خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«از پاپ انتظار داشتیم به شهادت رساندن سردار سلیمانی را محکوم کند»

امام جمعه رشت با بیان اینکه «از پاپ انتظار داشتیم به شهادت رساندن سردار سلیمانی را محکوم کند»، گفت: باید از پاپ پرسید زمانی که داعش جان مسلمانان و مسیحیان را می گرفت و حاج قاسم ما برای دفاع از مردم مظلوم به شهادت رسید، شما کجا بودید؟

به‌گزارش ایسنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره وضعیت اقتصاد و معیشت، اظهار کرد: همانگونه که رهبری تاکید فرمودند، همه مشکلات راه حل دارد.

وی وضعیت معیشت مردم را یکی از نگرانی های کشور دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب از کوچکترین خبرها و مشکلات استان ها و شهرستان ها مطلع هستند و همواره از مسئولان می خواهند با نگاه به ظرفیت های داخل این مشکلات را حل کنند، اما مسئولان به جای رفع مشکلات، بر مشکلات مردم اضافه می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه در استان نیز با مشکلات متعدد زیربنایی مواجه هستیم، گفت: در گیلان طی سال های گذشته به جای اینکه به زیربناها توجه شود، به روبناها توجه شده و مردم با سختی های زیادی مواجه شدند.

امام جمعه رشت، وضعیت پسماند و رودخانه های آلوده را یکی از عمده ترین مشکلات گیلان دانست و اضافه کرد: متاسفانه فریادهای ما درباره مسائل زیست محیطی گیلان به جایی نرسیده است.

وی سیستم برق رسانی فرسوده و کارخانجات راکد را گوشه ای دیگر از مشکلات استان دانست و گفت: در کنار همه این مشکلات، گرانی ها و نابسامانی بازار نیز زندگی را برای مردم سخت تر کرده است.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به سیاسی کاری برخی از مسئولان به جای رسیدگی به وضعیت مردم، یادآور شد: مدیران نه تنها مسئولیت خود را به درستی انجام نمی دهند، بلکه در کارهایی که در حیطه وظایف آنان نیست دخالت می کنند.

وی در ادامه به پیام های دیدار آیت الله سیستانی با رهبر کاتولیک های جهان اشاره کرد و افزود: به دنبال سفر پاپ به عراق، بسیاری از رسانه های معاند نتایج مثبت این دیدار را به حاشیه بردند و دشمنی با جمهوری اسلامی را آغاز کردند.

امام جمعه رشت، با اشاره به نقش آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت در برقراری امنیت و آرامش در کشور عراق و کاهش تنش های سیاسی، عنوان کرد: محور دیدار پاپ با این مرجع عالیقدر نوعی قدردانی از ایشان جهت حمایت از مسیحیان عراقی است، اما باید از پاپ پرسید زمانی که داعش جان مسلمانان و مسیحیان را می گرفت و حاج قاسم ما برای دفاع از مردم مظلوم به شهادت رسید، شما کجا بودید؟

آیت الله فلاحتی، ایجاد حشدالشعبی عراق برای مقابله با داعش را یکی دیگر از خدمات آیت الله سیستانی دانست و اضافه کرد: سردار سلیمانی محور جبهه مقاومت منطقه است و لذا از پاپ انتظار داشتیم به شهادت رساندن ایشان را محکوم کند.

وی ضمن گرامیداشت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت مقام شهدا، خاطرنشان کرد: ملت ایران به ویژه مسئولان نظام اسلامی مدیون خون شهیدان و صبر و مقاومت خانواده های معظم آنان هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه شهیدان و خانواده های آنان را فراموش نمی کنند، گفت: امروز اقتدار انقلاب اسلامی مدیون خون های پاک شهیدان است که برای دفاع از اسلام و انقلاب و کشور به زمین ریخته شد.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار در هفته آینده، بیان کرد: پاسداران باید افتخار کنند که ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است، زیرا امام حسین(ع) چگونه زیستن را به بشریت آموخت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا