خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیاست‌های نادرست منطقه‌ای ما

محسن کمالیان در یادداشتی تلگرامی با عنوان «سیاست‌های نادرست منطقه‌ای ما» نوشت:

کشتی کره‌ی جنوبی را توقیف کردیم، کشتی‌مان توسط اندونزی توقیف شد! کشتی‌هایی در آب‌های جنوب با مین برخورد کردند، کشتی‌هایمان در آب‌های مدیترانه به‌همین تیر بلا گرفتار شدند! حزب‌الله و مثل آن را در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و یمن به‌وجود آوردیم؛ القاعده، طالبان، داعش و گروه‌های تکفیری در مقابل‌مان سبز شدند! سال‌هاست رجز می‌خوانیم که صحنه‌ی نبرد با اسرائیل را از ایران دور و به‌مرزهای فلسطین منتقل کردیم، امروز اما اسرائیل را در خلیج فارس سینه به‌سینه روبه‌روی خود می‌یابیم! و مشت البته نمونه‌ی خروار است.

مشکل جدی طراحان سیاست‌های منطقه‌ای ما این است که برآوردشان از رقیب، جهان و آینده، بسیار بسیار […] و خطاست. بارها قدرت موشکی و پهبادی گروه‌های نائب خود را در منطقه به‌رخ رقیب کشاندیم و باز جلوتر از نوک بینی خود را ندیدیم! فردا اگر گروه‌های نائب رقیب، تأسیسات و شهرهای ما را موشک بالستیک بزنند، چه خواهیم گفت؟ و اگر کلاهک هسته‌ای نیز سوار موشک‌های خود کنند، چه توانیم کرد؟

سیاست‌های امنیتی کشور را چنان طراحی کردیم که پیش و بیش از هر چیز، امنیت خودِ انقلاب، مردم و ایران را در معرض تهدید قرار داده است! تا کی می‌خواهیم این سیاست‌های […] و ویرانگر را ادامه دهیم؟ بحرانی در منطقه نیست که یک پای آن نباشیم. یک وجب، فلسطین را به‌آزادی نزدیک نکردیم هیچ، اعراب را نیز به‌آغوش اسرائیل راندیم! مردم کدام یک از کشورهای عربی جنوب، علیه تطبیع روابط حکومت‌های خود با اسرائیل اعتراض کردند؟

به‌راستی آیا فقر و فلاکت امروز مردم مظلوم کشورمان، ناتوانی شرم‌آور مالی دولت در واکسیناسیون ضد کرونای آنها، همچنین ویرانی برخی کشورهای منطقه و آوارگی مردم آنجا، کافی نیست و حتماً ایران نیز باید ویلچرنشین شود؟ کی می‌خواهیم بفهمیم که اقتدار ملی و عزت دینی، در رشد علمی، اقتصادی، عمرانی، صنعتی، بهداشتی، فرهنگی و اخلاقی کشور است، نه در درشت‌گویی، برتری‌جویی، مزدورپروری و تنش‌زایی منطقه‌ای و جهانی؟ کی می‌خواهیم بفهمیم که سازندگی کشور تنها از راه اعتمادسازی و دوستی با همسایگان، منطقه و جهان می‌گذرد، نه از مسیر خصومت و دشمنی با آنها؟ تاریخ ایران و اسلام از ما به‌نیکی یاد نخواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام….من‌یک‌جائی‌مسئولیتی‌داشتم.روبروی‌دفتر‌کارم
    شعاری‌از‌حضرت‌علی.ع.روی‌دیوارنوشته‌بودند.عاقلترین‌
    مردمان‌کسانی‌هستند‌که‌با‌مردمان‌بیشتر‌مدارابکنند.باخود‌
    گفتممن‌که‌میگویم‌شیعه‌حضرت‌علی‌.ع.هستم‌خوب‌امتحان
    کنم‌…وتجربه‌عجیبی‌بدست‌آوردم‌ وشگفت‌آور‌بود…آقایان‌‌
    اینک‌درسیاست‌خارجی‌دشمنهای‌موذی‌وتاریخی‌تشیع‌که‌
    بودند‌اینک‌دشمن‌های‌خفته‌ونادانهای‌بوالهوسی‌که‌بی‌تفاوت
    بودندعاقلانه‌نیست‌طوری‌عمل‌شود‌به‌جمع‌دشمنان‌تاریخی
    بپیوندندبا‌پان‌فارسیزم‌و‌….دوستان‌را‌هم‌برخی‌نادان‌فراری‌
    میدهند‌‌ضمنا‌مواظب‌باشید‌روسیه‌پدر‌سوخته‌ایران‌را‌سپر‌
    خود‌‌نکندچین‌هم‌همینطور

  2. متاسفانه آقای محسن کمالیان در پارگراف اول، تاریخ را وارونه خوانده‌اند یعنی اینطور تصور کرده‌اند که ایران یاغی است و دیگران از خود دفاع می‌کنند. این خود باعث نتیجه‌گیری‌های اشتباه ایشان شده است.
    عقلانیت آن است که به جای احساسات، ابتدا تاریخ را خوب مطالعه کنیم بعد نظری استراتژیک بدهیم.
    بدیهی است اگر تحت تاثیر رسانه‌های دشمنان ایران باشیم، تاریخ را همانطور میخوانیم که آن‌ها می‌خواهند، نتیجه‌ای میگیریم که آن‌ها دنبالش هستند، راهی را می‌رویم که به نفع آن‌ها باشد ..
    روشنفکر بودن مسوولیت دارد. مطالعه کافی و دنباله‌داری می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا