خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات طرح ترافیک ۱۴۰۰

عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس جزئیات اجرای طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد که در ادامه می‌خوانید:

*نرخ عوارض محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال 1400 چقدر است؟

اگر وسیله نقلیه‌ای چندبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود و در این شرایط براساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ پایه ورود به محدوده طرح ترافیک در پایتخت 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است و در صورتی که رانندگان خودروهایشان دارای معاینه فنی برتر باشد یا در ساعات اوج و غیر اوجی ورود صورت پذیرد، نرخ مذکور متفاوت محاسبه خواهد شدد.

نرخ ورود به طرح بعد از ساعت ۱۰

ورود بعد از ساعت 10 صبح و خروج قبل از ساعت 16 برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک 205 هزار و 800 ریال در محدوده طرح ترافیک و 102 هزار و 900 ریال در محدوده کنترل آلودگی هوا در نظر گرفته شده است و در صورتی که خودرو فاقد معاینه فنی باشد، در همین ساعت جهت ورود به طرح ترافیک برای هر روز راننده باید 294 هزار ریال و برای محدوده کنترل آلودگی هوا 147 هزار ریال بپردازد.

نرخ ورود به طرح ترافیک قبل از ساعت ۱۰

همچنین ورود قبل از ساعت 10 و خروج قبل از ساعت 16 برای رانندگان دارای معاینه فنی برتر خودرو در محدوده طرح ترافیک 294 هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا 147 هزار ریال محاسبه می شود و در صورتی که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، در همین ساعت در محدوده طرح ترافیک 420 هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا 210 هزار ریال باید بپردازد.

همچنین در صورتی که ورود قبل از ساعت 10 و خروج بعد از ساعت 16 باشد، اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، میزان پرداخت به میزان هر روز محدوده طرح ترافیک 441 هزار ریال و میزان پرداخت به میزان هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا 220 هزار و 500 ریال خواهد بود و اگر خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک 630 هزار ریال و میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا 315 هزار ریال خواهد بود.

در صورتی که ورود بعد از ساعت 10 و خروج بعد از ساعت 16 باشد، اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، ورود به طرح ترافیک روزانه 294 هزار ریال و ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا 147 هزار ریال خواهد بود و اگر خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، ورود به طرح ترافیک به ازای هر روز برای راننده 420 هزار ریال و برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا 210 هزار ریال محاسبه می‌شود.

اگر وسیله نقلیه‌ای یکبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود و ورود به محدوده طرح قبل از ساعت 10 صبح باشد، ‌اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک 294 هزار ریال و میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا 147 هزار ریال هزینه دارد. و اگر خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک 420 هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا 210 هزار ریال هزینه برای راننده دارد.

همچنین در همین شرایط اگر بعد از ساعت 10 صبح و قبل از ساعت 16 خودرو وارد طرح شود، اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد 205 هزار و 800 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 102 هزار و 900 ریال برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا در نظر گرفته شده است و اگر خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک 294 هزار ریال و برای محدوده کنترل آلودگی هوا 147 هزار ریال عوارض در نظر گرفته شده است.

نرخ طرح برای ترددهای بعد از ساعت ۱۶

درنهایت برای ترددهای بعد از ساعت 16 اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد 294 هزار ریال میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 147 هزار ریال میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا خواهد بود و همین ساعت برای خودروهای فاقد معاینه فنی برتر در محدوده طرح ترافیک 420 هزار ریال و برای محدوده کنترل آلودگی هوا 210 هزار ریال در نظر گرفته شده است. شهروندان می توانند با مراجعه به سایت تهران من به نشانی my.tehran.ir از جزئیات نحوه محاسبه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مطلع شوند.

جزئیات بسته‌های طرح ترافیک

*طرح ترافیک به غیر از نرخ عوارض، امسال چه تفاوتی با سال‌های قبل دارد؟

بسته‌های یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش ماهه برای شهروندان با تخفیف‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم و شهروندان می‌توانند با توجه به نوع خودرو و معاینه فنی، بسته مورد نظر را خریداری کنند که این روش قطعا برایشان مقرون به صرفه خواهد بود.

*جزئیات تعرفه‌های بسته یک‌ماه، سه‌ماهه و شش‌ماهه طرح ترافیک در سال 1400 چقدر خواهد بود؟

این موضوع به نوع معاینه فنی خودروها بستگی دارد و اگر معاینه فنی خودرو عادی باشد، بسته یک‌ماهه 8 میلیون و 160 هزار ریال، بسته سه‌ماهه 23 میلیون و 130 ریال و بسته شش‌ماهه 43 میلیون و 540 هزار ریال در نظر گرفته شده است و اگر معاینه فنی خودرو از نوع برتر باشد، بسته یک‌ماهه 5 میلیون و 710 هزار ریال، بسته سه‌ماهه 16 میلیون و 190 هزار ریال و بسته شش‌ماهه 30 میلیون و 480 هزار ریال خواهد بود. برای خودروهای برقی و هیبریدی هم بسته‌هایی در نظر گرفته‌ایم به طوری که بسته یک‌ماهه برای خودروهای برقی و هیبریدی 816 هزار ریال، بسته سه‌ماهه 2 میلیون و 313 هزار ریال و بسته شش‌ماهه 4 میلیون و 354 هزار ریال خواهد بود.

تسهیلات برای ساکنان محدوده طرح ترافیک

*طرح ترافیک برای ساکنان محدوده این طرح چگونه محاسبه می‌شود؟

برای ساکنین محدوده طرح ترافیک، مشابه سال قبل تسهیلات در نظر گرفته شده است که این تخفیف مانند سال قبل 50 درصد مبلغ عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا خواهد بود ( در صورت تردد در ساعت 9 تا 16) و نیز یک خروج از محدوده قبل از ساعت 9 و یک ورود بعد از ساعت 16 برای آنها به صورت رایگان در نظر گرفته شده است. البته اگر فردی در محدوده طرح ترافیک مستأجر باشد و قرارداد اجاره آنها به زمان پایانی نزدیک است، باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کند و اجاره‌نامه تمدیدشده جدید را ارائه دهد.

لزوم پرداخت عوارض پسماند و ملک برای دریافت طرح

مالکین ساکن در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیازمند مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک به منظور تمدید طرح ترافیک ساکنین نیستند و فقط باید عوارض نوسازی و پسماند ملک و عوارض سالیانه خودرو و بدهی عوارض طرح ترافیک را به صورت غیرحضوری پرداخت و تسویه کنند.

نحوه رزرو طرح

*نحوه رزرو طرح چگونه است؟

شهروندان با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن تهران من، می توانند به صورت هفتگی یا روزانه تردد آینده خود در محدوده طرح ترافیک را رزرو کنند.

جریمه ورود به محدوده طرح بدون رزرو

اگر شهروندی بنا به هر دلیلی بدون رزرو وارد محدوده طرح ترافیک شود، تا ساعت 24 همان روز فرصت رزرو تردد خود را دارد، البته به شرطی آنکه سهمیه خالی جهت رزرو برای آن روز وجود داشته باشد.اگر یک فرد بدون رزرو مجوز وارد طرح ترافیک شود، بدون در نظر گرفتن اینکه معاینه فنی دارد یا خیر، ساعت اوج ترافیک آمده یا خیر، بیشترین مبلغ ورود به طرح ترافیک اخذ خواهد شد. خودروها و افراد دارای سهمیه نیازمند رزرو نیست. بنابراین شهروندان باید نسبت به این مسئله اطلاع و دقت کافی داشته باشند.

*طرح ترافیک پنجشنبه‌ها اجرا می‌شود؟

طرح ترافیک برای روزهای پنج‌شنبه اجرا نخواهد شد ولی طرح کنترل آلودگی هوا همچنان برقرار است و اگر رانندگان در محدوده طرح ترافیک یا کنترل آلودگی هوا تردد کنند، از سهمیه رایگان فصلی تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا آنها کسر خواهد شد.

سهمیه رایگان فصلی رانندگان تهرانی چقدر است؟

*سهمیه رایگان فصلی رانندگان تهرانی جهت ورود به طرح کنترل آلودگی هوا چند روز است؟

20 روز سهمیه فصلی تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا در سال 1400 پا برجا است.

سرانجام طرح ترافیک اهالی رسانه

*اهالی رسانه طرح‌های ترافیک سال 99 آنها تا چه زمانی معتبر است؟

تا زمانی که طرح‌های ترافیک سال 1400 در اختیار آنها قرار گیرد، طرح‌های سال 1399 اعتبار خواهد داشت. با تغییراتی که در نحوه ثبت نام اصحاب رسانه در سال 1400صورت گرفته است، به افرادی که فقط درخواست کارت بلیت خبرنگاری دارند زودتر از موعد سنوات گذشته کارت بلیت خبرنگاری تخصیص خواهد یافت.

زمان اجرای طرح ترافیک سال ۱۴۰۰

*اولین روز اجرای طرح ترافیک در سال 1400 چه زمانی است؟

14 فروردین اولین روز اجرای طرح ترافیک در سال 1400 است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا