خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اقدام فائزه هاشمی اشتباه است اشتباه است اشتباه»

آیت الله سیدهاشم بطحایی، که در انتخابات 7 اسفند ماه از لیست «خبرگان مردم» مورد حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عضویت در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شده، درباره ی عکس دیدار فائزه هاشمی، دختر آیت الله با یک زندانی به مرخصی آمده اظهارنظر کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، او در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری اصولگرای «تسنیم» که «نظر فقها درباره فرقه بهائیت چیست و معاشرت با فرقه ضاله بهائیت از نظر شرع چه حکمی دارد؟» گفته است:

– بهائیت در واقع ساخته و پرداخته انگلیس است. انگلیس برای اینکه به مکتب تشیع – که بدون تعصب راه اسلام، قران و پیامبر اکرم است – آسیب برسانند، بهائیت را تولید کردند.

– هدف انگلستان از راه اندازی فرقه بهائیت این بود که تشیع را از شکل اصلی خود خارج کند. انگلستان با این اقدام خود تلاش داشت تا مردم شیعه را از این مذهب بیزار کند و به همین جهت فرقه بهائیت را راه انداختند.

– در فرقه ی بهائیت شب‌ها جلسات و محافلی دارند که با شعبده‌ها اذهان مردم را اشغال می‌کنند و غیر حقیقت را حقیقت نشان می‌دهند و اعتقاد دارند که آخوند‌ها از بهشت و جهنم نسیه صحبت می‌کنند ولی ما بهشت و جهنم نقد داریم و شیعیان را ترغیب می‌کنند تا در محافل آنها شرکت کنند.

– اعضای فرقه بهائیت در این محافل خود نوشابه‌ها، چای و یا غیر آن را مورد استفاده قرار می‌دهند و حالت بنگ به آنها دست می‌دهد. آنها منقلی را پر از ذغال افروخته می‌کنند و از نظر آنها شکاف‌هایی که در این ذغال‌ها است، آنها متقابلا منظره‌ای از سیب و گل و گیاه را در این منقل ادعا دارند که مدعی هستند بهشت است.

– در این محافل زنان و مردان دست جمعی می‌رقصند و شراب مصرف می کنند و باکی از هیچ چیزی ندارند. پیر خرفت انگلستان این قضیه را با رهبری امیرعباس هویدا در ایران راه اندازی کرد. امیرعباس هویدا از سران اصلی بهائیت در دوران طاغوت در ایران بود و اعضای حامی علی محمد باب که از بنیانگذاران این مسلک و مرام منحرف بود به دست فدائیان اسلام اعدام شدند.

– مرام بهائیت یک روشی است که با رنگ مذهبی تلاش دارد تا مذهب تشیع را از بین ببرد و از این جهت اعضای این فرقه افرادی هستند منحرف و ارتباط با این اعضا حرام است.

آیت الله بطحایی در پاسخ به این سوال که «اگر کسی به قصد حمایت با یکی از اعضای ارشد این فرقه در ایران دیدار کند، چه حکمی دارد؟»، گفت:

– این بحث دو جور است یکی اینکه دیدار دوستانه باشد که باید آن فرد را طرد کرد. اما اگر دیداری باشد که تلاش شده باشد تا انحراف آنها درست شود حساب دیگری دارد. فرق دارد بین اینکه ارتباط ارتباط دوستانه‌ای باشد که خائنانه با کشور، اسلام و انقلاب است اما اگر برای ارشاد و راهنمایی آنها باشد این امر جنبه هدایتی دارد. خبرنگار تسنیم سپس می گوید: «اخیراً خانم فائزه هاشمی رفسنجانی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با خانم فریبا کمال آبادی یکی از اعضای ارشد فرقه بهائیت در ایران دیدار داشته، نظر شما چیست؟»

آیت الله بطحایی گفت:

– این کار بی تعارف کار اشتباهی است. این دیدار به عنوان دوستی که بعید است چون اعضای خانواده آقای هاشمی مذهبی و روحانی هستند یک خانواده مذهبی و روحانی که تز ضد بهائیت دارند نمی‌تواند با بهائیت کنار بیاید. اما اگر حتی به واسطه دلجویی نیز ایشان به دیدار این فرد بهائی رفته باشد کار غلط و نادرستی است. “اتقوا من مواضع التهم” لااقلش تهمت آور است. چرا باید کاری کند تا به خانواده و آقای هاشمی تهمت زده شود. اشتباهاتی که متأسفانه این بانو مرتکب شده و به پدرش نیز لطمه وارد می‌شود و اشتباه است اشتباه است اشتباه.

– قاعدتاً آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دخترش در این باره تذکر دهد در دین بحث ما فرزند و اولاد مطرح نیست اولویت دین ما است. اولویت پدر مادر و فرزند در دین مطرح نیست. آیت الله هاشمی رفسنجانی باید حتما به این بانو تذکر دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یکی دو سال قبل از انقلاب و بعد از انقلاب برای طیف وسیع جوانان هم نسل من ، معلم و محرک انقلابی دکتر علی شریعتی و آیت الله طالقانی بودند . البته چون آیت الله طالقانی در قید حیات بودند و فعال ( اولین نماز جمعه و برنامه تلوزیونی قرآن در صحنه و ……….) با انقلاب و آزاد شدن ایشان از زندان و شرح خاطرات ایشان از زندان و هم سلولی و هم بندی ایشان با دگر اندیشان سیاسی ، از جمله کمونیستها با گرایشات مختلف ( حزب توده ، چریکهای فدائی خلق ، مائوئیست ، پیکار و ….تا ملی گرا و مجاهدین خلق وغیره) فرصت دیالوگهای طولانی و بحث های اقناعی و نوعی رابطه انسانی بدون خشونت و حتی نوعی دوستی برای ایشان بوجود آید که کمتر انسانی مخصوصا روحانی در سطح آیت الله به این تجربه و رشد فکری و تحمل مخالف و تساهل برسد .
    بعد از ۲۲ بهمن از گروهای مختلف سیاسی حتی کمونیستها دعوت به مناظره و گفتگوی دوستانه و دور از خشونت میکرد .
    نباید فراموش کنیم که آن زمان اوج قدرت کمونیسم ، اتحاد جماهیر شوروی ، اردوگا ه سوسیالیسم و قبله انقلابیون عالم و مد روز جوانان انقلابی با ژست چه گوارائی و… که رقابت و یار گیری در سطح دانشجوئی و روشنفکری ، بسیار مشکل با وجود این رقیبان قدر بود .
    ولی طالقانی به ما آموخت با سرکوب کردن و پاک کردن صورت مسئله ، فقط افکار را زیر زمینی میکنم و شانس پیروزی را به رقیب فکری و عقیدتی خود هدیه میکنیم .
    روش طالقانی در طول تاریخ بشریت نتیجه مطلوب و کم هزینه را در بر داشته است.
    دنیای امروز ، دنیائیست به شدت رقابتی در همه ضمینه ها ، حتی ایدیولوزی و طرز فکر و عقیده و اعتقاد . و عرضه کننده هر ” متاعی ” باید اول دل را بدست آورد و از خشونت پرهیز کند. غیر از این هر گونه موفقیت موقتی است و در نهایت شکست .

  2. جناب بنده خدا
    ارتباط جهت هدایت افراد منحرف ، اصولی دارد که باید اول این اصول را بدانیم تا خدای نکرده ، یک معروف با نتیجه مثبت احتمالی را با یک منکر با نتیجه منفی حتمی انجام ندهیم . و در این دیدار ، خانم فائزه هاشمی به این مسئله توجهی نکرده است. در ضمن ، شما چطور به این نتیجه رسیدید که خانم فائزه هاشمی به قصد هدایت بهائیها ، با آنها دیدار کرده است؟!!!! آیا هدف خانم هاشمی، جلب نظر بهائی ها برای جلب حمایت سیاسی و اجتماعی آنها نبوده است؟!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا