خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ممنوعیت ترددها به نفع مردم است یا دولت؟

سلامت نیوز نوشت: نوروز در پیش است و بسیاری از ایرانیان میخواهند طبق معمول بار سفر ببندند اما امسال هم مانند سال گذشته تردد با محدودیت هایی مواجه است.حتی تردد در شهرها هم برای دید و بازدید با ممنوعیت ویژه ای روبروست . بعد از ساعت 9 نمیتوانید از خانه خارج شوید وگرنه باید جریمه پرداخت کنید.

تردد در بیشتر شهرها از ساعت 9 تا 3 همچنان برقرار است و تردد بین شهری هم که هنوز تکلیفش معلوم نیست و مسئولین هم مدام اعلام نارضایتی از کاهش رعات پروتکلهای بهداشتی میکنند اما راه چاره ای ارائه نمیدهند هرچند همه ما میدانیم غلبه بر این بیماری راهی جز واکسینه شدن بیش از 70 درصد مردم ندارد.

تا بحال نزدیک ۷۲۰ هزار دوز واکسن از سه منبع اسپونتیک، سینوفارم و کووکسین وارد کشور شده که برای واکسیناسیون ۳۶۰ هزار نفر کافی است اما هنوز معلوم نیست چه تعداد در ایران واکسن زده اند ادعای انجام واکسیناسیون یک میلیون سیصد هزار نفر تا اخر اسفند هم بنظر ادعای پوچی می آید.

قرار بود ما سریعترین کشور در انجام واکسیناسیون باشیم اما تا بحال کمتر از ۱ درصد از کشور واکسینه کردند که همتراز با کشورهای محروم افریقایی است. کل واکسن های که تابحال وارد کشور شده کمتر از ان چیزی است برخی کشورها در طی یک روز ‏به مردم خود تزریق می کنند.

این نمونه کاملی از ناکارامدی سیستم مدیریتی بخصوص در نظام سلامت کشور است. این نوع مدیریت و نگاه سیاسی به موضوع کرونا چیزی جز مرگ و بیماری برای مردم ارمغان نیاورده است و انگار حالا حالاها هم قرار نیست سفره این بیماری جمع شود.

در حالیکه سالن های همایش و تالارها این روزها که مصادف با عید مبعث پیامبر اسلام روزهای شلوغی را تجربه کرده اند شاهد برگزاری انواع مراسم بوده ،مترو و اتوبوس در وضعیت نگران کننده ای در حال جابه جایی مردم است و آرایشگاهها به فعالیت خود ادامه میدهند، باشگاههای ورزشی بازگشایی شده اند ، اما اگر بعد از ساعت 9 شب از منزل خارج شوید باید جریمه پرداخت کنید.

این سیاست یک بام و دوهوای دولت برای مردم این سوال را ایجاد کرده که اگر مسئله کرونا جدیست پس چرا این مراکز که پرخطر فعال و در حال فعالیت هستند چرا برای واکسیناسیون تعجیل نمیکنید و اگر جدی نیست چرا محدودیت ها آنجا که به ضرر مردم است و باید جریمه تردد هم متحمل شوند ادامه دارد و آنجا که برای دولت درآمدی دارد ،برقرار است.

چرا آمار شفافی از هزینه کرد این جریمه ها که قرار بود در نظام سلامت باشد منتشر نمیشود؟چقدر به حساب وزارت بهداشت برای این مدت واریز شده و وزارت بهداشت در کجای نظام سلامت هزینه کرده است؟

هرچند این روزها برخلاف آماری که منتشر میشود و مردم بر اساس همین آمار شرایط را تفسیر میکنند شرایط آنقدرها هم که میگویند بد نیست. کرونای انگلیسی که به گفته مسئولین تمام استانها را درگیر کرده و دارد قربانی میگیرد درصد انتقالش بالاتر است و حتی میتواند مرگ بار تر ظاهر شود دیروز 53 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان سپرده اند که در مقایسه با روزهای گذشته میشود گفت یکی از کمترین آمار ها بوده است.

مردم باید اعداد که بصورت رسمی اعلام میشود را باور کنند یا هشدارهای مسؤولین دولتی و دانشگاهی مبنی بر شروع موج چهارم کرونا ؟

ظاهرا طبق آمار های اعلامی به مردم وضع کرونا حتی رو بهبودی هم میرود پس اخباری که که راجع به خوزستان منتشر میشود چیست؟ با این احوال و توصیفاتی که مسئولین میگویند 53 نفر باید تنها آمار خوزستان باشد و نه کل کشور !(که خدا نکند بدین صورت باشد)

از طرف دیگر وزیر کشور خبر از برقراری سفرهای نوروزی میدهد ، مسئله ای که وزیر بهداشت بارها علنا با آن مخالفت کرده .انگار نگرانی بیشتر به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی صنعت گردشگری است تا جان مردم.اصلا چقدر نگران سلامت مردم هستید؟

اگر قرار نیست نظر علمی وزارت بهداشت برای ستاد کرونا اهمیت داشته باشد و بر مبنای آن عمل شود اصلا چرا وزارت بهداشت را عضو این ستاد کرده اند؟چرا فرد دیگری غیر از رئیس میتواند اظهار نظر کند در حالیکه قرار بود اقدامات ستاد تنها از طریق سخنگو به مردم ابلاغ شود؟اصلا چرا ستاد تشکیل دادند؟

هرچند با این تفاسیر که سفرهای نوروزی میتواند در قالب تور برگزار شود هم آسیب های اجتماعی خود را خواهد داشت چرا این با این مدل تنها افرادیکه توان مالی خرید تور و بلیط هواپیما دارند میتوانند سفر بروند و کسی که نمیتواند اینگونه هزینه کند باید تمام تعطیلات را کنج خانه بنشیند و لابد برنامه های رنگارنگ نوروزی که صدا و سیما تدارک دیده را تماشا کند.

این بیماری به همین صورت هم پرده از چهره کریه بی عدالتی اجتماعی برداشته که آسیبش کمتر از ابتلا به آن نیست.

کدام کشور دنیا برای جبران زیان های اقتصادی و جلوگیری از ضربه بیشتر به اقتصاد حاضراست نظام سلامتش را فدا کند؟تدبیر مسئولین کجا رفته که در آخرین روزهای سال همچنان برنامه مشخص نیست ؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا