خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزارت بهداشت «واکسیناسیون با واکسن کوبایی» را تکذیب کرد

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در ایران فعلا فقط با واکسن های اسپوتنیک، کوواکسین و سینوفارم انجام می شود و ادعای اکسیناسیون با واکسن مشترک ایران و کوبا کذب محض است.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز جمعه در توییتر نوشت: واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در ایران فعلا با واکسن های اسپوتنیک وی روسیه، کوواکسین هند و سینوفارم چین انجام می‌شود و به زودی واکسن آسترازنکا ( خرید از کره جنوبی) نیز به این جمع خواهد پیوست. ادعای واکسیناسیون ( برخی گروهها از جمله پاکبان ها) با واکسن مشترک کوبا و پاستور، کذب محض بوده و زاییده اذهان بیمار و مغرض است.

وی همچنین نوشت: واکسیناسیون ۳۰ هزار پاکبان در ایران مورد توجه کاربران لبنانی نیز قرار گرفته است. آنها می‌گویند: در کشور ما( لبنان) هم اول نمایندگان و وزرا واکسن زدند.

جهانپور ۲۱ اسفند سال ۹۹ اعلام کرده بود: محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن Soberana_۰۲ برای انجام فاز سه مطالعه بالینی مولتی سنتریک مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه FinlayInstituto کوبا وارد کشور شده است.

به گفته وی، مطالعه بالینی فاز ۱ و ۲ این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت انجام شده و با توجه به نتایج مطلوب فازهای ۱ و ۲، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلتفورم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز ۳ مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، تولید انبوه آن در دو کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است از این تعداد واکسن (۱۰۰هزار دوز) برای انجام مطالعه بالینی مشترک با کوبا استفاده شود. همچنین مرحله مطالعه بالینی فاز سه این واکسن به طور همزمان با ایران و کوبا در مکزیک نیز انجام می شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت با ورود ۱۰۰ هزار دوز دیگر از واکسن اسپوتنیک وی روسیه که روز پنچشنبه به تهران رسید. تاکنون ۵۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی، ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کوواکسین شرکت بهارات هندوستان و ۱۰۰ هزار واکسن کوبایی ( برای مطالعه فاز سه بالینی) وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار واکسن داریم.

همچنین بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، قرار بود تا پایان سال ۹۹ یا اوایل فروردین ۱۴۰۰ بیش از سه میلیون دوز واکسن آسترازنکا از سهمیه کوواکس ایران از کره جنوبی وارد کشور شود که هنوز انجام نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا