خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استتار دشمنان وحدت ملی | جواد طباطبایی

جواد طباطبایی، فیلسوف ایرانی در یادداشتی با عنوان «استتار دشمنان وحدت ملی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

این‌که ایران، مانند هر کشور دیگری، دشمنانی دارد، امری بدیهی است اما این‌که همه دشمنان خارجی- یا مقیم خارج- نمایندگانی نیز در داخل دارند که شمار اینان از عدد آنان نیز بیشتر است، جای شگفتی دارد.

در نخستین نگاه، احتمال دارد این ادعا، مانند برخی دیگر از ادعاهای نگارنده این سطور، سخن گزافی به نظر آید. در این یادداشت کوتاه به یک نمونه جالب توجه و سخت اسفناک اشاره می‌کنم و می‌خواهم بگویم در مواردی برخی از دشمنان این کشور نمایندگانی دارند که آمیب‌وار تکثیر و پخش می‌شوند و آگاهانه یا ناآگاهانه، تیشه به ریشه انسجام و وحدت ملّی می‌زنند.

نمونه عبرت‌انگیز: نویسنده متوسطی، کتابی متوسط‌تر در ستایش حزب توده مرتکب می‌شود، در دو مترجم تولید مثل می‌کند، در دانشگاه، بار دیگر، در ده‌ها استاد تکثیر می‌شود، از طریق دانش‌آموختگان دانشگاه و کنکور در انبوه دانشجویان سراسر کشور پخش می‌شود و به بخشی از ایدئولوژی انواع پان…ها تبدیل می‌شود. آن‌چه بیشتر از همه در این تولید و تکثیر بلاهت باید مایه عبرت باشد، شرکت «فعال» دانشگاه و وزارت «علوم» کشور است که گویا مهم‌ترین وظیفه آن‌ها نمی‌گویم نگاه‌داشت وحدت و انسجام ملّی، بلکه دست‌کم باید «علمی» باشد که برحسب تعریف، متوّلی آن هستند.

وزارت علوم نمی‌تواند چشم بسته دانشگاه را به امان استادانی رها کند که از صافی گزینش آن وزارت‌خانه گذشته و در زیِّ «معصومان» درآمده‌اند، زیرا به همان اندازه که افراد ملّی شخصیتی دارند و نیازی به پنهان‌کاری ندارند، دشمنان وحدت ملّی می‌دانند چگونه استتار کنند و از هر فرصتی برای فرود آوردن تیشه به ریشه وحدت ملّی بهره بگیرند. مصداقِ «هر گوشه گمان مبر که خالی است/ باشد که پلنگ خفته باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. یکی از عظیم ترین موانع وحدت ملی اعتقاد ناحق ایشان و همفکرانشان در شبکه عنکبوتی ایرانشهری به یک رنگ نمودن تمام مردم ایران چه از لحاظ زبانی و حتی لباس می باشد و در واقع فرزند خلف رضا شاه می باشند

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا