خرید تور تابستان ایران بوم گردی

كهنه‌ای كه «نو» برنمی‌تابد

جلال چنور، تحليلگر سياسی و وكيل دادگستری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «كهنه‌ای كه «نو» برنمی‌تابد» به بهانه‌ی اظهارات اخیر عضو ارشد حزب موتلفه علیه سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران نوشت:

حزب مؤتلفه كهنه‌ترين حزب موجود در ميان احزاب ثبت شده در كشور است كه با تركيب پيران خود همچنان در عرصه‌های سياسی كنشگری می‌كند. البته روش كنشگری اين حزب نيز  گويا به اندازه قدمت اين حزب كهنه و مندرس شده به‌گونه‌ای كه تصميم‌گيران آن به هيچ وجه به ذائقه‌های نسل نو توجهی ندارند. همچنانكه در انتخابات رياست جمهوری ٩٦ و انتخابات ٩٨ مجلس كهنه سرباز خود را به مصاف كم‌سالان احزاب ديگر فرستادند كه البته به لطف پيوند خجسته «پايداری‌ها» و «نو اصولگرايان» بالاخره كهنه سرباز اين حزب نيز به جمع مجلسيان «نو انقلابی» پيوست كه البته از اين كهنه سرباز جز  «پياده‌روی‌های درون مجلسی» اثر ماندگاری رقم نخورده است كه اگر اين عمل را در بلاد بريتانيا رقم مي‌زد بلاشك ركورد مرحومدتام مور انگليسي را در جمع‌آوری اعانات به نفع درمان كشور می‌شكست!

الغرض؛ جناب آقای ترقی عضو نسبتاً «كم‌كهنه‌تر!» حزب موتلفه در خصوص اعلام حضور آقای سعيد محمد در انتخابات رياست جمهوری ١٤٠٠  خروج وی از قرارگاه خاتم را معلول تخلف بيان داشته و به‌گونه‌ای نارضايتی خود را از اعلام حضور اين عنصر جوان به‌طرز نادرستی بيان داشته است.

آنچه كه آقای ترقی بيان كرده در دل خود مطالب پيچيده‌ای را به ذهن متبادر می‌سازد:

اول اينكه؛ فرموده آقای ترقی به اين معناست كه فرماندهان عاليرتبه سپاه از تخلفات آقای سعيد محمد مطلع بوده‌اند و منتظر بهانه‌ای براي اخراج وی از فرماندهي قرارگاه بوده‌اند و بهانه حضور در انتخابات بهترين فرصت برای اين اقدام بوده كه باهماهنگی‌های دو طرف آبرومندانه اين اتفاق رقم خورده است!

دوم اينكه؛ اين تخلفات كه آقای ترقی جسورانه از آن دم زده كجا و كی رقم خورده كه هيچكس جز جناب ترقی از آن خبر ندارد!؟  آيا اين نوع بيان در شأن حزب و افرادی كه خود را اصولگرا می‌پندارند است!؟

اگر صلاحيت آقای محمد از طرف نهاد شورای نگهبان تأييد شد و مهر بطلان به اين گفته آقای ترقی خورد چگونه وی انتظار دارد كه مردم به انتخاب حزب متبوع ايشان اعتماد كنند!؟

كاری كه كهنه سرباز اين حزب در ابتدای ورود به مجلس در رقابت بر سر كرسی رياست مجلس كرد و اعلام نمود كه  مدارك مربوط به تخلفات شهرداری اسبق را به مرجع قضايی تحويل داده ولی با گذشت يك سال خبري نيست كه نيست!

سوم اينكه؛ اينكه آقای ترقی در جمله‌ای كلی علت بركناری سعيد محمد را تخلفات وی اعلام كند برای مردم قانع‌كننده نيست، ايشان اگر بسان بعضی جرايد از «منابع خبری غيبی» بهره‌ی اطلاعاتی می‌برند بايد مستندات خود برای اين تخلفات را به افكار عمومی و نهادهای ذيربط ارائه کند تا مردم نسبت به شناخت بيشتر از افراد در معرض انتخاب برسند.

امّا آنچه محرز است و سابقه امر نشان داده حزب كهنه موتلفه و متصديان آن نسبت و رابطه خوبی با جوانان و نوانديشان ندارند و مقتضيات زمان و افكار نو و افراد نو را بر نمی‌تابند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا