خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قالیباف: رهبری فرمودند کولبری را قاچاق نمی‌دانم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کولبری را قاچاق نمی‌دانم، اما این مهم باید برای افراد مرزنشین باشد نه اینکه کالاهای مجاز و کالاهای غیرمجاز با همدیگر تلفیق شود.

به گزارش فارس قالیباف در جمع فعالان اقتصادی و کولبران در بانه اظهار کرد: بحث کولبران از بحث های قدیمی کشور است که در سمت جنوب شرق و در کردستان شمال غرب کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تبادلات مرزی برای مرز نشینان است لذا مرزنشینی و جامعه مرزنشینی که معیشت اش از این راه است باید تعریف و ضابطه مند شود و بتواند این کار را انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید هر کسی از هرجای کشور برای منفعت بیشتر خود کالا را به صورت غیرقانونی وارد کند و نفع آن به جای مرزنشین به افراد دیگر برسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه افرادی پیدا می‌شوند که می‌خواهند با پولشان منفعت زیادی ببرند یعنی می‌خواهند مرزنشینان بار آن‌ها را بیاورند و آن‌ها منفعتش را ببرند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که چنین افرادی کالا را وارد می کنند در نتیجه تولید آسیب می‌بیند و اقتصاد دچار مشکل می‌شود و نهایتا منفعتش در جیب دلال‌ها می رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای رفتار کنیم که مرزنشین منفعت اقتصادی خودش را ببرد، افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند کولبری را قاچاق نمی‌دانم، اما این مهم باید برای افراد مرزنشین باشد نه اینکه کالاهای مجاز و کالاهای غیرمجاز با همدیگر تلفیق شود.

قالیباف اظهار کرد: البته موضوع مربوط به سامان دادن و رسمی کردن بازارچه‌ها و ایجاد منطقه آزاد می‌تواند به این بحث کمک کند.

ایجاد مناطق اقتصادی برای رفع مشکل کولبری

وی افزود: باید کاری کنیم که مرزنشینان منفعت اقتصادی این اقدامات را کسب کنند، همانطور که رهبری فرمودند ما هم موضوع کولبران برای مرز نشیینان را قاچاق نمیدانیم، لذا با رسمی کردن بازارچه ها و ایجاد منطقه اقتصادی این بحث حل می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا