خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی با فرمانده محترم سپاه درباره وعده‌اش به رهبری

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «سخنی با فرمانده محترم سپاه درباره وعده‌اش به رهبری» نوشت:

رهبری نظام در سخنرانی نوروزی خود شعار «تحقق جهش تولید» را شعار سال اعلام کرد و به اثرات مهم تحقق این شعار پرداخت و گفت «در سال ۹۹ جهش تولید کامل صورت نگرفت … قدرت خرید مردم باید بالا برود… بایستی کانالهای فساد و مجاری فساد به کلی بسته بشود، همه کشورهای دنیا فضای مجازی‌شان را مدیریت می‌کنند ولی ما افتخار می‌کنیم که آن را ول کردیم درحالی‌که این به هیچ‌وجه افتخار ندارد و…».

در پی این سخنان و اوامر، فرمانده محترم سپاه پاسداران پیامی خطاب به رهبری صادر و در ضمن آن اعلام کرد: «سپاه خود را در نقطه مرکزی مخاطبان این فرمان‌های نورانی قرار داده است…آنقدر می‌سازیم، تولید می‌کنیم، به یاری مردم می‌شتابیم، با فساد مقابله می‌کنیم، فن‌آوران جوان را بسیج می‌کنیم، گروه‌های بی‌شمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل می‌داریم، خانواده‌ها را یاری می‌کنیم تا توانمند شوند و قدرت می‌سازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاست‌هایش را نداشته باشد. ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت… ما برای تحقق انتظارات و منویات حضرتعالی، ستاد تحقق فرامین نوروزی تشکیل داده‌ایم».

در ارتباط با این پیام چند نکته قابل توجه است:

  1. در توانمندی سپاه هیچ سخنی نیست زیرا بسیاری از امکانات کشور در اختیار این نهاد است و با اتکای به آنها، اقدامات فراوانی می‌‌تواند انجام دهد و با اتکای به همین امکانات است که سپاه «ستاد تحقق فرامین رهبری» تشکیل داده و فرمانده‌اش این گونه وعده می‌دهد؛ امّا نکته این است که چه سپاه بخواهد و متوجه باشد و چه نخواهد یا متوجه نباشد، متن این پیامِ «پر از وعده‌های صریح» و تشکیل ستاد مستقل برای انجام فرامین، دالّ بر این است که از نظر سپاه، دولت که باید «نقطه مرکزی مخاطبان» باشد، به هر دلیل خود را مخاطب این پیام نمی‌داند و در صدد تحقق آن نبوده و نیست لذا سپاه به طور مستقلّ اقدام کرده است. البته این برداشت چند سال است از جانب نهادهای تبلیغی نظام القا می‌شود و به صراحت دولت موجود را پیر، ناتوان، دلداده به غرب، و … معرفی می‌کنند لذا در صدد تشکیل دولت «ولایی-انقلابی-جوان» هستند و ظاهرا به همین جهت هم شاهد چندین کاندیدای انقلابی – سپاهی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌باشیم.
  2. سپاه و همفکران اصولگرایش می‌توانند چنین تلقی‌ (فارغ از حق یا باطل بودنش) داشته باشند ولی حق و عدل این است که افراد توانمند این جناح و از جمله پاسداران انقلابی، به واقع از سپاه استعفا دهند و بدون اتکا به امکانات عمومی سپاه و بسیج و دیگر نهادهای نظام، وارد صحنه انتخابات شوند و ضمن ایجاد زمینه عادلانه برای حضور تلقی‌های دیگر، در یک انتخابات واقعی و آزاد، رأی مردم را کسب کرده و با به دست گرفتن زمام دولت و قوای اجرایی، با تمام توان به تحقق فرامین بالا همّت ورزند.
  3. قانوناً و طبیعتاً باید مخاطب اصلی هر قسمت این پیام وزارت‌خانه‌های مربوطه در دولت باشد و بقیه نهادها از جمله سپاه به عنوان یک نهاد نظامی بهره‌مند از امکانات بی‌شمار عمومی در همه زمینه‌های اقتصادی- اجتماعی-فرهنگی- نظامی و …، باید به کمک آن وزارتخانه شتافته و تحت تدبیر آن وزارتخانه اقدام کند. نمی‌توان سپاه را دولتی در عرض دولت جاری قرار داد که در هر زمینه‌ای مستقلاً وارد شود و کار وزارت‌خانه مربوطه را انجام دهد یا موازی‌کاری نماید که این گونه رفتار، هم دولت و وزارت‌خانه‌هایش را بی‌موضوع کرده و هم سرمایه ملّی را تلف می‌سازد.
  4. اما نکته بسیار مهم و سؤال‌آور این که آیا سپاه قبل از صدور این سخنان، توانمندی اعلام شده را داشته که تولید را این حد بالا ببرد، فساد را ریشه‌کن سازد و …؟ اگر داشته و اقدام نکرده، باید فرماندهانش به خاطر این قصور توبیخ شوند! و اگر با تمام توانش تا به حال اقدام کرده و توان دیگری بیش از آنچه نشان داده، ندارد؛ پس دیگر چه وعده‌ای و بر چه اساسی؟! طبیعی است که این‌ها وظایف شرعی و عقلی همه از جمله سپاه بوده و هست و نیاز به فراخوان و دعوت نداشته که بگوییم تا به حال فراخوان رهبری نبوده و ما وظیفه‌ای نداشته‌ایم.

امید که با ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور حماسی مردم در انتخابات 1400، شاهد قدرتمندی دوباره نظام متکی بر مردم و شتاب به سوی تعالی و پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی‌های این چند دهه باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چند دقیقه است که با سایت شما آشنا شدم همون دقایق اول فهمیدم سایتی معاند نظام و مزخرفی خر خودتون هستید نه مردم ایران

    6
    25
    1. اسمت با مرامت و نوشتارت، بکلی در تضاد است! عوضش کن و بیش از این مایه تخریب و تنجیس کلمات (آزاد و آزادگی ) نشو!

  2. واقعا پر رو و وقیح تر از شماها بر روی زمین نیامده و نخواهد آمد، فقط مظلوم نمایی، حاشیه سازی، فرار رو به جلو، عدم مسئولیت پذیری، عدم پاسخگویی، تهمت، جوسازی، توهین، نشر اکاذیب، تخریب و ترور شخصیت و تبلیغات پوچ و وعده های واهی رو بلدید و جماعت رو به زعم خودتون استحمار میکنید اما اوستایی که بالا نشسته خوب از شما نانجیبهای غرب پرست غرب گدا حقیر بازی میگیره، ومکرو و مکرالله والله خیر الماکرین، به امید خدا روز رو سیاهیتون به زودی زود فرا میرسه کاسه لیسان غرب

    5
    22
  3. سلام…روز‌گاری‌شیر‌پیری‌در‌جنگل‌راه‌افتاده‌وبه‌هر‌حیوانی
    میرسید‌سوال‌میکرد‌‌سلطان‌جنگل‌کیست؟حیوانات‌میگفتند
    قربان‌حضرتعالی‌هستید‌شیر‌گذرش‌به‌فیل‌قدرتمندجوانی‌
    افتاد‌از‌وی‌نیزچنین‌سوال‌کرد‌فیل‌خورطومش‌را‌دورفیل‌
    انداخته‌او‌را‌بلند‌کرد‌وبرزمین‌کوبیدشیر‌پیربه‌زحمت‌بلند‌شد
    وگفت‌تصدقت‌برم‌سوالی‌کردم‌چرا‌ناراحت‌شدی‌حال‌این‌بنده‌خدا‌هم‌سوالی‌کرده…اما‌به‌نظر‌من‌سپاه‌‌اگر‌میخواهد‌در‌برنامه‌سازندگی‌و…فراتر‌ازگذشته‌وارد‌شودبرای‌نتیجه‌گرفتن‌باید‌
    برنامه‌ونقشه‌ راهی‌تهیه‌وآن‌را‌خدمت‌مقام‌معظم‌رهبری‌تقدیم
    نماید و….مشکل‌اصلی‌سیستم‌متمرکزاداره‌کشور‌یادگاردوران
    رضاخان‌است‌و….

  4. جناب غلامرضا انسان با عقل و شعور هیچوقت توهین نمی کند افرادیکه که فحاش و بد دهند هستند و در چنته چیزی برای گفتن ندارند با فحاشی و تهمت زدن می خواهند حقانیتشان را ثابت کنند من تنها سایتی که فیلتر نیست و حقیقت را می گوید انصاف نیوز می باشد . در کشور ما حرف زدن از غرب برای شما تابو شده است من نمیدانم شما با دشمنی با غرب در این 42 سال چه چیزی به دست اوردید شما که متکی به شرق شدید برای کشور چه دستاوردی داشته است من طرفدار هیچ حزب و جناحی نیستم چون هر دو جناح در به وجود امدن اوضاع فعلی کشور سهیم هستند و هر دو جناح مورد حمایت نظام می باشد اگر شما به این سخنان اقای حیدری ایراد دارید اگر حرفهایش درست نیست شما اصلاح کنید ایا مگر غیر از این است که کل امکانات کشور در دست سپاه است تا خیلی از مقامات نظام اعتراف کرده اند که قدرت در دست نهاد های انتصابی است ولی باید دولت پاسخگو باشد و طرفدار دولت نیستم ولی باید واقعیت را گفت

  5. پیش بینی می کنم سرنوشت این آخرین وعده سردار سلامی به سرنوشت وعده های قبلی ایشان از جمله “بشقاب کرونا یاب ” و “ستاد مبارزه با گرانی ” دچار شود , حالا چرا ایشان همچنان به این کار یعنی دادن وعده های بدون پشتوانه ادامه می دهد ؟ جواب این سوال به نظر می رسد در علاقه شدیدی است که ایشان به رهبری دارند و به همین منظور تلاش می کنند رهبری را شاد کنند , نیت ایشان خیر است.

  6. وقتی فرماندهان سپاهی و نظامی پس از انتخاب رییس مجلس کشور اقدام به انداختن عکس یادگاری با ام الفساد ایران می کنند دیگر به چی امید داشته باشیم!

  7. ……خوب جایی رسیدن که باید دیگه دولت رو هم قبضه کنن ، قوه قضایی و قهریه و مجلس که یکدست شدن ،( دفعه اول که بدجوری خوردن از احمد نژاد و به رو هم نمیارن)، ببینیم دفعه دوم چی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا