خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آنچه آیت‌الله سیستانی مطرح کردند آرمان‌های جمهوری اسلامی است»

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: آنچه آیت‌الله سیستانی مطرح کردند همان آرمان‌های جمهوری اسلامی است و بعضی بیهوده در پی ایجاد دوگانگی بین قم و نجف هستند اما در واقع دنبال بهره برداری خود هستند. 

به‌گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، با بیان اینکه مردم باید در ایام نوروز پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت سفرها را مد نظر قرار دهند، گفت: خوشبختانه استان همدان در شرایط خوبی قرار دارد و برای ثبات این شرایط باید همه رعایت کنند. 

وی اظهار کرد: به تعبیر قرآن در سوره آل عمران محور گفتمان و گفتگوی ادیان و ‌وحدت آن‌ها را مبتنی بر یک محور واحد بوده و می‌گوید غیر از خدا را در عالم نفی کنید و عبودیت و عبادت را مخصوص پروردگار عالم بدانید.  

امام جمعه همدان با بیان اینکه ویژگی دوم وحدت، نفی شرک است، ادامه داد: سومین ویژگی این است که همدیگر را استثمار نکنیم چرا که استثمار و استعمار وحدت جامعه دینی و ادیان را از بین می‌برد بنابراین اگر می‌خواهیم به وحدت برسیم نباید بعضی‌ها در عالم ارباب کنند و دنبال سلطه‌گری باشند و هر سه دین ابراهیمی بر محور واحد حرکت کنند. 

شعبانی‌موثقی با اشاره به سفر رهبر کاتولیک‌های دنیا به عراق و دیدار وی با آیت‌الله سیستانی در هفته اخیر، بیان کرد: وی به عنوان زائر و داعیه‌دار صلح و آرامش برای خاورمیانه وارد کشور عراق شده است.

وی درباره برخی از مواضع آیت‌الله سیستانی در رابطه با دیدار با پاپ اشاره کرد و گفت: تأکید بر نقش ایمان به خدا و رسالت انبیاء در غلبه بر چالش‌ها، بی عدالتی‌ها، ستم، فقر، سرکوب آزادی‌ها در دنیا، درد و رنج مردم منطقه به علت جنگ، زنده بودن آرمان‌های فلسطین و مشکلات مردمان این منطقه، نقش علمای دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: برخی از کشورهای منطقه در این سفر به دنبال عادی سازی روابط فلسطین و اسرائیل بودند اما آیت‌الله سیستانی اشاره دقیقی به مشکلات مردم فلسطین داشتند. 

وی با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای بین‌المللی بنا داشتند از این دیدار سوءاستفاه کنند، بیان کرد: آنچه ایشان مطرح کردند همان آرمان‌های جمهوری اسلامی است و بعضی بیهوده در پی ایجاد دوگانگی بین قم و نجف هستند اما در واقع دنبال بهره برداری خود هستند. 

شعبانی‌موثقی مطرح کرد: بیگانگان اعتقاد دارند خاورمیانه برای صلح باید به سوی سکولاریزه شدن حرکت کند اما می‌خواهند القاء کنند که اسلام سیاسی آرامش را از بین برده است در حالیکه این تفکر درست نیست همچنین برخی می‌خواهند سکولاریزم را در کشور ترویج کنند اما درک دقیقی از مرجعیت شیعه ندارند. 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام با قبایل یهودی صلح کردند و عهدنامه نوشتند و زمانی که آن‌ها عهد را شکستند، اخراجشان کردند، گفت: اسلام اجازه جنگ نمی‌دهد و نمی‌خواهد خشونت در منطقه رواج داشته باشد.

امام جمعه همدان در خطاب به پاپ که به دنبال صلح است، بیان کرد: اگر آمریکا بگوید به وطن اصلی خود بازگردد و داعش را نسازد و از رژیم‌های کودک‌کش حمایت نکند صلح در منطقه برقرار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه برخی به طور غیرعمد در زندان هستند، اظهار کرد: مردم در آستانه سال نو باید با ستاد دیه همراهی و به زندانیان غیرعمد کمک کرده تا خانواده‌های آن‌ها از ناراحتی نجات پیدا کنند. 

انتهای پیام 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا