خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت بیستمین سالگرد معاهده ایران و روسیه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، تاکید کرد روابط دو کشور مستحکم تر از هر زمان دیگری است.

به‌گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است: بیستمین سالگرد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» مصادف با تبادل پیام رهبران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شده است. 

جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه به عنوان کشور همسایه قدرتمند و دوست خود بر پایه  «همکاری و احترام متقابل » می نگرد و علاقمند به گسترش بیش از پیش روابط خود با این کشور در همه زمینه ها است. 

در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی، همکاری های دو کشور در راستای تامین منافع مشترک از مرزهای روابط دوجانبه عبور کرده و وارد کمک به تامین امنیت منطقه ای و بین المللی شده و مستحکم تر از هر زمان دیگری است.

ایران و روسیه علیه «تحریم های ضد بشری و یک جانبه»، «مداخلات غرب در امور دیگر کشورها» ، «ممانعت از ایفای نقش عوامل ثالث در روابط خود » و ضرورت « احترام به حقوق بین الملل» همبستگی کامل دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا