خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش تماس میرحسین و کروبی با سیدضیا مرتضوی

آیت الله سیدضیا مرتضوی، از اساتید حوزه علمیه قم، در یادداشتی تلگرامی از تماس‌های تلفنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی از حصر خانگی با خودش خبر داده است.

به گزارش انصاف نیوز، متن این یادداشتی در پی می‌آید:

«گزارشی از تماسهای تلفنی جناب آقای مهندس میرحسین موسوی حفظه الله و جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای کروبی دامت برکاته

«به نام خداوند الفت دهنده دلها»

فرارسیدن سال نو را، نیز ایام مبارک شعبان را خدمت همه همراهان عزیز تبریک می گویم و از خداوند برای همه سالی پر از خیر و برکت را درخواست می کنم.

امروز در نخستین روز سال نو، جناب آقای مهندس میرحسین موسوی دام عزه، به دنبال تماسهایی که اخیرا با برخی علاقه مندان و آسیب دیدگان و نیز برخی دوستان گرامی در قم داشته اند، با کمال بزرگواری و تواضع با این بنده کمترین نیز تماس تلفنی گرفتند و بنده را مشمول لطف و مهربانی خود قرار دادند و شادی روز عید را برای بنده حقیر صدچندان ساختند‌.

در این تماس که صدای پایمردی، اخلاص و تواضع مثال زدنی این انسان شریف و خیرخواه دولت و ملت را پس از ده سال می شنیدم، بنده رسم ادب را به جا نیاوردم و بیش از ایشان سخن گفتم و در واقع عرض ارادت کردم و بر پیوند خود با راه و منش ایشان تاکید جستم. از سرکار خانم رهنورد به دلیل همراهی خود با جناب آقای موسوی سپاسگزاری کردم. از نقشی که ایشان با پایمردی خود در این سالها و البته با هزینه زیاد، در تحولات فکری ما بویژه در نگاه به جامعه و حکومت داشته اند و بنده بارها به آن توجه داده است و اینکه اگر جناب آقای موسوی در عمر سراسر خدمت خود تنها همین خدمت را کرده باشند، این بسی بزرگ است، از نقشی که ایشان با پایمردی و قاطعیت خود خود در حفظ ایمان و روحیه بسیاری از افراد داشته اند، از اینکه ایشان در این ده سال در سفر و حضر و زیارت و دعا و شب و روز همواره همراه ما بوده‌اند و در واقع این ما همراه ایشان بوده است، از دغدغه بزرگی که مرحوم استاد جناب آیت الله صانعی درباره آزادی محصوران داشتند و نیز از نامهربانی برخی کسان در قم که توقع همراهی آنان می رفت، سخن گفتم و برخی نکات دیگر که اینک می گذرم.

جناب آقای مهندس موسوی نیز در کنار ابراز لطف و بزرگواری اشان، با فروتنی کامل بر نقش مردم و ناچیز بودن نقش خود و نیز جایگاه مرحوم آیت الله صانعی تاکید داشتند که شرح آن شاید خواسته ایشان نباشد.

در پایان آرزو کردم هرچه زودتر با پایان یافتن حصر توفیق زیارت حضوری ایشان را داشته باشیم.

خوشحالی این بنده پس از تماس جناب آقای مهندس دوچندان شد، زیرا جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای کروبی دامت برکاته نیز تماس گرفتند و اظهار لطف و بزرگواری کردند و بنده فرصت یافتم با عرض تبریک و ارادت باسابقه خود به جناب ایشان، بخشی از نکات یادشده در صحبت با جناب آقای مهندس موسوی را به محضر ایشان نیز عرض کنم و پایمردی ایشان را بستایم و به ویژه بر نقش این پایمردی در تحولات فکری تاکید کردم. نیز بنده دعا کردم که آن «آقایان مسئول» به سر عقل بیایند و حصر هرچه زودتر رفع شود، اما آقای کروبی فرمودند این دعایی است که مستجاب نمی‌شود! چون خود آن «طرف‌ها» نمی‌خواهند! ضمنا ایشان خودشان ابراز لطف کردند که از مسئولان مربوطه خواهند خواست که زمینه ملاقات مثل حقیر نیز با ایشان فراهم گردد و حقیر اشاره کردم که خود این آقایان مسئول اخیرا تماس گرفتند و پیشنهاد دادند و البته بعد پشیمان شدند و وقتی درخواست دادیم نکته ای را بهانه کردند و نپذیرفتند!

جناب آقای کروبی همچنان ابراز لطف کردند و گفتند مایلند با خانواده بنده نیز صحبت کنند و من نیز با توجه به این درخواست اشاره کردم که خانواده حقیر فرزند شهید نیز هستند و ایشان را معرفی کردم و آقای کروبی نیز به تفصیل سخن گفتند. پس از آن، حاج خانم کروبی نیز خودشان ابراز لطف کردند و ما هر دو با ایشان نیز صحبت کردیم، به ویژه خانواده که طبعا زمینه صحبت بیشتری میان آنان بود.

خداوند همه این عزیزان را به سلامت بدارد. امیدواریم با آزادی هر چه زودتر محصوران عزیز، امکان دیدار علاقه مندان فراهم گردد و وزر و وبال فراوانی که آن آقایان مسئول با حصر این عزیزان برای خود، نظام و کشور فراهم ساخته اند، بیشتر نشود. آمین یا رب العالمین.

قم – سیدضیاء مرتضوی- یکم فروردین ۱۴۰۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا