خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جاذبه های مهم گردشگری در استانبول و راهنمای سفر به کیش

رپورتاژآگهی

    برج گالاتا

برج گالاتا مانند یک افسانه با کلاه مخروطی به آسمان استانبول می رسد. این برج که دارای ارزش تاریخی است ، یکی از جاذبه های استانبول است. در بالای گالاتا ، چشم انداز بی نظیری از شهر و همچنین یک کافه-رستوران برای راحتی شما در انتظار شما هستند.

    دلفیناریوم استانبول

این یکی از جاذبه های بچه ها در استانبول در آفر رزرو تور استانبول ، یکی از بهترین پارک های تفریحی استانبول است که در ایوپ واقع شده است. شما می توانید یک روز را با کودکان خود در این استراحتگاه سپری کنید که علاوه بر دلفین ها ، یکی از بهترین پارک های تفریحی استانبول است.

    با شرکت در نمایش ، می توانید حیوانات بازیگوش مانند دلفین ها ، نهنگ های سفید و و را ببینید و کودک خود را راضی و خوشحال در این شهر به خانه بیاورید.

    ویالند

به راحتی می توانید یک روز کامل را در Wayland سپری کنید. این یکی از جاذبه های کودکان استانبول است ، یک پارک تفریحی بزرگ است که در آن می توانید همه چیز مانند چرخ فلک ، تونل های ماجراجویی و موارد دیگر را ببینید. علاوه بر این بازی ها ، بازدید از تئاتر ، فروشگاه های سوغات و رستوران ها نیز توصیه می شود. علاوه بر این ، اگر تولد فرزندتان هنگام رفتن به استانبول است ، می توانید آن را در این پارک تفریحی جشن بگیرید.

    کاخ توپکاپی

کاخ باشکوه Topkapi به خاطر پادشاه مهم ساخته شده است و یکی از بهترین نمونه های معماری عثمانی است که طراحی باشکوه آن دیوارها و سقف را تزئین می کند. این کاخ که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد ، دائماً با سلایق مختلف سلطنت سلطنتی سازگار بوده و از این رو یک جاذبه تاریخی بی نظیر محسوب می شود.

    مسجد سلیمانیه

این مسجد توسط معمار بزرگ عثمانی خواجه ، معمار سنان آقا ، به دستور سلطان سلیمان اول پادشاه عثمانی طراحی شده است. ارتفاع گنبد این مسجد 53 متر و قطر گنبد آن 5/27 متر است. طبق سنت عثمانی ، این مسجد چهار مناره (دسته گل) دارد که نشانه مساجد ساخته شده به دستور پادشاهان است. سبک معماری آن ، مانند سایر آثار معماران سنان و عثمانی ، ترکیبی از سبک معماری بیزانس و اسلامی است. طبق سنت این دوره ، این مسجد دارای ساختمانهایی ضمیمه مانند مدرسه ، حمام ، کتابخانه ، مسافرخانه ، بیمارستان و آشپزخانه عمومی بود. این ساختمانهای الحاقی “کل مسجد” (به ترکی عثمانی “Jami Kuliye Si”) نامیده می شدند.

    ایاصوفیه

ایاصوفیه در سال 537 میلادی به عنوان کلیسای بیزانس که یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است ساخته شد و در سال 1453 به مسجدی برای مسلمانان تبدیل شد. امروزه ایاصوفیه هنوز هم یکی از مکانهایی است که از عظمت ، معماری و فرهنگی که به شما نشان می دهد شگفت زده خواهید شد.

    مخزن کاخ سلطنتی (مخزن باسیلیکا)

در استانبول در تور ترکیه سفر باتو ، داستان های زیادی در زیر زمین اتفاق می افتد! جای تعجب نیست که در این شهر ، با همه تاریخ آن ، جاذبه خاصی وجود دارد که در زیر سطح شهر واقع شده است. آب انبار باسیلیکا مخزنی است که در زیر زمین واقع شده است. با پایین آمدن از 52 پله ، به سازه ای بزرگ با مساحت 9800 متر مربع و 336 ستون رسیدید. این مخزن توانایی نگهداری حداکثر 100000 تن آب را دارد.

    مسجد آبی

مسجد سلطان احمد که به دلیل کاشی کاری های دیواری آبی به مسجد آبی معروف است ، مکان مناسبی برای عبادت است. این مسجد به دلیل معماری شگفت انگیز خود که ترکیبی از عناصر اسلامی و بیزانسی است به عنوان یکی از جاذبه های استانبول شناخته می شود. مسجد آبی تنها مسجد استانبول با شش مناره است. معمار احتمالاً تقاضای altın (طلا) و altı (شش) را اشتباه درک کرده است!

دیدنیهای کیش

جزیره زیبای کیش مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات نوروز است و با وجود طبیعتی دل انگیز و آبهای گرم و فیروزه ای به استراحتگاه میلیون ها ایرانی تبدیل شده است . کیش یکی از برترین مقاصد گردشگری در ایران است و روزانه هزاران مسافر به این جزیره سفر کرده و از تمام امکانات رفاهی و تفریحی موجود در آن و همچنین آرامش مطلق حاکم بر این جزیره بهره مند خواهند شد  . باید بگوییم با یک بار سفر به این جزیره شما نیز در مزره مسافران دائمی آن قرار می گیرید و محو اینهمه شگفتی خواهید شد .

در دهه های گذشته زیر ساخت های گردشگری این جزیره پیشرفت های چشمگیری داشت و در پی آن دهها هتل و اقامتگاه لوکس و مدرن ساخته شد . همچنین وجود مراکز خرید مدرن و متنوع و مجموعه های تفریحی فراوان همه آنچه را که از سفری رویایی انتظار دارید ، در اختیارتان قرار می دهد .

در ادامه این مطلب سفر با تو  ، قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این جزیره را به شما معرفی نماییم . پس با ما همراه باشید :

اسکله تفریحی کیش  

همانطور که می دانید جزیره کیش و قیمت تور کیش  در میان آبهای گرم و زلال خلیج فارس قرار گرفته ، از این رو دارای سواحلی بسیار زیبا و امن است . بنابراین میتوانید ساعت ها در امتداد سواحل کیش به تفریح و خوشگذرانی مشغول باشید ، و از امکانات موجود در این مناطق بهره مند شوید . در ادامه باید افزود اسکله تفریحی کیش یکی از بهترین مناطق برای داشتن تجربه مهیج تفریحات آبی است . در امتداد این خط ساحلی و با هزینه ای نسبتا مناسب تر از سایر مناطق ، فعالیت های ورزشی و تفریحی متنوعی نظیر قایق سواری ، پاراسل ، جت اسکی و … را تجربه خواهید نمود .

با کمی پیاده روی به کافه های ساحلی و کلوپ غواصی جزیره می رسید و در همین راستا کیوسک های دوچرخه را می بینید . اسکله تفریحی کیش در امتداد آبهای نیلگون خلیج فارس قرار دارد و دارای عرشه‌ای تمام چوبی است که با قدم زدن بر روی آن تا دل آب جلو می روید ، و تماشای طلوع و غروب آفتاب از پهنای آن تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود . باید افزود این اسکله چهار صد و سی و هفت متر طول دارد به مراکز تفریحی معروفی همچون بولینگ مریم ، سینما چهار بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است .

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا