خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آقای بهجت ۵۰ سال قبل گفت به‌زودی ظهور محقق می‌شود»

آیت‌الله گرامی گفت: بیش از ۵۰ سال قبل، پیش آقای بهجت بودم. صحبت ظهور مطرح شد. آقای بهجت گفت به زودی ظهور محقق می‌شود. گفتم آقا یقین دارم که به زودی ظهور نمی‌شود. ایشان گفت به چه دلیل؟ گفتم چون علائم ظهور محقق نشده است. گفتند همه اینها ممکن است در دوماه محقق شود. یادم نیست این حرف را همانجا زدم یا بعداً گفتم، اما گفتم برخی از این شرایط به گونه‌ای نیست که در یک سال دوسال محقق شود. روایت داریم که آنقدر امر ظهور طول می‌کشد که معتقدان امام زمان (عج) از عقیده خود دست کشیده و می گویند دروغ است. خب الان که بیش از هر زمانی دیگر گفته می‌شود یا مولانا یا صاحب الزمان؟ مردم همه می گویند یا مهدی عجل علی ظهورک، اگر همین الان هم به خاطر کرونا نبود هر هفته مسجد جمکران مملو از دوستداران آن حضرت بود. این تغییرات فرهنگی در یکی دو سال محقق نمی‌شود. این‌ها خیلی زمان می‌برد.

دین‌آنلاین نوشت: سال‌هاست که وعده ظهور امام زمان توسط برخی از چهره‌های مذهبی مطرح و توسط برخی از مردم منتظر دست به دست می‌شود. در روزهای گذشته فایل صوتی از یکی از بزرگان معاصر منتشر شد که در آن آمده بود جهان در سال ۱۴۰۰ به دست امام زمان می افتد.

آیا می‌توان برای ظهور حضرت مهدی زمان تعیین کرد؟ آیا این‌گونه سخنان در روایات شیعه ریشه دارد یا برداشت‌های فردی است؟ چرا چنین سخنانی از دهان بزرگان دین مطرح می‌شود؟

برای بررسی این پرسش‌ها با آیت الله محمدعلی گرامی از مراجع تقلید شیعه به گفتگو نشستیم. او در این گفتگو مطرح شدن این سخنان را نادرست دانست و گفت تعیین کردن وقت برای ظهور سبب آسیب زدن به باورهای مذهبی مردم می‌شود.

*سال‌هاست که از زبان برخی از بزرگان مذهب شنیده می‌شود که امام زمان به زودی می‌آید یا گفته شده که جهان در سال ۱۴۰۰ به دست امام زمان می افتد. آیا از روایات می‌شود به زمان ظهور دست پیدا کرد؟

روایتی داریم که کذب الوقاتون؛ کسانی که زمان معین می‌کنند دروغ می گویند. این به معنای این نیست که عمداً دروغ می گویند، بلکه اشتباه می گویند و سخنشان خلاف واقع است.

طبق برخی از مکاشفاتی رسیده خود حضرت هم از زمان دقیق ظهور مطلع نیست و منتظر دستور خداوند متعال است. برخی روایات رسیده که در آن از شیعه خواسته شده برای ظهور دعا کنند تا فرج زودتر محقق شود.

علائم ظهور هم دو دسته هستند؛ یک دسته از آن‌ها اتفاق‌های فیزیکی است؛ این‌ها امکان دارد که در یک مدت زمان کوتاه محقق شود، اما دسته‌ای دیگر از این علائم مستلزم یک سری تغییرات فرهنگی در جامعه است. این دسته زمان می‌برد.

بیش از ۵۰ سال قبل، پیش آقای بهجت بودم. صحبت ظهور مطرح شد. آقای بهجت گفت به زودی ظهور محقق می‌شود. گفتم آقا یقین دارم که به زودی ظهور نمی‌شود. ایشان گفت به چه دلیل؟ گفتم چون علائم ظهور محقق نشده است. گفتند همه اینها ممکن است در دوماه محقق شود. یادم نیست این حرف را همانجا زدم یا بعداً گفتم، اما گفتم برخی از این شرایط به گونه‌ای نیست که در یک سال دوسال محقق شود. روایت داریم که آنقدر امر ظهور طول می‌کشد که معتقدان امام زمان (عج) از عقیده خود دست کشیده و می گویند دروغ است. خب الان که بیش از هر زمانی دیگر گفته می‌شود یا مولانا یا صاحب الزمان؟ مردم همه می گویند یا مهدی عجل علی ظهورک، اگر همین الان هم به خاطر کرونا نبود هر هفته مسجد جمکران مملو از دوستداران آن حضرت بود. این تغییرات فرهنگی در یکی دو سال محقق نمی‌شود. این‌ها خیلی زمان می‌برد.

وقتی یکی از آقایان در اصفهان هم از قول آقای بهجت گفته بود که پیرمردها هم امام زمان (عج) را می‌بینند. مجله‌ای در اصفهان زیر نظر این آقا منتشر می‌شد. از طرف آقازاده‌ها آمدند با من مصاحبه کنند. گفتم به آقا بفرمایید اینگونه صحبت نکنند. افرادی به این حرفها امید می‌بندند و بعد می‌بینند اتفاقی نیفتاده و بدبین می‌شوند.

سالهای ۵۲ تا ۵۵ در زندان بودم. مواردی را داشتیم که کمونیست شده بودند. می‌گفتند که فلان آقا به قزوین آمده بود. منبر می‌رفت و می‌گفت به بیابان بروید و اذکار یا فارس الحجاز ادرکنی را بگویید امام زمان را می‌بینید. می‌گفت همه این کارها را کردم امام زمان را ندیدم.

در مباحث این چنینی نباید به کسی وعده قطعی داد. برای ظهور امام زمان (عج) باید مقدمات ظهور شود. در شیعه افراد زیادی قیام کردند و به نتیجه نرسیدند. این اقدامات قبل از وقت باعث اتلاف نیروها می‌شود. در روایات هم داریم. در همین زمان خودمان هم شیعیان برخی مناطق دست به اقداماتی زدند که به ضرر شیعه شد. در یکی از همین کشورها شیعیان در مدارج اداری و دانشگاهی بودند. به خاطر اقدامات قبل از وقت از همه جا دستشان کوتاه شد و برخی از آنها هم مهاجرت کردند.

شیعه نباید نه وقت تعیین کند و نه دست به اقدام عجولانه بزند. انتظار خوب است اما این انتظار نباید به این روند تبدیل شود که بگوییم امسال می‌آید یا پیرمردها حضرت را می‌بینند. خب پیرمردها حضرت را دیدند؟ آن‌ها که این را مطرح کردند خودشان رفتند و حضرت را ندیدند.

*چرا این صحبتها از دهان بزرگان دین خارج می‌شود؟

این‌ها ثمره عشق به حضرت است. وقتی انسان عاشق می‌شود چیزهایی به دلش می افتد و اینطور بیان می‌کند. این‌ها که قصد ضرر ندارند. نیت این بزرگان خیر است اما به نظر من اظهار اینها درست نیست و به اعتقادات مردم ضربه می زند.

*مردم نسبت به این اخبار و صحبتها چه واکنشی داشته باشند؟

همه باید بدانیم که کسی نمی‌تواند زمان قطعی برای ظهور تعیین کند. حضرات معصومین علیهم السلام خودشان به ما گفته‌اند صحبت کسانی را که وقت تعیین می‌کنند رد کنید. ما باید منتظر باشیم. انتظار هم این نیست که بگوییم فردا می‌آید. به هرحال باید در این موارد احتیاط کرد و صحبتهای قطعی را مطرح نکرد.

*وظیفه منتظران چیست؟

منتظران باید به دنبال ارتقاء مذهبی خود و خودسازی باشند. منظور از انتظار پیدا کردن آمادگی برای همراهی با حضرت است. ما باید به دنبال درک مقام امامت باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام خدمت دوستان من فردی عادی ومعمولی هستم نه عالم ونه دانشمندونه مجتهد ونه منبری کافروبددین ومرتد نیز نیستم دینم مسلمانی مذهبم شیعی امام علی پیامبرم محمد ومرید حسینم عزیزان به خداقسم که گفته این پیر حقیقت کاملا درسته من خدا راشاهد میاورم اگر اتفاقی نیفتد وخداوند مننان به علت بعضی ازکارهای ناشایست ما اگر ظهور حضرت مهدی رابه تاخیر نی اندازد انشاالله از اغاز سال۱۴۰۰ ۱۰سال نگذشته ظهور راکامل درک خواهیم کردواین گفته ایت الله بحجت که فتنه های عراق نسب بافتنه سفیانی ملون دارد بله کاملا درست فرمودند مردی زنازاده از اولادزنازاده یزید ابن معاویت ابن ابی سفیان به طمع نابدی شیعه از عراق خروج میکند ورهبری تکفیری های داعشی والقاعده واز ان طرف النصر وبعضی کورهکهای تکفیری اسلام گرای را به عهده میگیرد وباپرچمهای سیاه ارمی دروسطش شبیح ارم پرچم عثمانی ترکیه واسرائیل بااین پرچمها کاملا مردم را درملع عام سر میبرن البته شعیان را بزور خنجر وشکنجه از شیعیان بیت میگیرن برای عثمان وکارهای فجیه این بیصفتان البته دوام زیادی نمیکنند یکسال یکم بالاپاین سرمیبرندویکه تازی میکنند که باخبر ظهور منجی به طرف شامات حرکت میکنند برای کشتن مولایمان که باسپاه سید خراسانی واردنبرد میشوند ودراخر در شهری نزدیکای شام به زمین فرومیروند این هست سزای ستم کاران بله ایت الله بهجت که خدایش رحمت کند کاملا حقیقت گفتن .حالامن از کجا میدانم بماند هیچ ارتباطی باهیچ شخصی هم ندارم نه شخص باشد که مجتهد وعلم باشد ونه با شخص معصومی ولی میدانم که صیحح هست این ادعا
    یامهدی ادرکنی اقاجان انقد برایت افطراع وتهمت بسته اند که دگر دلی برای مریدانت نمانده چراکه دلهایمان را باین کارهایشان همشکستند وهم پاره پاره کردند باز راضی نشندند این بار دل چاک چاکمان را از سینه دریدند فقط الان ازدلهایمان فقط امید برای ظهور باقیست نه چیز دیگر پس مولاجان باظهورت دهان وزبان بدگویانت راببند ودلهایمان را از ریشه بپروران در سینه هایمان انشاالله یا مهدی منتظر ظهوریم اقای من تعجیل درظهورکن یامهدی ادرکنی

    257
    29
    1. داداش جهت حرکت رو اشتباه زدی خدایی آقا اومد شما فرمانده گردان نشی یه وقت که به جای حرکت به سمت مکه میبریمون وسط دل سفیانی تو شام! عزیز آقا در شام نیستند شروع رسمی قیام از مکه و غیر رسمی از عراق و بعضی گفته ها دیدارهایی هم در اهواز صورت خواهد گرفت انشالله. ودر ضمن آقای بهجت در مورد سنت بداء هم فرموده اند که در لحظه ایی خداوند قادر کلا برنامه و مقدرات حتمی را ممکن است تغییر دهد (بالاخره ارواح و ملائکه هم باید هر از چندی یک چشمه بهشون نشان داده بشه که فکر نکنند همه اتفاقات رو می‌دانند.

      11
      6
  2. من میگم تنها یک نفر تاریخ قیامتو میدونه لعوناردو داوینچی در تابلوی شام اخر یک راز وجود داره که با پیدا کردن اون راز با عدد666راز رو به دست میاره که میشه سال2160میلادی.

    9
    199
  3. نظر منم چاپ کن.اون عزیزی که گفتن سال۱۴۰۰ ،نگفتن سال ۱۴۰۰ شما خودتم میدونی ایشون گفتند در حالا دقیق یادم نیست سده ۱۴۰۰ یا سنه نمیدونم،ولی منظور۱۴۰۱ تا ۱۴۹۹ بود، چرا شما جزیره ای نگاه میکنی،خیلی ها ناامید شدن و اصلا میگن دروغه .ما دویست میلیون شیعه در جهان داریم هفتاد میلیون در ایران شاید سی میلیون ب ناامیدی کامل یا انکار رسیدن این عدد کمیه؟ حتما باید دویست میلیون با هم ناامید بشن؟ مسجد جمکران مگه چقدر گنجایش داره؟ پره پرش درسال دومیلیون زائر مختلف داشته باشه تو هشتادو پنج میلیون عددیه؟ عزیزم برو خودتو اصلاح کن .ظهور ان شالله ب زودی اتفاق میفته.بعدشم هنوز ب اون سده ۱۴۰۰ خورشیدی نرسیدیم خخ از ۱۴۰۱ ب بعد قرن جدید خورشیدی اتفاق میفته التماس اندکی دانش

    84
    10
    1. وقت تععین کردن اشتباهه ولی ناامیدهم نبایدبود .فراماسونها دارن برنامه هاشون میبرن جلو ما هیچ کاری نمیکنیم به بهانه اینکه یه وقت وقت تععین نکنیم.ودروغگو باشیم..ظهورمیتونه همین الان رخ بده ب شرطی ک ماشروع کنیم وبخواهیم..متاسفانه ماتنبل شدیم وهیچ کاری نمیکنیم همش منتظرخداهستیم..

      85
      7
  4. سلام ودرود.اون اقای بزرگوار گفتند که سال ۱۴۰۰امر دنیا میفته بدست مبارک امام زمان نگفتن که ظهور میکنه وبرای ظهور وقتی را معین نکردند والبته ایرادی نیست که حضرت غایب باشند وامر دنیا بدست یارانش بیفتد تا انکه به یاری خدا ظهور کنند.

    50
    7
    1. ایشون علاوه بر اینکه گفته که سال ۱۴۰۰ شمسی دنیا میوفته به دست امام زمان، گفتند به زودی امام زمان ظهور خواهد کرد.

      22
      3
    2. فقط روش نشده بگه اقا بیخیال امام زمان بشید.مثلا میخاد بگه من چیزی فهمیدم که آیت الله بهجت متوجه نبود.
      مرد حسابی با عینک اصلاح طلبی هر چی خواستی بافتی به هم که تهش این حرفو تو ذهن جابندازی که منتظر نباشید.
      هیچکی واسه ظهور وقت تعیین نکرده.اما نزدیک بودنشو نمیشه انکار کرد.

      42
      4
  5. سلام ودرود.ان مرجع بزرگوار که خدایش بیامرزد ازقول دیگران نقل کرد که پیرمردها هم ظهور را درک میکنند خودش ادعایی نداشت .ازکجا معلوم که ازوقت ظهور مدتها گذشته ولی بخاطر گناهان و ستمها خداوند بزرگ حجتش را ازما گرفته وظهورش را تاخیر می اندازد.انجا که درقران فرمود سرنوشت هرقومی راخود رقم میزند.تا جامعه جهانی اصلاح نشود وانسانیت و صلح حاکم نشود وظلم وستم وقتل وغارت وتجاوز به حقوق انسانها درست نشود بشر لیاقت رهبر الهی را نخواهد داشت …….

    59
    3
    1. سلام.اقای بهجت نگفته خودم هم زنده میمانم و امام زمان رو درک میکنم.گفته پیرمرد ها هم اون زمان رو درک می کنن.خب یه ادم هفتاد ساله پیره و ادم هایی هم بودن ک سنشون بالای صد سال بوده مثل مرحوم صافی گلپایگانی خب میشه گفت پیر مرد ها هم امام رو درک کنن شاید ده سال دیگه یا بیست یا هم بیشتر..نه این ک امسال اقا ظهور نکرد بگیم اشتباه کردن

      42
      3
      1. این اقای که در مورد ایت الله بهجت چنین حرفی زدن معرفت و ایمان و عشق به امام زمان صلوات الله علیه رو ندارن چون اگر عشق داشتن همین در لحظه ای که الان هست رو زمان ظهور اعلام میکردن . حرف ایت الله بهجت از روی معرفت و عشق هست تامل کنید میفهمید

        19
        3
  6. سلام دوستان و یاران و منتظران امام زمان .غیبت امام زمان اززمان امام هادی شروع شد برا ی اینکه جامعه با مقوله غیبت آشنا شوند ارتباط ولی معصوم با شیعیان کم رنگ شد در زمان امام حسن عسگری شدت گرفت و با غیبت کبرا به اوج رسید و با غیبت کبری امضا شد . مغوله ظهور هم این چنین است با فتوای میرزای شیرازی شروع شد با قیام پانزده خرداد به مرحلهظهور نزدیک شد با انقلاب ۵۷ شروع شد . و با خروج داعش و اسراعیل و ….به امضا رسیده و انشالله با ظهور امام زمان آغاز و رویت خورشید علنی میشه .ما خیلی وقته وارد ظهور شده ایم کمی مانده تا دیدار . انشاالله . بلند بگو آمین

    78
    8
  7. سلام و درود ، دوستان فقط دعا کنیم پ در سجده هامون بگیم اللهم عجل لولیک الفرج، صدقه بدیم برای ظهور، کار خیر کنیم به نیت تعجیل در ظهور، الله رو قسم بدیم به‌ ائمه که در ظهور تعجیل بفرماید و ما را محب و یار راستین ان حضرت قرار بده و در دین ثابت قدم نگهمون داره بحق علی(ع)
    ظهور بسیااااار نزدیک است.
    بخداتوکل کنیم .

    82
    1
  8. ظهور شرایطی دارد و همین طور نیست که یک دفعه رخ دهد.یکی از شرایط، اوضاع خفقان جهانی و نابسامان شدن تمام جهان و ناامیدی کل بشریت است در حالی که ظاهرا غیر از مردم ایران هیچ ملتی در خفقان و ناامیدی نیست.امید به ظهور بسیار حیاتی است اما باید در موردش منطقی بود نه احساساتی.من اصرار کنم خدا ظهور رو برسانه و در حالی که خودم هزار خلاف بکنم که نشد.همین کار ها باعث شده یک عده شیاد مثل احمد الحسن ها به جان عقاید شیعه بیوفتند.به نظرم از هر چیزی مهمتر عمل کردن به احکام خداست که مصداق بارزش در بانکداری ربوی اسلامی کشور و رانت خواری و تبعیض ها و انواع ظلم و ستم به مردم بیچاره کاملا مشهوده!
    کشور رباخوار و مملو از بی عدالتی را به امام زمان چکار؟!خجالتم خوب چیزیه

    25
    37
  9. آیت الله بهجت،یه آدم معمولی نبوده که هر حرفی بیاد دهانش بگه،به نظر من که با حرفای این آقای گرامی مردم بیشتر ناامید میشن تا با بشارتهای نزدیکی ظهور، درسته که برا ظهور نمیشه وقت تعیین کرد ولی اینطورم نیست که مردمو کلا ناامید کرد،حدودشو از روی علائم و شرایط ظهور میشه مشخص کرد دیگه و دقیقا طبق همین شرایط و قواعد هستش که با تحقق اونها مخصوصا در چند سال اخیر، بزرگان درجه یک تشیع معاصر مثل آیت الله بهجت و مقام معظم رهبری،نزدیکی ظهور رو بشارت دادن،
    والله اعلم بالصواب

    62
    5
  10. سلام از مجموع صحبت های دوستان نتیجه میگیریم که ظهور ان شاءالله نزدیک است و علائم ظهور 90 درصد اشکار شده البته مسئله بداء که یکی از اعتقادات شیعه است را نباید فراموش کرد اینکه ایه الگرامی عزیز میگویند قبل از ظهور مردم نسبت به حضرت بی اعتقاد میشوند در حالی که ما میبینیم عشق مردم به امام مهدی و جمکران زیاده اشتباه و یا مغالطه است اگر اینطوراست که ایشان میگویند حتما توقع دارند قبل از ظهور 90 در صد بی اعتقاد باشند پس چه کسانی به یاری امام بشتابند یعنی امام در زمانی ظهور میکنند که تقریبا هیچ یار و یاوری ندارند ؟! از کجای روایات یک چنین مطلبی بدست می اید ؟! اتفاقا امام هنگامی ظهور میکنند که زمینه سازان ظهورش زیاد شده باشند اگر چه نبست به کل جمعیت جهان که حساب میکنیم جمعیت قابل مقایسه نیست ولی اینطور هم نیست که یاران حضرت نمود نداشته باشند اتفاقا امروز کسانی که به حضرت بی باورند در دنیا زیاد هستند همچنانکه معتقدین به ان حضرت هم به لطف خدا و قیام امام خمینی و هدایت های رهبری زیاد هستند واین هیچ منافاتی با نزدیکی ظهور ندارد پس دوستان کمر بندها را محکم و چشم ها را خیره کنید و به حرف های دلسرد کنند توجه نکنید که ان شاءالله ظهور واقعا نزدیک است و اگر میبینید کسانی مانند ایه الله بهجت و ناصری رحلت کردند از کجا معلوم که رفتند تا اجر زحمات خود را در عالم برزخ بگیرند و بزودی دوباره رجعت کنند و در خدمت حضرت باشند پس انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا ان شاء الله….

    57
    4
  11. «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» آمین یارب العالمین.

    46
    1
  12. باسلام وخسته نباشید خدمت ادمین عزیز،بنده به عنوان یه مسلمان وشیعه اگرخداقبول کنه باید بگم که اقای گرامی عزیز ازشما بعیده این حرف رو بزنید هرچند من با کل حرف شما موافقم واقعا اما اون بخش از صحبتتون درمورد ایت الله بهجت رو که گفتین خب چی شد خودش هم رفت واقا روندید اولا تقریبا همه میدونن که ایشون بارهاو بارها به خدمت اقا رسیدن از دوستان بسیارنزدیک اقا بودن درحالی که امثال ما حتی نمیتونیم خواب دیدن اقا را ببینیم مطمعنا ایشون ادم پاک راستگو وکاملا عاقل و پخته ای بودن اگر اتفاقی نیفتاده وظهور محقق نشده لابد خداوند ظهور رو به تاخیرانداخته همانطوری که خود اقا فرمودند دعا کنین که خداوند ظهور رو به تعویق نندازه و ظهور نزدیک است مطمعنا شماهم میدونین اینارو فقط نمیدونم چرا نگفتین این مورد را بنظرم بهتربود ایت الله بهجت رو مثال نمیزدیدن و حرفهای درستتون رو باخطاب قرار دادن ایشون خراب نمیکردین و کانلا از بین نمیبردین

    27
    2
  13. اولا که زمان ظهور میتونه به تاخیر بیوفته و از این طریق خدا بندگانش رو امتحان کنه همانطور که وقایع ظهور قابل تغییرند و امام صادق فرمودن در همه امور به جز ظهور و سفیانی امکان بدا هست. در این مورد که آقای بهجت فرمودن که پیرمردها هم آقا رو می بینند باید گفت که هرکسی در هر سنی باید درآرزوی ظهور باشد و به عشق امامش زندگی کند و ناامید نشه چه بسا افراد پیری که ان شاالله موفق به دیدن آقا هم میشن. این آقا فکر کرده چون خودش در این زمان متولد شده پس هنوز زمان زیادی برای ظهور طی نشده برادر من هزار سال از غیبت امام میگذره کم گذشته؟ دنیا دگرگون شده کم زمینه ظهور فراهم شده؟ همه بی دین و ایمان شدن حالا چون خودت قم زندگی می کنی دور و برت شلوغه فکر کردی همه باایمانن حتی اونایی که به جمکران میان معلوم نیست چقدر قلب هاشون مستحکمه و از آقا چی می خوان. همه امیدوار باشید که ظهور نزدیک هست اگر هرکدوم از ما وظیفشو به درستی در راه تبلیغ امام انجام بده ظهور نزدیک تر هم خواهد شد. با گفتن زمینه ها فراهم نشده و ناامیدی فقط عامل تاخیر در ظهور میشیم

    11
  14. باسلام
    خداوند ما را از منتظران واقعی ظهور آقا امام زمان عج قرار دهد انشا اله و چشمان ما بحسابش منظور گردد
    اللهم عجل لولیک حجت بن الحسن

    16
  15. خدایا
    چشمایمان را به جمال زیبای مهدی عج روشن بگردان
    الهم عجل لولیک الفرج
    الهی آمین ♡ با قلبی شکسته

    16
    1. خدا رحمت کنه آیت الله بهجت ادمی نیست که نسنجیده حرف بزنه
      الان که ۵ فروردین ۱۴۰۲ علایم ظهور بیشتر مشخص شده
      و من در حیرتم از خانواده خودم که به ظهور مهدی موعود بی اعتقاد شدن
      بعد از تمام فتنه هایی. که غرب و امریکا به راه انداخت که شروعش با مهسا امینی بود

      یا رب محتاجت هستیم
      مهدی را ، راحت روح را بر ما ظاهر کن
      که سخت نیازمندیم
      دنیا، از مردم اروپا و اسراییل و مردم امریکا و ملت عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و ۰۰۰ در ظلم فرو رفته
      به داد ما انسانها برس
      یا مهدی ادرکنی
      اللهم عجل لولیک الفرج

      30
      3
  16. سلام و خسته نباشید
    یه سوالی داشتم، می خواستم ببینم آیا بعد از ظهور امام زمان کل کره زمین، یک کشور می شود و پول رسمی کل کره زمین یک واحد پولی می شود؟
    یعنی با ظهور حضرت دیگر واحد های پولی مختلف مثل دلار و یورو و پوند و دینار و…. وجود ندارد؟
    اگر احتمالی هست ممنون می شم درصدش رو بیان بفرمایید؟

  17. این چه حرفیه؟ آیت الله بهجت یا آیت الله ناصری اصلا وقت تعیین نکردند و حرف شما مصداق صحبت این دو بزرگوار نیست. بسیار کار خوبی میکنند که مژده ی ظهور و نزدیکی ظهور حضرت رو میدهند. اگر ائمه علیهم السلام نمیخواستند که ما منتظر علائم باشیم و با دیدن علائم بشارت ظهور در دلمان زنده بشه پس چرا در مورد علائم صحبت کردند؟ ثانیا این بزرگواران صرفا از روی احساسات چنین مژده هایی نمیدهند بلکه از سر علم و حکمت میفرمایند. ثالثا واقعا خجالت آوره که در مورد آیت الله ناصری که به رحمت خدا رفتند اینطور صحبت میکنید درسته ایشون به رحمت خدا رفتند ولی وقتی میگن پیرمردها هم درک میکنند مقصود این نیست که همه ی پیرمردهای عالم تا ظهور عمرشون به دنیا هست. نمیدونم واقعا چرا چنین برداشتی کردید؟! ان شاالله آیت الله ناصری رحمت الله علیه هم موقع ظهور برگردند و ایام ظهور رو درک کنند. با این حرف ها خدای نکرده کسی رو دلسرد نکنید. حتی لازم نیست حکمت و عرفان و علم آیت الله بهجت رو داشته باشیم با یه نگاه به وضعیت جهان میشه متوجه شد که ظهور نزدیکه ان شاالله.

    11
  18. این چه حرفیه؟ آیت الله بهجت یا آیت الله ناصری اصلا وقت تعیین نکردند و حرف شما مصداق صحبت این دو بزرگوار نیست. بسیار کار خوبی میکنند که مژده ی ظهور و نزدیکی ظهور حضرت رو میدهند. اگر ائمه علیهم السلام نمیخواستند که ما منتظر علائم باشیم و با دیدن علائم بشارت ظهور در دلمان زنده بشه پس چرا در مورد علائم صحبت کردند؟ ثانیا این بزرگواران صرفا از روی احساسات چنین مژده هایی نمیدهند بلکه از سر علم و حکمت میفرمایند. ثالثا واقعا درست نیست که در مورد آیت الله ناصری که به رحمت خدا رفتند اینطور صحبت میکنید درسته ایشون به رحمت خدا رفتند ولی وقتی میگن پیرمردها هم درک میکنند مقصود این نیست که همه ی پیرمردهای عالم تا ظهور عمرشون به دنیا هست. نمیدونم واقعا چرا چنین برداشتی کردید؟! ان شاالله آیت الله ناصری رحمت الله علیه هم موقع ظهور برگردند و ایام ظهور رو درک کنند. با این حرف ها خدای نکرده کسی رو دلسرد نکنید. حتی لازم نیست حکمت و عرفان و علم آیت الله بهجت رو داشته باشیم با یه نگاه به وضعیت جهان میشه متوجه شد که ظهور نزدیکه ان شاالله.

    2
    0
  19. این اقای که در مورد ایت الله بهجت چنین حرفی زدن معرفت و ایمان و عشق به امام زمان صلوات الله علیه رو ندارن چون اگر عشق داشتن همین در لحظه ای که الان هست رو زمان ظهور اعلام میکردن . حرف ایت الله بهجت از روی معرفت و عشق هست تامل کنید میفهمید

  20. ایشون واقعا آیت الله هستند؟!
    مگه نمی‌دونن که در امر ظهور ممکن هست بدا ایجادبشه؟!
    اگه یک آیت الله صرفاً برای علاقه مندی به ظهور به مردم بگه که ظهور زود اتفاق میوفته که دروغ گفته و دیگه اصلا عادل نیست همیشه فاسق!
    آقای بهجت فرمودند ظهور نزدیکه چون برای تحقق ظهور فقط بروز ۵علامت الزامی هست نه همه ی علایم، و طبق روایت گفتن که اگر خواست خدا باشه اون علایم حتمی در زمان کم می‌تونه محقق بشه،از طرف دیگه ممکنه امر ظهور با بدا مواجهه شده باشه،یعنی بنا به دلایلی که خداوند به آن آگاهه، به تاخیر افتاده باشه،این اینا چه حرفایی هست که انصاف نیوز مینویسی؟!
    یه بار هم بیا در راستای اسمی که داری ،منصفانه و بدون غرض ورزی بنویس ،جای دوری نمیره!

  21. این یعنی توقیت در زمان ظهور نیست
    برای دلگرمی شیعیان است
    از معصومین داریم که
    یرونه بعیدا و نراهُ قریبا
    چشممان نباید به دست غیر از امام معصوم باشد
    که همینجوری ظهور بتاخیر می افتد
    که در روایات موجود است: قبل از ظهور همه اقشار حکومت میکنند، تا ان شاءالله امام زمان ظهور کرد و عدالت الهی را بر زمین و آسمانها اجرا کردند، کسی نگوید که اگر ما حکومت میکردیم، هم این عدالت را اجرا می کردیم
    اللهم عجل لولیک الفرج و سهل له المخرج و العافیة و النصر

  22. آیت‌الله بهجت درست گفتند اما مردم بیرداشت اشتباه کردند. حرفهای آیت‌الله بهجت بهصورت رمزی و غیرمستقیم بود، اما آدمهای ساده و ظاهربین برای خودشان تفسیر الکی و ظاهری میکنند

  23. آیت‌الله بهجت درست گفتند اما مردم برداشت اشتباه کردند. حرفهای آیت‌الله بهجت بصورت رمزی و غیرمستقیم بود، اما آدمهای ساده و ظاهربین برای خودشان تفسیر الکی و ظاهری میکنند!

  24. تازه این اول قصه‌ست حکایت باقی‌ست
    ما همه زنده بر آنیم که رجعت باقی‌ست

    رفته ساقی که قدح پر کند و برگردد
    عرش را غرق تحیّر کند و برگردد

    دیر یا زود ولی می‌رسد از راه آخر
    یک نفر عین علی می‌رسد از راه آخر

    می‌نویسم که شب تار سحر می‌گردد
    یک نفر مانده از این قوم که بر می‌گردد…ان شاالله

    11
  25. من به عنوان یه بچه شیعه یه حسی عجیب و قوی ای بهم می گه ظهور ان شاالله خیلی خیلی نزدیکه
    خیلی از علامت هاشو می شه به راحتی دید
    من که ته دلم یه ترسی دارم همش می گم ظهور رسید و من هنوز خودم و پاک نکردم
    چون امام زمان (عج) بیاد یا باید جز نیکان باشی پاک و خالص
    یا جز کافران ، پلید و مشرک
    حد وسطی دیگه نداریم قشر خاکستری نداریم
    خدایا به هممون توفیق توبه بده
    ما تا امروز اونجوری زندگی کردیم که خودمون دوست داشتیم نتیجه اش شد فساد در زمینت و جهانت و رو به سوی زشتی بردیم
    کمکمون کن از این به بعد اونی بشیم که شما می خواین فرمانبردار خلیفتون وارث انبیاء و اولیاء ، امام زمان (ع) تا جهان از این غمکده و جهنم خانه به بهشت و گلستان تبدیل بشه

  26. سلام دوستان آقا همیشه در صحنه و حاضر هستن و در زمان نیاز انسانها در اکثر نقاط دنیا کمک میکنن راهنمایی میکنن وقتی مسلمانها مورد حمله قرار میگیرن در سوریه غزه لبنان آقا اون عده از افرادی که مثل حاج قاسم حاضر هستن روحن و جسما راهنمایی میکنن که کجا باید چکار کنن ایشون حاضر هستن و ماها هستیم که سرگرم دنیا و چیزهای بی ارزش هستیم و غایبیم هر عالم و عارفی که حاضر قطعی هست بپرسین میگن ظهور و حضور حضرت آقا رو درک کردن و تا زمانی که این غیبتهای مردم دنیا در هر دین الاهی به حداقل نرسه کلاس جهانی و حکومتی منجی تشکیل نخواهد شد و چرا تمام ادیان چون در دعای ندبه ایشون رو وارث ابراهیم خلیل الله موسی کلیم الله و تمام پیقمبران معرفی میکنه من بر خلاف یه عده فکر میکنم آقا حاضر بودن و در فتنه سفیانی داعشی در عراق به انسانها کمک کردن تا جبهه داعش و افکارش رو شکستن و نقشه شیطانهای جن و انس رو نابود کردن و این حضور و مبارزه ادامه داره تاجایی که دنیا به آرامش برسه و انسانها که به بلوغ کامل عقلی و فرهنگی رسیدن و غیبت ها به کمترین حد ممکن رسید و خلع بزرگ حکومت جهانی مهدوی کاملا عیان شد در اون زمان هست که این حضور رو همگان درک خواهند کرد و به التماس حکومت قصب شده ای رو که از نظر جدشون امیرالمونین از آب بینی بزی هم براشون بی ارزشتره به اولادشون پس خواهند داد این نظر و دیدگاه بنده حقیر با توجه به شکل گسترش اسلام در جهان و جنگهای که در جهان اتفاق افتاده هست و بالغ بر هزارن اتفاق قبل از ظهور هست که در هر دوره ای که اتفاقی میفته آقا ظهور کردن و کمک کردن و باز قدمی برداشتن هر کس نظری درباره ظهور داره بنده منکر روایات و احادیث نیستم اما فکر نمیکنم ظهور آخر زمانی قراره به یکباره اتفاق بیفته بلکه اندک اندک و قدم به قدم هست تا همه از غیبت در بیان و حاضر و اماده باشن انشالله

  27. چرا همیشه فکر مکنید علما باید امام را ببینند اگر من که یک فرد عادی هستم بگویم دیدم کسی باور میکند هر کس باید نسبت به اعتقادی که دارد دعا کند ومنتظر ظهور باشد اما مطمعن باشی که امام زمان هست وروزی خواهد آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا