خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از وضعیت امنیتی بغداد: مردان مسلح در خیابان‌

ایرنا نوشت: ده‌ها خودروی حامل افراد مسلح امروز پنجشنبه با مانور در سطح خیابان های پایتخت در بخش شرقی بغداد و حمل سلاح در انظار عمومی، پلاکاردهای تهدید آمیز علیه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر برداشته و خطاب به او نوشتند که «زمان قطع گوش هایت فرا رسیده است».

عنوان قطع گوش ها به توئیتی از «ابوعلی العسکری» سخنگوی کتائب حزب الله عراق در ۲۶ دسامبر ۲۰۲۰ بر می گردد که خطاب به الکاظمی گفته بود: «گوش هایت را می بریم همان طور که گوش بز بریده می شود».

العسکری این تهدید را در مقابل تهدید الکاظمی علیه گروه های مسلح ضد آمریکایی در عراق عنوان کرده بود.

دو فرد مسلح که مقابل دوربین ادای احترام نظامی می‌کنند
وزیر امور خارجه دولت الکاظمی نیز چندی پیش از گروه هایی که نیروهای آمریکایی را هدف قرار می دهند به عنوان «تروریست» یاد کرد؛ امری که در همان زمان اعتراض گروه های مقاومت را در عراق به دنبال داشت.

گروه های مقاومت اعم از شناخته شده و نوظهور که بعد از شهادت فرماندهانشان از سوی نیروهای آمریکایی در عراق شکل گرفته اند، دولت الکاظمی را به طور علنی به خیانت و همسویی با سیاست های ایالات متحده متهم می کنند.

این اتهامات «برهم صالح» رییس جمهوری عراق را نیز شامل شده و او را عامل اصلی به قدرت رساندن الکاظمی می دانند.

تعدادی از کانال های خبری نزدیک به گروه های مقاومت نوظهور عراق، تصاویر و نوارهای ویدئویی از این حضور گسترده گروه های مسلح در سطح بغداد را منتشر کردند.
صابرین نیوز در گزارشی نوشت که گروه های مسلح در حال حرکت به سمت منطقه امنیتی سبز مقر هیات دولت، پارلمان و سفارتخانه های آمریکا و انگلیس هستند.

هنوز بدرستی مشخص نیست که این گروه ها در صدد ایجاد درگیری هستند یا خیر؟

صابرین نیوز افزوده است که تعدادی از شخصیت های سیاسی ساکن در منطقه امنیتی سبز ناچار به ترک این منطقه شده اند.

این گزارش حاکی است که گروه های مسلح مقر سازمان اطلاعات عراق در منطقه «کراده خارج» را محاصره کردند و در پی آن «احمد ابورغیف» که الکاظمی نخست وزیر اخیراً او را به سمت معاون وزیر کشور و رئیس سازمان اطلاعات عراق منصوب کرده بود، از محل متواری شد.

گروه «ربع الله» یکی از این گروه های مسلح در بیانیه ای که بخش هایی از آن منتشر شده، از دولت مصطفی الکاظمی خواسته است که برای اخراج نیروهای آمریکایی اقدام کند.
این گروه همچنین خواهان بازگرداندن قیمت دینار در برابر دلار به قیمت سابق شده و از تصویب بودجه کشور به نفع «مسعود بارزانی» هشدار داده و گفته است که دولت اقلیم کردستان باید تعهدات مالی خود را به دولت مرکزی پرادخت کند.

این گروه همچنین افزوده است که به “مزدورهای آمریکا و عربستان سعودی در عراق هشدار می دهد”.

هنوز از وقوع درگیری بین این گروه های مسلح و نیروهای امنیتی گزارشی واصل نشده اما به نظر می رسد این گروه ها از سمت شهرک صدر در شرق بغداد به سمت مناطق مرکزی پایتخت که منطقه امنیتی سبز واقع است، حرکت کرده بدون اینکه نیروهای مسلح عراق با آنها برخورد کرده یا مانع حرکت شان شود.

بغداد پایتخت عراق امروز در حالی متشنج شد که قرار است شنبه آینده (پس فردا) میزبان نشست سه جانبه سران سه کشور عراق، مصر و اردن شود.

شورای هماهنگی گروه های مقاومت عراق در پنجم مارس گذشته در پی بمباران هوایی آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه که یک کشته و چند زخمی به دنبال داشت، آماده باش عمومی برای مقابله با نیروهای آمریکایی را اعلام کرد.

این شورا که تمامی گروه های مقاومت شناخته شده عراق عضو آن هستند، اعلام کرد که زمان از سرگیری حملات به نیروهای اشغالگر آمریکایی تا خروج کامل آنها از خاک عراق فرا رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا