خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگران ظهور مهدی نباشید

تعلیق ظهور راستین به آوردن معجزات علمی و غیبی

امیر ترکاشوند، نویسنده‌ی کتب مذهبی، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «نگران ظهور مهدی نباشید | تعلیق ظهور راستین به آوردن معجزات علمی و غیبی»، به بهانه‌ی نیمۀ شعبان نوشت:

چند روز پیش بنا به ویدئویی که در گروه‌ها و کانال‌ها پخش شد، شماری از منتظران مهدی به بیرون شهر قم رفته و دست به دعا بلند کرده و خالصانه، ظهور مهدی را از خدا طلب کردند و بر این خواسته پافشاری نشان می‌دادند.

حال اگر در پیِ تداوم این نوع مراسم‌ها و فریادهای انتظار، کسی از بیوت یا غیر بیوت پیدا شد و ادعای ظهور کرد و گفت دعای‌تان مستجاب گردید و خود را مهدی معرفی کرد و به صدر اخبار کشور و منطقه تبدیل شد، در چنین حالت شورآفرین، وصف‌ناپذیر و پر از احساسات پاک چه باید کرد؟ آیا باید ندای لبیک یا مهدی سر داد و پشتِ سرش به صف شد و با بارانی از اشک، اولین نماز را به امامت فرزند فاطمه اقامه کرد؟ پاسخ نه است؛ در آن ساعات باید بر احساسات غلبه کرد تا اول، برادری‌اش و مهدی بودنش ثابت شود و سپس درِ کیسۀ اشک را باز کرد تا شُر شُر بر گونه‌ها جاری شود.

اولین کار پس از خبر ظهور، آزمایش مهدی است تا معلوم شود که او همان مهدی موعود است و نه فردی متوهّم. با بهره‌گیری از روایات فراوان، راه‌های متعددی برای این راستی‌آزمایی پیشِ پای مردم است به عنوان نمونه:

کسانی که تلقّی اقتداری و فتح جهانی از دوران مهدی دارند می‌توانند از روایات مربوطه بهره گرفته و مثلاً به روایتی که می‌گوید «مهدی در وقت ظهور، جایی در دل زمین را به مردم نشان می‌دهد که در آن انباری از شمشیرهای شناسنامه‌دار چال شده تا به صاحبانش در عصر ظهور برای فتح جهان تحویل شود» استناد کنند و از مدعی که خود را مهدی می‌داند بخواهند که نشانی آن محل را اعلام کند تا در برابر دوربین رسانه‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی، کار حفاری انجام شود و پس از استخراج شمشیرهای فرضی، اولاً مطابقتِ نام‌های حک‌شده بر روی شمشیرها با مشخصات منتظران آمادۀ قیام بررسی شود و ثانیاً شماری از شمشیرها برای تشخیص زمان تولید به آزمایشگاه‌ها سپرده شود.

و کسانی نیز که تلقّی گل و بلبلی و شکوفایی علمی از دوران ظهور دارند می‌توانند از روایات مربوطه بهره گرفته و مثلاً به روایتی که می‌گوید «بشر تا زمان مهدی فقط به دو قسمت از بیست و هفت قسمتِ علم و دانش دست یافته و چون مهدی ظهور کند از بیست و پنج قسمت دیگر رونمایی می‌کند» استناد کنند و از مدعی که خود را مهدی معرفی کرده بخواهند برای دستگرمی عجالتاً یک چشمه از چشمه‌های ناشنیده و نایافتۀ علم و فناوری را در کنفرانس بزرگ جهانی با مردم جهان و به ویژه با متخصصان در میان گذارَد.

اگر چنین امری رخ دهد (چه شمشیرهای باستانی به دست صاحبانش در قرن‌های بعد برسد و چه پرتوی از علومِ دست‌نایافته به جامعۀ بشری معرفی شود، در هر دو صورت) مردم جهان با او رابطه‌ای عاطفی برقرار کرده و وی را همان مهدی خواهند شمرد و بی‌نیاز به هیچ شمشیر از نیام کشیدنی و بی‌آن‌که قطره‌ای خون از دماغ کسی بیاید (چنان‌که در برخی اخبار آمده)، همگی (ایرانی، اسرائیلی، فلسطینی، آمریکایی، سعودی، سوری، روسی و…) دل به آن مرد موعود و الهی خواهند سپرد و قلب جهانیان را فتح خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. م ح م د اگه به اشک وشمشیر شما محتاج بود حتما با زره واسب سفید از جمکران ظاهر میشد.این الطالب لبدم الحرف نه سوار حکومت وادعای منتظر ی

  2. سلام منتظرها امامشون می شناسن نه شمشیر می خوان نه سرچشمه علم …مهدی دوای زخمشون هست ونور صورتش روشنی چشمشون با ابلیس اشتباهش نمی گیریم توبیابان هم دنبالش نمی گردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا