خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست هزاران نفر برای توقف طرح نظارت بر رعایت حجاب در خودرو

در یک سال گذشته بارها سامانه‌ی ناظری که کشف حجاب در خودرو را ثبت می‌کند دچار ایراد فنی شده و پیامک‌های کشف حجاب در خودرو به یکباره برای تعداد زیادی از مردم ارسال شده است. این موضوع باعث مشکلاتی برای مردم و تجمع آنها در مراکز پلیس شده است.

به گزارش انصاف نیوز، علاوه بر این خطا در ثبت انسانی این گزارش‌ها هم بارها باعث شده پیامک‌های کشف حجاب برای افرادی ارسال شود که در تاریخ و مکان ثبت شده در پیامک حضور نداشتند و یا حتی از خودرویشان استفاده نمی‌‌کنند.

دریافت این پیامک‌ها و مراجعه به پلیس باعث اختلافات خانوادگی و سردرگمی شهروندان شده است و در شرایط کنونی شیوع کرونا می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی جامعه باشد.

با توجه به این مشکلات کمپینی راه‌اندازی شده که از رئیس مجلس می‌خواهد این طرح را متوقف کند. در بیانیه این کمپین در سایت کارزار که تا امروز بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است: «در سال گذشته طرحی به منظور نظارت بر رعایت حجاب سرنشینان خودرو اجرایی شد که متاسفانه به دلیل سوء‌استفاده برخی از شهروندان، موجب شکل‌گیری بی‌اعتمادی عمومی نسبت به سایر شهروندان شد. همچنین احضار پیامکی موجب می‌شود تا روزانه افراد بسیاری به مرکز مراجعه کنند که این تجمع در شرایط کنونی همه‌گیری کرونا، می‌تواند انتقال ویروس را گسترش دهد.»

امضا کنندگان این کارزار یادآور شده‌اند که در مواردی مانند حجاب «کار فرهنگی بسیار بیشتر از امور قهری منجر به نتیجه خواهد شد و روند فعلی به هیچ عنوان به مقصود نخواهد رسید» و بر همین اساس از رئیس مجلس خواسته‌اند برای توقف این طرح اقدام کند.

این کارزار همچنان در حال جمع‌آوری امضا است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مسئولان حکومت جمهوری اسلامی بارها به روشنی اثبات کرده اند که هر عملی را که با انتقاد جامعه روبرو میشود، با قوت و قدرت و قهر مضاعف انجام خواهند داد. حالا هرچه که باشد، کارشناسان و صاحبنظران مربوطه هرچقدر هم که تذکر بدهند، مرغ یک پا دارد!!!

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا