خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت هاشمی از برخورد سرد رهبری با محمدعلی نجفی

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

چهارشنبه 27 اسفند 1376   |  19 ذيقعده  1418    |    18 مارس 1998

آقاى یحیی آل‏‌اسحاق، وزير سابق بازرگانى آمد. قائم‏‌مقام بنياد مستضعفان است. گزارشى از وضع بنياد داد. بيش از 400 شركت و بيش از پنج‏ هزار ميليارد تومان، املاك و مستغلات با درآمد سالیانه حدود 100 ميليارد تومان كه 70 درصد آن صرف جانبازان مى‌شود و بقيه به مصرف محرومان ديگر می‏‌رسد. نزديك دو هزار ميليارد تومان، گردش مالى دارند. از مشكلاتى كه با بانك‌ها در رابطه با تسهيلات دارند، گفت. 10 ميليارد تومان بودجه از دولت مى‌گيرند. از ركود در كشور و كم شدن توليد و گران شدن نرخ بهره در بانك‌ها و بازار كه گاهى از 50 درصد هم بالاتر مى‌رود و بانك‌ها هم براى امور بازرگانى كمتر از 33 درصد نمى‌گيرند، اظهار نگرانى‏ كرد.

دكتر روحانى، دبیر شورای عالی امنیت ملی آمد. از وضع سياسى و اقتصادى كشور در رابطه با رهبرى و دولت و خطرهاى امنيتى آن، اظهارنگرانى‏ كرد. براى راه‌هاى علاج، مدتى مذاكره كرديم؛ من هم در نگرانى ايشان شريكم.

ديروز در دو تصادفِ اتوبوس‌هاى حامل دانشجويان برجسته رياضى و دختران دانشجوى شاهد، جمع زيادى كشته شده‌اند و جمع بيشترى زخمى و مصدوم؛ باعث تأسف شد.

پنج‌شنبه 28 اسفند 1376  

آقاى نجفى رییس سازمان برنامه و بودجه آمد. گله‏ داشت‏ كه وقتى خدمت رهبری گفته، براى حل‏ مشكل اشتغال، ناچاريم سرمايه جذب‏ كنيم، مواجه با برخورد سرد ايشان شده و با تعجب گفته‌اند: «سرمايه خارجى؟!!»

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا