خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ ظریف به مکرون: برجام به خاطر رفتار ایران زنده است

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که برجام فقط به خاطر رفتار مسئولانه ایران زنده است.

به‌گزارش فارس ظریف در توییتر نوشت: «تروئیکای اروپا برای خشنود کردن یک رژیم تروریستی با سلاح‌های هسته‌ای غیرقانونی از ایران می‌خواهند “مسئولانه رفتار کند.”

واقعیت‌‌سنجی: برجام صرفاً به خاطر رفتار مسئولانه ایران زنده است. تروئیکای اروپا و آمریکا به جای هماهنگ کردن امور با دشمن شماره یک برجام باید مسئولانه رفتار کرده و به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت پایبند باشند.»

بنا بر این گزارش ماکرون در یک کنفرانس خبری در کاخ الیزه با حضور ریولین گفت فرانسه خواستار احیای مذاکرات هسته‌ای است. وی همچنین خواستار بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران و رسیدگی به برنامه موشکی ایران شد.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «ایران باید از وخیم‌تر کردن وضعیت [گفت‌وگوهای] هسته‌ای با انباشته کردن موارد نقض توافق وین خودداری کند. ایران باید اقدامات مورد انتظار را انجام دهد و به گونه‌ای مسئولانه رفتار کند.»

ماکرون گفت پاریس، همکاری‌ها جهت احیای روند قابل اعتماد برای پایان دادن به این بحران را ادامه خواهد داد. وی در ادامه گفت: «این به معنی بازگشت به نظارت‌ها بر برنامه هسته‌ای و گنجاندن کنترل بر فعالیت‌ موشک‌های بالیستیک ایران [در توافق جدید] خواهد بود-چنانکه که از سال ۲۰۱۷ خواستار آن شده‌ایم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا