بین المللی مدیریت پروژه دریافت کرده. اگر از اقتصاد و مدیریت و برنامه ریزی چیزی نمیدونه چطور 250 پروژه اقتصادی رو در شرایط تحریم مدیریت کرده. تو رو خدا حرف های روحانی رو تکرار نکنید. روحانی میگفت ما زبون دنیا رو بلدیم، ظریف هفت زبون میتونه صحبت کنه و بقیه چیزی از سیاست خارجی سرشون نمیشه و نتیجه اش این شد. خواهشا به هر کس میخواهید رای بدید کاری نداشته باشید سمت کدوم جناحه، به کارنامه طرف نگاه کنید. همین جناح بازی ها و دعوا های سیاسی کار کشور رو به اینجا کشونده. ملاک فقط شخصیته.

        22
    1. علی جان در گام اول قدرت اول منطقه ای در خیلی از عرصه‌های پیشرفت: علمی و فنی دانش هسته‌ای صنعت هوا فضا، صنعت موشکی و تجهزات نظامی، صنایع گوناگون پزشکی، سلول های بنیادی، نانوفناوری، و … شدیم به فضل الهی در گام دوم قدرت برتر جهان خواهیم شد؛ کشورت را دست کم نگیر و داشته‌های خودمان را به 2کیلو گوشت نفروشیم؛ البته منکر مشکلات نیستیم که آن هم عمده‌اش از جانب دشمنان داخلی و خارجی است که در حال جنگ با آنها هستیم.

      34
      2
    2. افرادی که با اختلاس گران کاری ندارند و با انها همکاری میکنند کارها را خراب میکنند.
      ولی افراد مخلص کارهایی میکنند که در سطح دنیا اول است مثل ساخت موشک و پهباد و سلول بنیادی و ماهواره و انرژی اتمی

      25
      2
  4. منکه شخصا مشکلی ندارم یه دولت سوپر اصولگرای سوپر انقلابی مثل مجلس فعلی سر کار بیاد. حداقل تکلیف مردم روشن میشه که با کی طرفن و بساط این دوگانگی جناحی جمع و عامل اصلی وضعیت اسفناک مملکت روی صحنه میاد. به هر حال دولت از خودشون هم نباشه با این همه دولت پنهان و آشکار قدرتش در حد یه تدارکاتچی بیشتر نیست و بود و نبودش فرق نمیکنه. بنده یک رای دارم که اونو حتی در صورت تایید صلاحیت یک به اصطلاح اصلاح طلب پیش خودم نگه خواهم داشت.

    6
    3
  5. چهل سال کشور دست اصلاح طلبها بود وضعمون شده این که جوانها بیکارو دنبال نان داخل سطل زباله و خانواده های همه اینها در اروپا با پول مردم به عیش و نوش ، چرا در بحران سپاه باشه ولی در تعیین دولت اصلاح طلبهای بی خیال درد مردم بیان سر کار ؟ چهل سال امتحان کردیم نشد که نشد ، یه بار اعتماد کنیم به جوانهای انقلابی و پرتوان

    20
    4
    1. بنده خودم اصول گرا هارو به اصلاح طلب ها ترجیه می دم
      ولی شما برای احمدی نژاد چه توجیهی داری؟
      مگه نه اینکه ایشون هم انقلابی بود
      مگه نه اینکه شروع مقابله مستقیم و علنی جناح های داخلی از اون موقع شروع شد
      مگه نه اینکه با واردات بی رویه از چین ، واردات میوه ، گوشت و… ضربه بزرگی به اقتصاد و بیکاری زد
      و…
      سعید محمد فرد توانمدیه ، و همون جور که تو متن بالا خودش گفته ترجیحا وارد این جناح ها نکنیدش

  6. ضمن ادای احترام به خاطر مطلب کاملتان، دغدغه ی مصالح مردم کجای فکر اوست! یا فقط گام دوم! با منتقدین خود چه رفتاری دارند؟ با رسانه های آزاد؟! با تضییع حقوق ردصلاحیت شده ها که از او برترند! با پرونده های باز و بلاتکلیف در حوزه ی سیاست خارجی چه؟ با نهادهای موازی که امان کشور را بریده اند! با دوارتش پول خور؟!رجل سیاسی و مذهبی است! مردم در کجای کارش در گذشته و با کدام موضعگیریش در مورد بداخلاقی ها و حرف های نابخردانه!

  7. من اولین پست رو که خوندم دیدم نوشته محمد سعید هیچی از اقتصاد و مدیریت و برنامه ریزی نمیدونه که نشون از عدم شناختشونه. من نظر رسانه های بین المللی درباره محمد سعید میگم تا بدونید این شخص کیه. روزنامه وال استریت ژورنال: محمد سعید موتور اقتصادی و عمرانی سپاه پاسداران. او در سخت ترین شرایط تحریمی توانسته پروژه های نفتی و زیر ساختی ایران را پیش ببرد. در مقاله دیگری هم نوشته که سعید محمد به دنبال استفاده از توان تجاری سپاه برای ایجاد ثبات در اقتصاد پریشان ایران است. و مقاله دیگری هم در نشریه فارن پالیسی در ژوئیه 2020 که در این مقال نمیگنجد. جایزه ای هم از انجمن بین المللی مدیریت پروژه دریافت کرده. اگر از اقتصاد و مدیریت و برنامه ریزی چیزی نمیدونه چطور 250 پروژه اقتصادی رو در شرایط تحریم مدیریت کرده. تو رو خدا حرف های روحانی رو تکرار نکنید. روحانی میگفت ما زبون دنیا رو بلدیم، ظریف هفت زبون میتونه صحبت کنه و بقیه چیزی از سیاست خارجی سرشون نمیشه و نتیجه اش این شد. خواهشا به هر کس میخواهید رای بدید کاری نداشته باشید سمت کدوم جناحه، به کارنامه طرف نگاه کنید. همین جناح بازی ها و دعوا های سیاسی کار کشور رو به اینجا کشونده. ملاک فقط شخصیته.

  8. بنده خودم اصول گرا هارو به اصلاح طلب ها ترجیه می دم
    ولی شما برای احمدی نژاد چه توجیهی داری؟
    مگه نه اینکه ایشون هم انقلابی بود
    مگه نه اینکه شروع مقابله مستقیم و علنی جناح های داخلی از اون موقع شروع شد
    مگه نه اینکه با واردات بی رویه از چین ، واردات میوه ، گوشت و… ضربه بزرگی به اقتصاد و بیکاری زد
    و…
    سعید محمد فرد توانمدیه ، و همون جور که تو متن بالا خودش گفته ترجیحا وارد این جناح ها نکنیدش

  9. نظامی یا غیر نظامی فرقی نداره
    مرد کار ، تلاش ، پاک دست و جوان و کاردان باشد مشاوران باتجربه کمکش میکنند
    مثل الانی ها که پیر و پاتال هستند
    ساعت ۱۰ صبح از رخت خواب بیدار میشن تا آرایشگر ریش هاشونو اتو کنه به نهار ریاست جمهوری برسن نباشه
    به جوانترها رای بدید
    دوران پیر مردا تمام شده

    12
  10. این حرکت او نشان می دهد دارای هوش اجتماعی بالایی است. همین که یک فرد تقریباً مخالف با خودش را با یک دیدار به فردی متمایل به خودش یا حداقل نگاه منفی یک فعال سیاسی را به نگاه مثبت به خودش تبدیل می کند هنر بزرگی است.
    امروز متاسفانه سیاسیون ما هنرشان تبدیل مخالف به ضد انقلاب و تبدیل دوست به دشمن است که خیلی هم ید طولایی در این کار دارند!
    ولی سعید محمد نشان داد این رویه را قبول ندارد و در مسیر رفع کینه ها و افزایش دوستی ها کمک می کند.
    راز عقب ماندگی ما در سیاست داخلی نداشتن چنین رویه ای است! این حرکت او را نشانه ای از حرکت به سوی پیشرفت و تعالی می دانم و امیدوارم در این مسیر موفق باشد و یاور مخلصی برای رهبر انقلاب و خدمتگزار صدیق مردم باشد. ان شاء الله

  11. برای مردم عادی درکشور ایران که اینجانب احدی ازآنان هستم آقای محمود احمدی نژاد بهترین رئیس کشور ایران بوده است که مسکن مهر واگذار کرده است + سهام عدالت واگذار کرده است + یارانه ماهیانه واریز نموده است + می خواست زمین برای احداث باغچه و باغ و کشاورزی به همه مردم ایران بدهد که مقام معظم حصرت امام خامنه ای با آن مخالفت کردند به غیر از شهید محمد علی رجایی بقیه رئیس جمهورها برای مردم عادی در کشور ایران چه کار کرده اند؟

    1
    3
  12. آقای محمود احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور برای مردم عادی در داخل کشور ایران بوده است که مسکن مهر + سهام عدالت + یارانه را به مردم عادی داخل کشور ایران داده است + می خواست زمین برای احداث باغچه و باغ و کشاورزی به همه مردم عادی داخل کشور ایران بدهد که رهبر معظم مسلمانان جهان حضرت آیت الله جناب آقای سید علی خامنه ای با آن مخالفت کردند بقیه رئیس جمهورها (به غیر از شهید محمد علی رجائی) برای مردم عادی داخل کشور ایران چه کار کرده اند؟

    1
    2
  13. به نظرم سعید محمد بهتره
    زیرا عملکرد اصلاح طلبان در مدت هشت سال ریاست جمهوری روحانی دیده شده دیگه نیازی
    بحث نیست
    وضعیت هر کسی از مردم ایران را ملاحظه کنید
    در این مدت ریاست جمهوری روحانی بدتر شده
    به غیر از ثروتمندان.
    مردم به نان شبشان مانده اند.لاقل به فکر مردم باشید نه به فکر خودتان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا