خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ظریف و کدهای آشنا از سریال گاندو ۲

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ویدئویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و در شرح آن نوشته است: «منو بشناس که من ایرانم». انتشار این ویدئو و این جمله از طرف ظریف به واکنش احتمالی وی به سریال گاندو 2 تعبیر شده است.

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور هم درباره‌ی گاندو ۲ در توییتر نوشت:

«ای کاش ضداطلاعاتی داشتیم که جرأت می‌کرد تحلیلی واقع‌بینانه از کارکرد امنیتی مجموعه‌های #گاندو ارائه نماید.
ای کاش آقای ظریف و وزیر اطلاعات حقایق را روشن نموده و قوه قضائیه هم عاقبت پرونده متهم جاسوسی در مذاکرات را اعلام می کرد.
نباید کوتاه بینی‌های مقطعی جای هنر راهبردی را بگیرد.»


به گزارش همشهری آنلاین سریال گاندو 2 در قسمت پنجم خود مدعی جاسوسی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پرداخته شود. این سریال امشب با تاخیر پخش شد و برخی خبرگزاری ها مدعی شدند صدا و سیما از طرف دولت برای سانسور این قسمت از سریال تحت فشار بوده است.

در این سریال یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای «صابونچی» نام دارد؛ این نام در سریال گاندو 2 به اسامی دو تیم مذاکره کننده هسته ای یعنی عراقچی و روانچی شباهت دارد.

در سری اول سریال گاندو هم اهانت هایی به وزارت خارجه و شخص وزیر شده بود که این موضوع باعث شد ظریف نامه ای درباره این سریال خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال کرده و درخواست کناره گیری خودش از وزارت خارجه را مطرح کرده بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وقت وزارت خارجه در سال 98 درباره این نامه گفته بود: صدا وسیما از جمله نهادهای زیر نظر رهبری است و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد باید خدمت ایشان گفته می‌شد. برداشت ما این است آنچه تلاش می‌شود در سریال گاندو از وزیر و وزارت امور خارجه نشان داده شود، یک چهره منفعل و بی‌عمل و وا داده است.

وی با بیان اینکه فکر کردیم اگر چنین چیزی وجود دارد، ماندن این وزیر در وزارتخانه جایز نباشد و عزت، حکمت و مصلحت را سرلوحه خود قرار دهد و چنان اقتداری داشته باشد که زبان گویای این ملت باشد.


توضیح ظریف درباره نامه‌نگاری به رهبری در مورد گاندو ۱

مردادماه سال ۱۳۹۸ یعنی در زمان پخش گاندو ۱، محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو ۱ گفته بود: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم. انتقاد با تخریب، توهین و افترا فرق بسیار دارد و امیدوارم این بلیه از جامعه ما برداشته شود و به دنبال توهین و تخریب شخصیت افراد نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

      1. خسته نباشی
        اتهام زنی؟
        تشت رسوایی لیبرال های خائن همه جا رو نجس کرده
        دولت جاسوسان و دو تابعیتی عا و جیره خواران موساد و سیا و …

        47
        8
      2. فصل انتخاب است و اصلاح طلب به دنبال گل آلود کردن آب
        خیانت های شما بیشتر از منافقین به ایران ضربه زد
        گرچه جماعت تندرو و خشک مغز مذهبی هم به جای روشنگری بهانه دستتان دادند
        به امید فنای دولت تدبیر و امید

        33
        8
    1. میشه بفرمایید دقیقا چه توهینی به جناب آقای دکتر ظریف شده است؟
      بر چه اساسی انفعال، ترک فعل و خوش بینی به دشمن، توهین محسوب می شود؟

      36
      6
  1. به خدا تا دو ماه دیگه این دولت کثیف بره و جاش یه دولت مومن انقلابی بیاد من هزار بار میمیرم و زنده میشوم
    خدایا خودت کمکم کن این شرایط رو تحمل کنم

    115
    31
  2. خدا از سر تقصیرات دولت خائن وکثیف فریدون روحانی نگذردحکم شما از سلمان رشدی هم سنگینتر قطعا بدانید حساب کتاب دولت فریدونروحانی به آخرت نمی افتد وذلت وخاری شما را خواهیم دید وشهدا جواب شما کثافتان تاریخ ایران را خواهند داد

    112
    23
  3. رهبر که چند بار گفتن مذاکرات بی نتیجه هست و جز ضرر چیزی برای ایران نداره. آقای ظریف که میگه رهبر هواشو داره چرا به حرفش گوش نکرد؟

    128
    18
    1. چرا انقدر جاسوس های انگلیسی احمق بی دست پا نشون دادین .بابا اینا آنقدر ناشیانه عمل نمیکنن.یزره واقعی بسازید .اونا گیج بودن منم اگر هیچی ام نداشتم میتونستم به آب خوردن جاسوس تشخیص بدم بگیرم

      9
      10
  4. شما انصاف نیوز هستین؟یا جیره خوار نیوز؟
    هرجای دیگه اگه این حجم از خیانت و جاسوسی و اختلاس …. بود قطعا همه این دارودسته رو تیرباران می‌کردند
    حالا با اینهمه مماشات و اهمال طرف دست پیش گرفته پس نیوفته
    خاک تو سرتون✋

    25
    6
  5. خيلى زور داره كه اين مرد ذو تابعيتى با مأموريت تخريب إيران ، ٨ سال هرچه خواست كرد و هيچكس هيچ نگفت. نه دادگاهى نه استيضاحى ، نه كرونايى. آخه مگه ميشه؟ كى پشت سر اين مرد اسكاتلندي بود. برادر و دامادش هم كه تا ميشد چاپيدن. از اينجا به بعد هم يك حقوق و باز نشستگى كُلفت مادام العمر در انتظارشه. اى بخشكى‼️. لامذهب دروغگو وقتى خرف ميزد آدم چيزش ميگرفت. نه خوب حرف ميزد و نه حرف ِ خوب ميزد

    20
    3
  6. از تیم ۸نفره مذاکره کننده ۴نفرشون جاسوس بودن ۳نفرشون فرار کرده،یک نفرشون الان زندانه.
    دری اصفهانی میگفت من توسط ساعت مچی فیلم میگرفتم و گزارش میدادم و اون طرف میز مذاکره کاملا از خواستار ما و اهداف ما با خبر بودن.بعد یه عده هنوز میگن برجام.
    لعنت با خائنین

    30
    3
  7. واقعا چطور ممکنه با اینکه همه ی مردم ایران از خیانت وجاسوسی وکثافت کاری حسن کلیدساز روحانی نما خبر دارن ،این بیشعور این دزد سرگردنه ،این رو سر مردم سوار بشه وحتی رهبر هم حمایتش کنه،
    نه استیضاحی نه جیزی
    خدا تو به داد مردم مظلوم اسیر دست این
    زالو صفتها در لباس شیخی برس
    واقعا از هر چی شیخه فراری شدیم
    از دین همه ی جوانها را گریزان کردن
    اگه دین اسلام اینه که اینا میگن همون بی دینی نعمته

    10
    6
    1. نه بابا اینا ترسیدن با پخش سریال گاندو دستشون روشه( که رو شده) و کسی تو انتخابات بهشون رای نده …
      همین ضریف که میگه پای منو به انتخابات باز نکنید… خودش جزء کاندید های نفر اوله
      یعنی هر کی خر باشه به اینا رای بده
      ۸ سال با این دولت خاک بر سر سر کردیم . دیگه نمیخوایم *( با این که من تو این ۸ سال به روحانی رای ندادم ، ولی دامنه ما هم گرفت)
      شک نکنید بعد از انتخابات همشون میرن اون ور آب.. شک نکنید

      11
      4
  8. بسیار بسیار لذت بردیم از تماشای اقتدار نیروهای امنیتی ایران و ذلت بردیم از تماشای عزم جزم خائنین به شهدا و مملکت اسلامی عزیزمان، اما نشان دادن واقعیتهای خیانتکارانه مسئولین دردی از دل زخم خورده ملت دوا نمیکنه، فقط نمک برزخم پاشیدنه، هرچند یه عده رو آگاه میکنه ، به هر حال وقتی به این صراحت اقدامات خرابکارنه و خائنانه مسئولینی که دارن از ثروت ملی ما استفاده میکنن و حقوق میگیرن که به مشکلات کشور و مردم رسیدگس کنن اما در جبهه دشمن خدمت صادقانه میکنن مصرانه خواستار محاکمه تک تک این خائنین و مزدوران هستیم اگر اینهمه سند و مدرک دارید برای خیانتهاشون. # محاکمه و مجازات علنی مسئولین خائن و بیسواد#

    12
    4
  9. سلام
    سریال خوبیه ساخت خوبی داره ولی جالبه که در این سریال تابلو دارن نظرات خاص یک گروه خاص با پول بیت المال القا میشه به مردم و یا تخریب وزارت اطلاعات و خارجه انجام میشه جالبه تیم امنیتی و عملیاتی در مورد اف ای تی اف و ارتباط با روسیه و چین در اقتصاد نظر میده!!! حالا اگه اقتصادی ها در مورد امنیتی ها و این مسائل نظر بدن چه اتفاقی می افته؟؟؟؟ شاید شرایط امروز کشور نتیجه همین رفتار غیرکارشناسی و غیر مرتبطه و افراد سرجای خودشون نیستن

    7
    10
    1. دوست عزیز اگه فیلم رو بادقت دیده باشید متوجه میشی طرف در پاسخ به همکارش ک میپرسه درمورد FATF به مردم چی بگیم این جوابو میده و نظرشم درمورد ارتباط با روسیه و چین درقالب گپ با همسرشه. خدارو شکر سازندگان گاندو در این نکات ظریف تامل کردند. هرچند این فیلم نشان داد یه جاهایی دولت گرین کارتی حسن روحانی و اپوزیسیون هم میتونن هم نظر باشند. (تخریب گاندو)

      4
      2
  10. سلام یه مواد فروش از درب منزل میاد بیرون سر و ته کوچه رو میبینه متوجه میشه مامور هست یا تحت نظره و …. متاسفانه فرد دوم اطلاعات مملکت مثل گاگول میره خونه و میاد بیرون و اصلا دقت نداره . مادر و همسرش از خودش افتضاحتر . اصلا توجیح نیستن و بسیار ساده و ببو گلابین . بچه های اطلاعات ما خیلی تیز و سریع هستن و امریکا و اسرائیل ازشون حساب میبرن چرا تو فیلم به این نکات توجه نشده . زنده باد سربازان گمنام آقا امام زمان

    13
    6
  11. دو تیغه قیچی برای بریدن ریشه فرهنگ ایران با عظمت حرکت میکنند اگرچه در ظاهر. مخالف هم هستند .
    شهدا کسانی بودند که همین آقایون آنها را به مسلخ فرستادند تا خودشان رذیلانه دو صباح خوش باشند .

    9
    3
  12. کاش آقای ظریف که خود یک وزیر تحمیلی است تحمل نمیکرد
    وخواهان ناز کشیدن . وخرج کردن از اعتبار رهبری برای خود نبود

    9
    2
  13. نه بابا اینا ترسیدن با پخش سریال گاندو دستشون روشه( که رو شده) و کسی تو انتخابات بهشون رای نده …
    همین ضریف که میگه پای منو به انتخابات باز نکنید… خودش جزء کاندید های نفر اوله
    یعنی هر کی خر باشه به اینا رای بده
    ۸ سال با این دولت خاک بر سر سر کردیم . دیگه نمیخوایم *( با این که من تو این ۸ سال به روحانی رای ندادم ، ولی دامنه ما هم گرفت)
    شک نکنید بعد از انتخابات همشون میرن اون ور آب.. شک نکنید

    6
    3
  14. حضور در فضاهای مجازی غیر اصولگرا مبارک سایبریهای شبه نظامی جنگ ! نرم

  15. دکتر ظریف مردی وطن پرست شجاع ویک ایرانی به تمام معنا ایشان باسوادترین دیپلمات کل ادوار وزارت خارجه است

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا