خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا «شورت ضرغامی» برجسته شد؟!

محمد توکلی، انصاف نیوز: ویدئوی کوتاهی از مصاحبه‌ی عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما در دو روز گذشته بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است.

آقای ضرغامی در بخشی از این مصاحبه که با ایرناپلاس انجام شده و‌ در آخرین روزهای مهر ۹۷ منتشر شده بود، می‌گوید: «من خودم نماز جمعه که می‌رفتم یکی از کارهایم این بود که می‌نشستم و از دستفروش‌ها خرید می‌کردم؛ عذر می‌خواهم مثلا لباس‌های زیر که می‌خواستم بگیرم آنجا ارزان بود و بزرگ و در سایز من بود، قشنگ چمباتمه می‌زدم پنج تا سوا می کردم. از وقتی مسئول شدم دیدم دیگر نمی‌توانم بنشینم آنجا ببخشید شورت مردانه سوا کنم. احساس کردم این برایم یک محدودیت شد».

واکنش کاربران توییتر به این ویدئو را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد؛ گروهی که نسبت به این ویدئو با نگاهی طنزآمیز مواجه شدند، گروه دومی که انتقاداتی را نسبت به اظهارات نامتعارف عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند و گروه سومی که بیشتر واکنش‌ها را شامل می‌شد کسانی بودند که به انتخاباتی بودن انتشار این ویدئو باور داشته و هدف از آن را ارائه‌ی «تصویر مردمی» از ضرغامی دانستند.

اما آیا انتشار ناگهانی یک ویدئو از بخشی از مصاحبه‌ای که ۸۸۰ روز قبل منتشر شده بود صرفاً مسئله‌ای انتخاباتی‌ست یا پشت‌پرده‌ی دیگری را هم می‌توان برای آن تصور کرد؟!

شاید باید برای پاسخ به این سوال به ۲۴ ساعت پیش از انتشار این ویدئو بازگردیم. زمانی که خبرگزاری میزان، رسانه‌ی قوه قضاییه اطلاعیه‌ی روابط عمومی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را درباره‌ی تأیید حکم متهمان پرونده‌ی «هلدینگ یاس» منتشر کرد.

اطلاعیه‌ای که بر اساس آن دو متهم سرشناس این پرونده، محمود سیف (که از او با عنوان یکی از مقام‌های ارشد نهادی امنیتی یاد می‌کنند)  و عیسی شریفی (قائم‌مقام محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران)، به سی و بیست سال حبس محکوم شده‌اند و زمان وقوع اعلام جرم هم سال‌های ۹۲ تا ۹۵ اعلام شده است.

انتشار خبر تایید حکم دادگاه پرونده‌ی «هلدینگ یاس» در دیوان عالی با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه بود که مهمترین بخش آن نیز به جدال حامیان و منتقدان قالیباف برمی‌گشت.

شاید بتوان انحراف توجه‌ها از این حکم را به‌عنوان یک گمانه برای علت انتشار ناگهانی این بخش از ویدئوی مصاحبه‌ی قدیمی ضرغامی مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. صرفنظرازهرگونه اظهارنظر طنز ویا جدی..ایشان عضوشورایعالی انقلاب فرهنگی هستند..این از همه جالبتره.بقیه شان هم…

    2
    1
  2. خاک بر سر ما ملت ایران که … همچون تو سالها بر مردم [مسئولیت داشته] و الان ادعای ریس جمهور بودن رو در میاره

    5
    3
  3. مسئولین این مملکت بباد فنا داده شده رو ببین تروبخدا!!! حتی بلد نیستند بصورت معمولی راه بروند یا یه فیگور خیلی معمولی بگیرند تا ازشون عکسی گرفته بشه! نگاش کنید!!

    4
    2
  4. چرا «شورت ضرغامی» برجسته شد؟!

    واسه اینکه تو شورتش همیشه سنگین خرابکاری میکنه بی تربیت” اونقدر زیاد که برجسته میشه!

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا