خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاد انصاریان: مطالبی که می شنوید قرآنی و روایتی است، قبول و عمل کنید/ خودم و گناهکاران را گنهکار لجباز نمی دانم/ لجبازی بی حجاب شدن به مردم برنمی گردد/ تقصیر خدا چیست که با او مخالفت می کنید؟

استاد انصاریان گفت: من خودم و گناهکاران را گنهکار لجباز نمی دانم. اگر کسی احتمالا بگوید من دارم ربا و عرق می خورم برای لجبازی، دارم حجابم را برمی دارم برای لجبازی، این لجبازی با بندگان خدا چه فایده ای دارد؟ خواهر باکرامت، خواهر هم دین و هم کشور من، این لجبازی بی حجاب شدن، به مردم برنمی گردد.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در سخنرانی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان  اظهار داشت: معارف الهی گناهان را به به چند صورت بدنی، مالی، حقوقی معنا کرده اند. در سخنی (ظاهرا) از امام زین العابدین (ع) روایت شده که فرمودند: «گناه باطنا و در عالم معنا سمّ کشنده ای است که گهنکار به خود با لذت تزریق می کند».

وی با بیان اینکه گناهان لذت بدنی دارند یا لذت خیالی گفت: امیرالمومنین (ع) می فرماید که این لذت بقا و دوامی ندارد. یک روزی بدن کهنه می شود و دیگر توان ورود به گناه را ندارد. این سم گناه از آن جهت برای انسان کشنده است که عقل و رای را ضعیف می کند، گناهان بدنی، بدن را ضعیف می کند، گناهان حقوقی و مالی هم آبروی انسان را در معرض خطر قرار می دهد چون گناهکار با موتور پرقدرت حرص و طمع از طریق غیرمشروع دنبال مال می رود و وقتی بیدار می شود که پیچیدگی عمیقی در زندگی اش پیدا و شکایت های زیادی از او شده است.

وی ادامه داد: برخی گنهکاران دل افراد را می شکنند مانند گناهان مالی که خانواده ها را به خاک سیاه می نشانند. این بدهکار مالشان را خورده و اینها هم نمی توانند بدهکاری را بدهند مجبورا خانه و زندگی را بفروشند تا آبرویشان را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: من خودم را یک خادم کوچک و بدون توقع برای شما می دانم و مطالبی که می شنوید قرآنی و روایتی است، قبول و عمل کنید. ترک گناه و اینکه دل کسی را نسوزانیم خیلی به جامعه خدمت و بار مالی جامعه را کم می کند. با پروردگار عهد ببندیم گناهان بدنی، گناهان مالی، گناهان اخلاقی، فحشا و منکرات را کنار بگذاریم. چقدر به مرگ ما مانده است؟ گول لذت گناه را نخوریم و در ظرف عقل و قلب و نیت و بدن و روح و نفس زهر نریزیم. چرا خودکشی کنیم؟ ممکن است این سم را تدریجی وارد بدنمان کنیم. اما براساس آیات و روایات کسی که با این سم خودکشی کند از دوزخ رهایی ندارد. در گناهان، دین هم کشته می شود، محبت ها هم کشته می شود روابط با خدا، قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هم کشته می شود. اگر اینگونه نبود، امام سجاد (ع) از گناه تعبیر به «سمّ» نمی کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به گناهان اشاره می کند ادامه داد:  خداوند به پیامبرانش و ائمه طاهرین این اجازه را داده است که باطن گناه را با چشم سر ببینند؛ نمونه این دیدن ها هم زیاد است و در روایات آمده و داستان هایی هم در این مسئله بیان شده است. داستان های عبرت آموزی درباره مال حرام، مال یتیم، غصب، رشوه، اختلاس، دزدی، کم فروشی، غش در معامله، جنس خوب و بد را مخلوط کردن و به نام جنس اصیل فروختن که این معامله و حتی پول آن حرام است و فروشنده مالک پول مشتری نمی شود، اگر با این پول حجّ برود، حج او باطل است. کسانی که مال حرام می خورند آتش در شکم های خود می ریزند. این نگاه خدا به گناه و مال حرام است.

وی با بیان اینکه خداوند در جای دیگر از گناه به مخالفت با کل نظام آفرینش تعبیر می کند، گفت: در روایت داریم که موسی (ع) مردی را دید که گریه می کرد و دستهایش را هم بالا آورده بود و از پروردگار درخواست می کرد. وحی شد به موسی (ع) که او هرچه می خواهد انجام دهد، من دعای او را مستجاب نمی کنم چون شکم او از حرام پر است.

وی افزود: ما امشب می خواهیم نزد خدا اعتراف به گناه کنیم و بگوئیم خدایا ما به عنوان جنگ با خدا گناه نمی کردیم بلکه ناتوان بودیم و نتوانستیم در برابر گناه بایستیم.

وی گناهکاران را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دو دسته از گناهکاران هستند که نجاتشان محال است؛ قرآن می فرماید اینها در محشر نه یار دارند و نه شفاعت کننده ای. امیرالمومنین (ع) در دعای کمیل فرمود: یقین دارم اگر در جامعه انسانی منکران و دشمنان نبودند، 7 طبقه جهنم هم بهشت بود و آتش و جهنمی نبود. آتش افروز که خدا نیست، انسان آتش افروز است.

آقای انصاریان اضافه کرد: گروه سوم کسانی هستند که خدا و پیامبر(ص) و ائمه (ع) را قبول دارند اما اهل گناه بدنی، گناه مالی، گناه اخلاقی و گناه ارتباطی هستند. اما چون ایمان دارند و بیمار است  و در بستر افتاده، به خدا اعتراض و شکوه می کند، خدا به فرشتگانش می گوید این اعتراض بنده من را در نامه عملش به عنوان تسبیح بنویس.

وی افزود: امام علی (ع) می گوید که نیازی نیست گناهان را به زبان بیاوری، او می داند فقط تصمیم بگیر به ادای حق الناس و پشیمان باش. همینکه پشیمان باشی پرونده گناهانت بسته می شود.

به گزارش شفقنا، وی گفت: خداوند «یحب التوابین» است و توبه کنندگان را دوست دارد. در روایت داریم عده ای در جنگ با پیامبر اکرم (ص) اسیر شدند. عده ای از این اسرا زن بودند. یکی از این اسرای زن، چشمش به فرزند شیرخواره اش افتاد که نزد اسرای دیگر است، دوید و بچه را در آغوش گرفت و زیر چادرش او را شیر داد. پیامبر به مسجدی ها رو کرد و گفتک بنظرتان می آید که این زن برای یک لحظه حاضر بشود فرزندش را در آتش بیفکند؟ گفتند: نه یا رسول الله. فرمود: خداوند نسبت به شما از این مادر مهربانتر است. کجا فرار می کنید؟

وی ادامه داد: من خودم و گناهکاران را گنهکار لجباز نمی دانم. اگر کسی احتمالا بگوید من دارم ربا و عرق می خورم برای لجبازی، دارم حجابم را برمی دارم برای لجبازی، این لجبازی با بندگان خدا چه فایده ای دارد؟ خواهر باکرامت، خواهر هم دین و هم کشور من، این لجبازی بی حجاب شدن، به مردم برنمی گردد. لجبازی با چه کسی؟ با کسانی که خداوند می فرماید بندگان من هستند و کلید هیچ چیزی دست آنها نیست. کلیددار عالم من هستم.

وی ادامه داد: من باور ندارم، اما اگر مسئله بی حجاب شدن لجبازی باشد، اصلا ارتباطی به این نیروها و مردم ندارد بلکه برمی گردد به آیات سوره احزاب و سوره نور. این لجبازی به خدا برمی گردد. من از شما خواهر، مادر و هم دینم سئوال می کنم اگر این لجبازی به خدا برگردد، تقصیر خدا نسبت به شما چیست؟ کدام نعمت را از شما کم گذاشته است؟ صورت دیو دوسر به شما داده است؟ تقصیر خدا چیست؟ چرا با خدا مخالفت می کنید؟ جرم پروردگار چیست که با او و قرآن مخالفت می کنید؟

استاد انصاریان با اشاره به آیاتی از سوره یوسف گفت: خداوند می فرماید یک نفرتان از من مایوس و دلسرد نباشید. کفّار مایوس هستند. یک نفر از شما دلسرد و مایوس نباشد. شما امشب که شب قدر است، میهمان خدا هستید. خیلی جوانمردی است که با این خدا رفاقت شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. Thanks for finally talking about > استاد انصاریان: مطالبی که می شنوید قرآنی
    و روایتی است، قبول و عمل کنید/ خودم و گناهکاران را گنهکار لجباز نمی دانم/ لجبازی بی حجاب شدن به مردم برنمی گردد/ تقصیر خدا
    چیست که با او مخالفت می کنید؟ |
    پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز < Loved it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا