خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رهبری فرمودند آیت‌الله سیستانی در نجف می‌درخشند»

امام جمعه تبریز گفت: حافظه تاریخی تشیع به ویژه حوزه علمیه نجف همواره شاهد رهبران بصیر و هوشمندی بوده و هست، که در مقاطع مختلف تاریخ به خوبی درخشیده‌اند..‌ مقام معظم رهبری نیز در سال‌های گذشته فرمودند که آیت الله سیستانی در نجف می‌درخشند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌ سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز، در خصوص چاپ یک تمبر توسط حکومت خودمختار بارزانی علیه تمامیت ارضی ایران در حاشیه بازدید اخیر پاپ از اقلیم کردستان عراق، گفت: این تمبر که تمامی استان آذربایجان غربی و بخشی از آذربایجان شرقی را به عنوان منطقه کردستان بزرگ معرفی کرده است، یک تمبر ساده نیست بلکه موجب ایجاد ذهنیتی از یک موجودیت جعلی خواهد شد که به جهانیان اعلام می‌کند، بخشی از کردستان در اشغال ایران است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سکوت در مقابل پناه دادن به تروریست‌ها در اقلیم کردستان، این نتیجه‌ را داشته که اکنون آن‌ها چشم طمع به تمامیت ارضی ایران عزیز را دارند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد خبرگزاری‌های داخلی در انتشار خبر این تمبر با عنوان این‌که کردستان عراق به مناسبت ورود پاپ به این اقلیم، تمبر یادبود چاپ کرده است، گفت: در این راستا مردم قهرمان تبریز و آذربایجان از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهند که جلوی این اهانت آشکار را با جدیت بگیرند و این مسئله را پیگیر باشند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت خارجه کشور در خصوص این مسئله، افزود: ما از سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم اما این صحبت‌ها کافی نیست و باید اقداماتی محکم جهت جلوگیری از این کار انجام بگیرد.

وی در ادامه، مواضع حکیمانه آیت الله عظمی سیستانی در دیدار با پاپ را مایه عزت اسلام دانست و اظهار کرد: تاکیدات و هوشمندی ایشان در این دیدار واقعا تحسین برانگیز بوده و مواضع حکیمانه این مرجع عالیقدر مایه عزت اسلام است. تاکید ایشان بر مسائل بین المللی از جمله اشغالی خواندن قدس شریف، خط بطلانی بر توطئه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بود.

وی ادامه داد: حافظه تاریخی تشیع به ویژه حوزه علمیه نجف همواره شاهد رهبران بصیر و هوشمندی بوده و هست، که در مقاطع مختلف تاریخ به خوبی درخشیده‌اند..‌ مقام معظم رهبری نیز در سال‌های گذشته فرمودند که آیت الله سیستانی در نجف می‌درخشند.

امام جمعه تبریز در خصوص اقدام اروپا در عقب نشینی از قطع نامه ضدایرانی، افزود: در نتیجه موضع محکم مجلس و طرح اقدام راهبردی و همراهی دولت و تقویت وحدت داخلی بر محور مواضع قاطعانه رهبر، این پیروزی سیاسی را رقم زد و نشان داد که در جنگ اراده‌ها می‌توان پیروز شد، به شرط آن‌که در گفتمان پیروزی آفرین که همان گفتمان مقاومت است، پافشاری کنیم. اکنون و با این پیروزی سیاسی شرایط برای فعالیت هوشمندانه دیپلماسی در مقابل فریبکاری احتمالی اروپا پدید آمده است، البته ساده انگاری است که گمان کنیم اروپا از مواضع خود عقب نشینی کرده در حالی که در نگاه ما آنان نیز جزو دشمنان ما محسوب می‌شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره حملات اخیر یمن، گفت: برای نخستین بار است که یگان موشکی یمن تصمیم گرفت تا پایانه نفتی در شمال عربستان و ساحل خلیج فارس را که در نوع خود از بزرگترین پایانه‌های جهان هستند، مورد هدف قرار دهد امیدواریم که انصار حزب الله و مسلملنان یمن به پیروزی نهایی نایل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع ثبت‌نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، گفت: مسئولیت نظارت بر انتخابات بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. در این راستا از مجلس انقلابی انتظار می‌رود تا در کلیه مراحل، نظارت درست و صحیح و انقلابی را به یادگار بگذارند چرا که نحوه عملکرد هیئت‌های نظارت از اکنون زیر ذره بین نظارت عمومی، نخبگان و اهلی رسانه قرار گرفته است.

حجت الاسلام آل هاشم متذکر شد: آسیب‌ها و اتفاقات تلخی که در برخی شوراهای اسلامی در کشور اتفاق افتاده است، موجب شده تا انتظارات مردم از نظارت مجلس در انتخابات بالا رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص مشکل گرانی، گفت: بعد از هشدار ایشان، تمامی وزارت خانه‌ها، دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی احساس نگرانی کردند، ولی این احساس چه فایده‌ای دارد. رهبر فرموند که مردم ناراحت هستند، پس باید برای رفع این نگرانی کاری انجام بگیرد.

وی متذکر شد: متاسفانه با وجود این‌که در استان ما آن‌چنان مشکل اساسی بین دستگاه متولی وزارت صمت و جهاد کشاورزی نیست اما اصل این گرانی‌ها در سایه عدم همکاری و تعامل بین دو وزارت خانه ایجاد شده است، وگرنه الان چه بر سر مرغ آمده که این مصیبت برای مردم ایجاد شده است و برای یک قوطی روغن حاضرند دنیا را بهم بریزند.

امام جمعه تبریز گفت: ستاد تنظیم بازار استان، دستگاه متولی وزارت صمت و جهاد کشاورزی استان کجا هستید که مردم در آستانه عید، در این شرایط قرار گرفته‌اند و این وضعیت گرانی و اقتصادی ایجاد شده است. در کشور ما نعمت به وفور وجود دارد و خوشبختانه مشکلی از لحاظ کمبود تولید نداریم. مرغداران نیز فعال بوده و تولید می‌کنند پس اشکال فقط در نظارت است. 

وی گفت: از دستگاهای نظارتی می‌خواهیم تا حداقل در استان ما بین دو دستگاه متولی، هماهنگی خود را بالا ببرند و برای خدمت بیشتر به مردم به خصوص در آستانه عید نوروز اقدام کنند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز درگذشت شاعره نامدار معاصر اسلامی و روز بزرگداشت پروین اعتصامی، گفت: اشعار این بانو همواره لبریز از مفاهیم قرآنی و اصول اخلاقی و اسلامی است. او قران کریم را مایه فضل و کمال انسانی می‌داند و در همه سروده‌های خود به دنبال پند و اندرز و یا نتیجه اخلاقی بوده که همگی مطابق و یا همسو با دستورات قرآن کریم است.

وی با اشاره به روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل در سال ۵۸، اظهار کرد: امیدواریم تا همگی تلاش کنیم و همواره بتوانیم قدردان این شهدای عزیز باشم‌ زیرا با تنها یک روز در سال نمی‌توان قدر این بزرگان را دانست.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی، گفت: اگر بخواهیم محیط و فضای شهری خود را سالم کنیم، باید درخت بکاریم زیرا با درختکاری می‌توانیم، جلوی اثرات مخرب سمومی که از طریق هوا بر روی زمین می‌نشینند را دفع کنیم تا هوا سالم بماند.

امام جمعه تبریز در خاتمه از آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان تا اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این موقع بهترین فرصت برای جوانان علاقه مند خدمت به دین اسلام و پاسخگویی به شبهات اسلام هست چرا که جوانان روشن فکر در دبیرستان و دانشگاها آمادگی حضور به عنوان طلبه و روحانی را در این اجتماع دارند.

انتهای پیام 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا