خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر آقای علم الهدی سکوت می کردند ضرر کمتری داشت»

حجت‌الاسلام فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه مفید قم در واکنش اظهارات آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد مبنی بر ماموریت آمریکا به پاپ جهت دیدار با آیت الله سیستانی گفت: اگر آقای علم الهدی در خطبه های نماز جمعه صحبت نمی کرد و سکوت می کردند ثواب بیشتر و ضرر کمتری برای کشور داشت.

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، در گفتگو با سایت خبری مدارا ادامه داد: تمام مفسرین سیاسی، فرهنگی و دینی معتقد هستند دیداری که بین پاپ و آیت الله سیستانی حاصل شد؛ از بهترین ملاقات ها و حرکت های فرهنگی، سیاسی، دینی بوده که دو مرجع با نفوذ که یکی مرجع بیش از یک میلیارد کاتولیک در جهان و دیگری مرجع میلیون ها نفر شیعه در منطقه و کشور های اسلامی دنیا است صورت گرفت. پیام این ملاقات صلح، دوستی، مدارایی و کاهش درد و رنج انسان بود. اینکه بخواهیم این دیدار را بدبینانه تفسیر کنیم و تفسیر های سیاسی غلطی داشته باشیم و هر چیزی را توطئه آمریکا بدانیم جفای بزرگی است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: من شخصا معتقدم که سخنانی که آیت الله علم الهدی در خطبه ها ایراد می کنند پشت آن جریان و توطئه آمریکا است. برای اینکه اگر آمریکا دشمن کشور های اسلامی است؛ چه چیزی بهتر از حرف های ایشان که بین دو مرجع شیعه نجف و شیعه قم اختلاف بیندازند.بدبینی که حرف های افرادی همچون آقای علم الهدی ایجاد می کنند و جوانان را نسبت به دین بدبین می کنند در جهت خواسته افرادی است که می خواهند آبروی اسلام و ایران را ببرند. این سخن ها در جهت خواسته کسانی است که نه صلاح اسلام را می خواهند و نه صلاح ایران را.

حجت الاسلام فاضل میبدی گفت: سیره و سلوک آیت الله سیستانی تا به الان نشان داده که ایشان سعی کرده که اقتدار و نفوذ معنوی خود را حفظ کند و هیچ وقت خود را وارد این سیاست هایی که به اصطلاح هیچ پایه و اساسی ندارد نکند. در ملاقاتی که بین آیت الله سیستانی و پاپ انجام شد هیچ مقام رسمی سیاسی نبود. اگر آیت الله سیستانی وارد سیاست هایی که این آقایان می گویند شده بود دیگر آن نفوذ معنوی را نداشت. ایشان همان نفوذ، اقتدار و سبک و سیاقی که مرحوم آیت الله بروجردی داشت را دارند و در همان سبک و سیاق حرکت می کند و همان نفوذی که آیت الله بروجردی داشت ایشان در بین شیعیان دارد.

استاد دانشگاه مفید قم گفت: این دیداری که در دنیای اسلام اتفاق افتاد و هم به نفع مسلمانان و هم کاتولیک ها بود و نباید آقایان خراب نکنند. یک نکته مثبتی که در منطقه اتفاق افتاده و سودی هم برای مرجعیت شیعه و جهان تشیع داشته است را آقایان با این سیاست بازی خراب نکنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید در داخل کشور ایران بین مسلمانان و جوانان به ویژه افرادی که درد دین دارند نظرسنجی کرد و پرسید که از حرف های آقای علم الهدی استقبال می کنند یا دیدار آیت الله سیستانی با پاپ تا مشخص شود کدام یک تاثیر بیشتری برای دین دار کردن جامعه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. گفته ای اشناست…..گرخامش نشیند صحیح است ومثال است ومضاعفخداناکرده گرلب برگشاید لفیف وناقص ومهموز واجوف…

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا