خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح پلیس درباره‌ی محدودیت‌های تردد بین‌ شهرها

جانشین رییس پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت امکان سفر در کشور را تشریح و تاکید کرد که طرح ممنوعیت شبانه تردد در تمامی شهرها اجرا می‌شود.

سردار سیدتیمورحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سفر و تردد در کشور اظهارکرد: بارها اعلام کرده‌ایم که پلیس راهور در بحث محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی مربوط به کرونا تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست، از این رو اعمال محدودیت‌های تردد و سفر نیز طبق مصوبه این ستاد انجام می‌شود.

وی درباره ابهامات برخی از شهروندان پیرامون شرایط سفر اظهارکرد: متاسفانه با وجود آنکه به کرات درباره وضعیت سفر و شرایط آن اطلاع رسانی شده است، اما برخی از شهروندان همچنان ابهاماتی در این خصوص دارند که ممکن است ناشی از پیگیری اخبار از منابع نادرست یا غیرمرتبط باشد. از این رو تاکید می‌کنم که در حال حاضر و تا به این لحظه برابر مصوبه ستادملی مقابله با کرونا سفر به ۴۰ شهر دارای وضعیت قرمز و نارنجی و نیز سفر از این۴۰ شهر ممنوع است.

حسینی با بیان اینکه از میان این ۴۰ شهر، طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت ۹ شهر در وضعیت قرمز و مابقی در وضعیت نارنجی قراردارند، گفت: مبلغ جریمه در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی نیم میلیون تومان است.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه محدودیت دیگری برای سفر به سایر شهرها از سوی ستادملی مقابله با کرونا اعلام نشده است، گفت: ما نیز مصوبات ابلاغی را اجرا خواهیم کرد و اگر تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز یا نارنجی تغییر کند، پلیس نیز برحسب وضعیت شهرها اقدام خواهیم کرد.

وی درباره برخی اظهارات پیرامون ممنوعیت ورود به برخی از شهرها و استان هایی که دارای وضعیت قرمز یا نارنجی نیستند نیز اظهارکرد: معیار مصوبات ستادملی مقابله با کروناست و استان ها نمی‌توانند مستقلا و جداگانه برای خود تصمیم دیگری بگیرند. در حال حاضر نیز طبق مصوبه ممنوعیت ورود و خروج به همان ۴۰ شهر دارای وضعیت قرمز و نارنجی وجود دارد.

منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ در جاده‌ها اعمال نمی‌شود

حسینی در مورد اینکه محدودیت تردد شبانه و اینکه گفته می‌شود این منع تردد در جاده‌ها نیز وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه تعداد انگشت‌شماری از خبرنگاران در مورد انتشار این خبر اصول حرفه‌ای را رعایت نکردند و مطلبی منتشر شد که باعث سردرگمی مردم شد. لازم است تاکید کنم که ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد با مصوبه ستادملی مقابله با کرونا در طول ایام نوروز و در تمام شهرهای کشور اعم ازشهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا می‌شود، اما این ممنوعیت شامل شهرها بوده و در جاده‌ها اجرا نمی‌شود.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بنابراین آنچه که تحت عنوان ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در جاده‌ها مطرح می‌شود، نادرست بوده و چنین موضوعی صحت ندارد.

وی با بیان اینکه تاکید و توصیه پلیس به شهروندان پرهیز از انجام سفر است، اظهارکرد: اما اگر افرادی به هر دلیل اقدام به مسافرت با وسیله نقلیه شخصی خود کردند، باید توجه کنند که در طول مسیر وارد شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی نشده و از کمربندی این شهرها عبور کنند. اگر هم کمربندی وجود نداشت، فقط از مسیری که پلیس مشخص کرده تردد کنند و وارد شهر نشوند. ساکنان این شهرها نیز توجه داشته باشند که اجازه خروج از شهر با خودروی شخصی خود را ندارند. همچنین مسافران توجه داشته باشند که ممنوعیت تردد شبانه در تمامی شهرها  اجرا می‌شود و زمان خود را طوری مدیریت کنند که از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد جریمه نشوند.

حسینی درباره شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی نیز گفت: اسامی این شهرها از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت بهداشت یا رسانه ها و خبرگزاری های معتبر از آخرین وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی و اسامی آنها با خبر شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا