خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلاهبرداری به نام gpm

امیرحسین ناظری کنزق، انصاف نیوز: شرایط بد اقتصادی زمینه‌ی ظهور بسیاری از پروژه‌های کلاه‌برداری است. تحقیقات علمی نشان داده در جوامعی که فاصله طبقاتی زیادتر است مردم بیشتر به خرید بلیط‌های بخت‌آزمایی رو می‌آورند.

در جامعه‌ی امروز ایران هم بسیاری از مردم به دنبال یک‌شبه پولدار شدن هستند. این را می‌توان از سرمایه‌گذاری عجیب‌وغریب آنها در جاهای مختلف دید. با توجه به اینکه بعضی واقعا در یک شب پولدار شده‌اند پس این اتفاق برای خیلی‌ها قابل باور است.

معمولا یکی از سراب‌های پولدار شدن، شرکت‌های هرمی است. شرکت‌هایی که به اشکال مختلفی در سالهای گذشته بروز و ظهور پیدا کرده‌اند ولی نقشه‌ی کلی آنها یکی است. آنها معمولا به بهانه‌ی سرمایه‌گذاری در ازای چیزی که وجود ندارد یا ارزشی ندارد از شما پولی دریافت می‌کنند و به صورت هرمی فعالیت می‌کنند.

Gpm یا Global Portfolio Management یکی از پروژه‌هایی است که بسیار شبیه به پروژه‌های کلاه برداری است. نام این پروژه را چندی پیش در یکی از شهرستان‌های کشور شنیدم. یکی از آشنایان گفت با سرمایه‌گذاری حداقل 500 دلاری در ماه چیزی حدود 20 درصد به من سود می‌دهند.

این سود از سرمایه‌گذاری این شرکت در بازارهای مالی مانند بورس کشورهای مختلف، بازار رمز ارز‌ها و… حاصل می‌شود و اگر من کسی را با این پروژه آشنا کنم در ازای آن پورسانت دریافت می‌کنم. این دو مشخصه‌هایی است که معمولا در پروژه‌های کلاهبرداری وجود دارند و در ادامه‌ی بررسی شرکت‌های هرمی انصاف نیوز تصمیم به بررسی این پروژه گرفت.

پروژه‌ای که بسیاری از افراد روستایی که من در آن حضور داشتم در آن سرمایه گذاری کرده بودند و کسی که در واقع لیدر این قضیه بود در مقابل سوال‌ها مدام از این عبارت استفاده می‌کرد که «شما پولت را به من می‌دهی و به من اعتماد کن!»

هر پروژه را از چند طریق می‌توان بررسی کرد: 1- بررسی از طریق سایت و درگاه آن پروژه 2- بررسی شرکت در موسسه‌های بین‌المللی

بررسی سایت

هر دو سایت دسترسی به این پروژه از داخل کشور فیلتر شده‌اند. در بخش «درباره‌ی ما» این سایت آمده است: ما کاری را انجام می‌دهیم که در اسم‌مان وجود دارد. ما سهام را در تمام دنیا مدیریت می‌کنیم. آنها در سایت خود مدعی شده‌اند که  با بیش از 30 سال تجربه در ایالت دلاویر آمریکا ساکن هستند و 18 شرکت زیر مجموعه برای سرمایه‌گذاری در چهار بخش 1- سهام، 2- سنگ‌های قیمتی 3- ارزهای دیجیتال 4- املاک، فعالیت می‌کنند.

برای بررسی صحت همین ادعاها راه‌هایی وجود دارد. اول از همه می‌توان دفتر این شرکت را در گوگل مپ سرچ کرد. در گوگل مپ وقتی نام این شرکت را سرچ می‌کنید در ایالت دلاویر هیچ محلی به نام این موسسه ثبت نشده است. در شمال شرقی ایالت نیویورک در میان جنگل‌ها محل این موسسه ثبت شده است که به سایت این مجموعه متصل است.

معمولا موسسه‌های مالی محل و ساختمان مشخصی آن هم در جاهای معینی در آمریکا دارند. که این موسسه چنین چیزی را ندارد. نکته‌ی جالب در مورد این مکان این است که یک شخص در عراق این مکان را به روزرسانی کرده است. فقط 4 نفر برای این مکان نظر داده اند که 2 نفر از عراق و دو نفر از ایران هستند. بنابراین به نظر می‌رسد این مجموعه در واقعیت اصلا مکانی ندارد.

بررسی مخاطبان سایت

یکی از نکاتی که می‌توان به کمک آن سایت‌ها را بررسی کرد سایت alexa است. در این سایت وبسایت gpm.ltd بیشتر با عبارات فارسی سرچ شده و سپس به داخل آن مراجعه شده. این نکته نشان می‌دهد که این سایت بیشتر توسط ایرانیان دیده می‌شود.

از طرفی با وجود اینکه این سایت در ایران فیلتر است ولی بخشی از مخاطبان این سایت از ایران هستند.

نکته دوم اینکه اکثر مخاطبان این سایت پیش از اینکه وارد این سایت شوند یا در سایت شرکت «یونیک فاینن» بوده‌اند و یا از سایت «اول پرداخت» که یک سایت ارائه دهنده‌ی خدمات مالی بین‌المللی برای ایرانی‌هاست آمده‌اند. بنابراین بیشترین پرداختی‌ها در این سایت هم توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود.

تمام موارد فوق نشان می‌دهد این سایت‌ها عملا در خارج از کشور چندان بازدید کننده‌ای ندارند و مخاطبان اصلی آنها در ایران هستند.

بررسی در سایت‌های بین المللی

Gpm در سایت خود اعلام کرده است که از تاریخ 1972 فعالیت می‌کند و در سال 2005 به 1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری رسیده است و در سال 2017 بیشتر سهام شرکت Unique Finance را خریداری کرده است.

سایت این شرکت براساس اعلام سایت whois در 2017-04-06 خریداری شده است. تقریبا همان موقعی که سهام یونیک فایننس را خریداری کرده در حالی که ادعا می‌کند از سالها پیش شرکت داری کرده است.

در دو سایت fci و esma که موسسات مالی و اعتباری را بررسی می‌کنند هیچ نامی از این موسسه وجود ندارد. در سایت companycheck هم اثری از این شرکت نیست.

نه تنها سایت‌های بررسی اعتبارسنجی موسسات مالی نامی از این شرکت نیاورده اند که سایت SCAM PULSE که در مورد پروژه‌های کلاهبرداری هشدار می‌دهد در مورد این موسسه هشدار داده است. سایت fimna نیز این اخطار را داده است.

از طرفی پرتال gpm ادعا دارد که چند موسسه را پشتیبانی می‌کند ولی شما فقط در قسمت یونیک فایننس می‌توانید ثبت نام کنید و گویا دیگر موسسه‌ها تقلبی هستند. شرکت یونیک فایننس که پیش از این بسیار به آن پرداخته شده است و با یک سرچ ساده می‌توانید در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

با توجه به تمام این اطلاعات تقریبا شکی وجود ندارد که این شرکت یک پروژه‌ی کلاهبرداری یا اصلاحا اسکم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. هممونو به فنا داديد
      بعد ميگين الكيه؟١١٠ هزار دلار تو يونيك دارم اگه تو باورش داري بيا اكانتم رو بهت ميدم ده هزار دلار

      1. واقعا این همه پول گذاشتی ؟الن‌پولمونو از کی پس بگیریم؟؟من۲هزار دلار گذاشتم نابودم

  1. اولا الکسا باید اگه بخاید وارد تخصصی بشید 15دلار بدید این اطلاعات رو سطحی میده
    2-شماروی نقشه تا فاصله یک کیلومتری اومدید
    3-اگه ایرانی ها وارد میشن چون 1000دلارزیاده و روزی 3دلار هم زیاده
    4-یونیک شرکتی باجذب سرمایه هس نه موسسه مالی نیست
    5-فینما اخطار شرکت میده شما که میگید این شرکت نیس پس چرا میگید شرکت و فینما اخطار حتی به شرکتهای که مالیاتشونم نداده باشن میده

    55
    14
  2. اولا الکسا باید اگه بخاید وارد تخصصی بشید 15دلار بدید این اطلاعات رو سطحی میده
    2-شماروی نقشه تا فاصله یک کیلومتری اومدید
    3-اگه ایرانی ها وارد میشن چون 1000دلارزیاده و روزی 3دلار هم زیاده
    4-یونیک شرکتی باجذب سرمایه هس نه موسسه مالی نیست
    5-فینما اخطار شرکت میده شما که میگید این شرکت نیس پس چرا میگید شرکت و فینما اخطار حتی به شرکتهای که مالیاتشونم نداده باشن میده
    6-وب سایت شمام اخطار داره ببینید قسمت بالا

    29
    6
    1. مهندس این شرکت ازش حتی یک شماره تلفن، دفتر مرکزی، سایت معتبر حتی نداره. حتی ایمیل ادرس نداره. پولتو حتی مستقیم بهت نمیده.یعنی هیچ جوره نمیتونی پیگیری کنی مشکلاتتو. چیزی که هیچی از خودش حتی در حد شماره تلفن به مشتریش ارائه نمیکنه پس بدون یجایه کارش مشکل داره. تو بزن تو گوگل فقط یک شعبه تو تاجیکستان میاد که اونم بزنی روش اطلاعات سایت خوده شرکتو زده. بعد جالبتر از اونکه شرکت حرمیه تو نمیتونی مستقل ثبتانم کنی. فقط دقیقا سیاست شرکت های حرمیو داره اجرا میکنه. یعنی تا معرف نداشته باشی نمیتونی بری داخل. پس نتیجه میشه گرفت هدف سود و سپرده نیست. هدف شاخه هاست که پول زیاد بیارن داخل و وقتی مثل شرکت های حرمی دیگه خوب حساباشون پر شد مثل اون شکرت ترکیه ای سایتو ببندن و برن.حالا اون شرکت ترکیه ای حداقل شعبه مرکزی داشت.

      21
      31
    2. عامو خودت اول سایتت رو اعتبار دار کن .http سایت خودت کو…علامت مثلث خطر رو سایت خودت نشان دهند … سایت خودتونه…

  3. لطفا الکی مردم رو منحرف نکنید،من به شخصه چند ساله که سرمایه مو گذاشتم در این شرکت و هر ماه هم سودمو گرفتم هیچکسی رو هم معرفی نکردم چون اجبار نیست!!
    شما هم این مطالب رو مینویسید که پول از کشور خارج نشه و مردم ایران پول بی زبونشونو تو بورس ایران بزارن که به هیچ عنوان نمیشه روش حساب کرد.
    شما هم به جای اینکه این شرکت رو کلاهبردار جلوه بدید بهتره تحقیقاتتون رو در زمینه کلاهبرداری های دولت انجام بدید .

    93
    21
  4. لطفا الکی مردم رو منحرف نکنید،من به شخصه چند ساله که سرمایه مو گذاشتم در این شرکت و هر ماه هم سودمو گرفتم هیچکسی رو هم معرفی نکردم چون اجبار نیست!!
    شما هم این مطالب رو مینویسید که پول از کشور خارج نشه و مردم ایران پول بی زبونشونو تو بورس ایران بزارن که به هیچ عنوان نمیشه روش حساب کرد.
    شما هم به جای اینکه این شرکت رو کلاهبردار جلوه بدید بهتره تحقیقاتتون رو در زمینه کلاهبرداری های دولت انجام بدید .

    49
    15
    1. اینقدر حقیر که حتی پروفایل خودتو عوض کردی پیامتو مستقیم کپی کنی د لامصب تعصب کورکورانه تا کی یونیکم که تق در اومده اینا جز پول بالا کشیدن چیزی برای ارائه ندارن …در کل سلام به مهتاب بالا هم برسون

      11
      21
      1. من و مادرم حدود 1 سال هست که سرمایه گزاشتیم. بااینکه سودمونو بدونه زیر مجموعه داریم میگیریم . ولی بازم مورد اعتماد نیست و از کارم
        پشیمونم . و دعا میکنم سر 2 سال پولو بدون دردسر بدن

        10
        4
  5. با سلام خدمت شما. راجب مطالبی که بیان کرده این البته بصورت تخریب باید خدمتتون عرض کنم این کمپانی یک کمپانی معتبره که شما اون رو فیک بیان کردید و تا سال 2012 در سازمان SEC یا همان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فعالیت داشته.ومیتونی در سایت SEC متوجه بشین. بعدهم راجب اینکه بیشتر ایرانیها به سایت PORTAL. GPM. LTD ورود کردن درسته چون تا حدود 2 سال پیش 4 تا سایت ورود داشت برای خاورمیانه همین سایت بود که عرض کردم یه سایت برای اروپا که سایت ممبر بود ودو سایت دیگه برای قسمتهای دیگه از کشورهای دیگه. پس نتیجه میگیرم وقتی ایرانیها با سایت PORTAL. GPM. LTD ثبت نام و ورود به این تجارت کردن بابدهم بازدید کنندگانش بیشتر ایرانی باشن وکسانی که از کشورهای اروپایی با سایت ممبر ورود کردن هیچ ایرانی بازدید نکرده وبازدیدکنندگانش اروپایی هستن
    شیر فهم شد. این تخریبها رو بزارید کنار تاکی میخواین عقب مونده بمونین.
    متأسفم برای کسانی که شمارو کارشناس میشناسن

    68
    12
    1. میبینم لیدرهای این شرکت ها دارن پیام میذارن.پولتون رو نذاااارید..عقلو ب کار بنداز….چرا این شرکتها ب مردم خودشون انقدر پول نمیدن ؟!کلاهبردارن این شرکتا…گاهی هم ممکنه یکم پول بدن تا بقبه رو جذب کنن، ولی پولتون رو میخورن.

      13
      44
      1. دوست عزیز کی گفته نمیدن منتها این وسط یه چیز هست کشور ما اقتصادش فلجه شما اگه اهل فن باشی خارج با هزار دلار روزی صد دلار در میاری نه سه دلار یک دو بورس ایرانم دیدیم که آقایون تبلیغ کردن چطور پول مردم کشیدن بالا فقط موندم دلسوز هستید چرا تو داستان بورس همه لال شدن همه برا ما شدن تحلیل گر درضمن اصلا نه میگم برید نه میگم نرید فقط ترو خدا چرتم تحویل مردم ندین درضمن شرکت هنر تلفیق داره دقیقا همین کارو تو ایران با مجوز میکنه اگه راست میگی دلسوز مردمی برو اون تحلیل کن

        33
        6
    2. با سلام. سایت SEC چک شد. ادعا درست نبود. هم با gpm هم با global portfolio management سرچ کردم چیزی پیدا نکردم. لطفا نتایج سرچتون تو SEC را بذارید ببینیم.

      8
      8
    1. درسته این شرکت کلاهبرداری من 3000دلار خوابوندم 30 ماه قبل سود که قسم میخورم پنج درصد نگرفتم الانم اصل پولمو امروز فردا میکنن در کل پول‌های همه رفته من گول یه معلم به اسم مصطفی آقای رو خوردم دیدم بیشتر معلم‌های اون مدرسه سرمایه گذاری کردن گفتم اینا دیگه اشتباه نمیکنن ولی کاشکی پام میشکست نمی‌رفتم بخدا هزارتومن هزارتومن اون پولو درآوردم و99درصد مطمعنم پول رفته کاشکی بدونم کجا برم شکایت کنم که شاید نتیجه بده هرکه میگه کلاه برداری نیست اون خودش لیدر که 100نفر بیشتر مثل منو بدبخت کرده خدا براشون نسازه انشالا که فلج بشن بیفتن تو جا تا عمر دارن …

  6. ادمی که عاقل باشه قطعا به مطالب چهار تا سایت اکتفا نمیکنه یک
    دو تمام شرکت هایی که ایرانی بودند و مدعی رشد به صورت شبکه ای تماما کلاهبردار بودند و مانی گیم داشتند
    سه
    اینکه کسی بیاد با کامنت بخاد ثابت کنه شرکت خوبه یا بده که اصلا منطقی نیست
    پروفایل باز کن بگو سود اینقدر شده
    هیچی به من نداده
    غیر این بود دکمه رو بزن اف شه

    16
    1
  7. با سلام و عرض خسته نباشید
    چرا شماها با تفکر ذهن پوچتون مردم رو دارید ذهنشون رو ویروسی میکنیین
    این چیزی شما میگین کلاهبرداری من خودم دوساله ک داخل این کار هستم هر ماه سود خودم رو هم دارم در میارم این اجباری نیست ک شما حتما باید سهام باز کنی دوست داشتی پیشرفت کنی میتونی وارد بشی دوست نداشتی نه
    شما همونای هستین ک سهام شرکت گول کوییست رو هم میگفتین کلاهبردار هستش
    ولی چطور در کشور المان همون گول کویست بنام کیونت داره کار میکنه ها
    شما ها ک دارین همچین حرفی رو میزنیین ذهن‌های شما همه ویروسی هست چیزی بدتر از ویروس کرونا

    16
    7
  8. بیچاره شدم دوساله پول گذاشتم دریغ از یک ریال برگشت پول بیشرف تر از یونیک اونیه که متعصبانه ازاین کلاهبرداری آشکار دفاع میکنه

    13
    5
  9. همشون سرابی بیش نیستند.
    من از دوره گلدکوست بودم تا یونیک و الان اوربیت اومده جولان میده.
    فقط مثل حاج ادریس پول اینو میده اون پول اونه میده تو و فقط و فقط فشار میارن رو لیدرها و زیر مجموعه ها که ویزیت کنید ورودی بیارین
    2سله سیاستهاشون 4بار تغییر کرده
    من خودم تو کار بیتکوین بودم
    5میلیونم شد 50میلیون ولی 1000دلار که 15 میلیون بوده بعد 2.5 فقط 12میلیونشو به خودم پس دادن.
    پول بیزبونو به آدمای زبوندار ندید
    اندکی تفکر

    14
    2
  10. سلام دوستان
    مثبت اندیشی با ندیدن واقعیت فرق داره.
    من حدود یکساله ۱۰۰۰دلار گذاشتم وتا حالا یک ریال هم دریافت نکردم.
    برای اصل پولم هم تازه گفتن باید عکس سلفی با پاسپورت بگیرم بفرستم تا بیمه پولمو بده که به احتمال قریب به یقین می‌دونم اینم یک حقه دیگه هست.

  11. سلام به اونایی که میگن اینا کلاهبرداری نیستن اگه شما پول تونو گرفتین خوب بگید تا ماهم بگیریم به قرآن قسم من حتی یه زره ام نگرفتم اگه هرکی گرفته تو رو خدا بگه تا ماهم بگیریم من زندگیم رفت الانم که باز نمیکنه سایتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا