خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در این کشور وقت طلا نیست

محمدرضا خسروی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «در این کشور وقت طلا نیست» نوشت:

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده که برای انجام امور اداری ساعت‌ها انتظار کشیده‌اید و اگر بخت‌یار بوده‌اید بعد از چند روز یا هفته به نتیجه‌ی کار خود – که شاید در حد یک امضا بوده است – رسیده‌اید.

در روزهای پایانی سال هم بدقولی و وقت‌کشی خدمات‌دهندگانِ مردم به اوج می‌رسد و شما برای سفارش یک صندلی یا میز یا حتی نظافت منزل باید گوشی تلفن همراه را ۲۴ ساعته بردارید و برای تحویل اقلام یا خدمت خود در موعد مقرر تماس بگیرید تا بتوانید قبل از سال جدید شرایطی که در خانه و زندگی‌تان انتظار دارید را فراهم آورید.

شاهکار اتلاف وقت در جامعه ما، در مطب پزشکان و دندانپزشکان اتفاق می‌افتد که حتی اگر ماه‌ها پیش برای گرفتن وقت ملاقات پزشک اقدام کرده باشید باز هم ساعت‌ها در مطب باید منتظر بنشینید تا موفق به زیارت پزشک مربوطه شوید؛ از منشی پزشکان که نه تنها هیچ آموزش شغلی ندیده‌اند بلکه خود را بالاتر و متخصص‌تر از پزشکان می‌دانند که بگذریم به نظر می‌رسد ۲ – ۳ واحد درس وقت‌شناسی باید به کتب پزشکان محترم در زمان تحصیلات مزید کرد تا این چنین و با افتخار اعلام نفرمایند که «ساعت حضور شما، ساعت ورود شما به مطب پزشک نیست»

اگر در مسافرت بوده باشید هم بی‌شک تجربه کرده‌اید که راننده محترم اتوبوس ساعت رسیدن به مقصد را تعیین می‌کند و گاهی مسیر ۸ ساعته ۱۰ تا ۱۲ ساعت بدون دلیل طول می‌کشد. آن موقع که وقت رسیدن به مقصد برای شما خیلی مهم و حیاتی است و با هزینه بسیار گزاف و گاه غیرمنصفانه بلیط هواپیما تهیه می‌کنید، خیلی باید خوش‌شانس باشید که آن پرواز را مقام، مسئول، نماینده مجلس و دیگر مدیران – برای رساندن خود به پرواز – به تاخیر یک یا چند ساعته نکشانند.

در جای دیگر وقتی با هزار آمال و آرزو در دوره آموزشی با هزینه فراوان ثبت‌ نام کرده‌اید و با اشتیاق سر کلاس می‌نشینید، استاد و معلم محترم بیشتر وقت کلاس را به بیان خاطره، نصیحت و نظرات سیاسی و اجتماعی خود می‌پردازد و اشتیاق اولیه شما در پایان کلاس به سرخوردگی اجتماعی و ناامیدی بدل می‌شود و مطلب مفیدی هم عاید شما نمی‌گردد.

جالب‌تر آن‌جاست که اگر بعد از سال‌ها یک سریال خوش‌ساخت تلویزیونی توجه شما را جلب کند، برای تماشای هر قسمت ۴۵ دقیقه‌ای باید بیش از ۱ ساعت وقت بگذارید تا بعد از تاخیرهای مکرر و پیام‌های متعدد بازرگانی در صورت عدم پخش فوتبال و سخنرانی موفق به دیدن آن شوید.

شوربختانه اتلاف وقت در جامعه ما روز به روز نهادینه‌تر می‌شود تا آنجا که حتی سیاستمداران کارکشته ما هم بعد از سال‌های طولانی حضور در مسئولیت‌ها و مقام‌های کشوری و لشکری و بهره‌مندی از امتیازات متعدد مادی و معنوی آن‌ها، پیامی به کشور بیگانه می‌فرستد که «یک سال» تحمل کنید تا با شما به نتیجه دلخواه برسیم. حال آن‌ها خود بهتر می‌دانند که در این یک سال چه استخوان‌های زیر چرخ فرسوده و معیوب اقتصاد و سیاست ما خُرد و چه جان‌هایی فدا خواهد شد.

آری، در این کشور «وقت طلا نیست»؛ اگر هم طلا باشد به نظر می‌رسد طلای رانت، ثروت  پارتی و قانون‌شکنی عیار بیشتری از طلای وقت دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. سلام …
    استاد خسروی قلمی شیوا و روان دارند…ایشان به موضوعات و مصادیقی اشاره کردند که روزانه با انها مواجه می شویم ولی از این منظر به انها نگاه نمی کنیم…افرین بر این دقت نظر و تیزبینی

  2. در این کشور وقت طلا نیست

    دقیقا این اتفاق برای من افتاد بعد از مدت طولانی در بانک منتظر شدم تا اس مس( پیامک) بانکم را فعال کنم بعد متصدی کمی بعد گفت بعد اظهر فعال می شود باور کنید ۵ روزه هنوز فعال نشده

  3. ان طور که گفته اند یکی از شاخص های مهم در جهان سومی بودن جامعه ای همانا
    “.Is the waste of man power”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا