خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: من بی سوادم

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از افراد در مجلس تذکرو اخطار می دهند که اگر گذشته علمی آنها را نگاه کنی می فهمی که سابقه و علم موضوعی که درباره آن اظهار نظر می کنند را ندارند و کارشناس نیستند، البته نمایندگان می توانند درباره همه موارد نظر دهند، اما نظرشان کارشناسی نیست.
به گزارش انصاف نیوز، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با انتقاد از کسانی که از صحبت های رییس جمهوری برداشت کلمه بی سواد را کرده اند، افزود: من چیز دیگری شنیدم؛ رییس جمهوری در دانشگاه گفت که همه حتی بی سوادان درباره توافق ژنو اظهار نظر می کنند، شما که خودتان دانشگاهی هستید چرا به این بحث ها ورود پیدا نمی کنید. 
وی با بیان اینکه رییس جمهوری دانشگاهیان را دعوت به اظهار نظر درباره توافق ژنو کرده است، خاطر نشان کرد: آنهایی که کارشناس در زمینه های هسته ای نیستند نظر می دهند، ولی اساتید دانشگاه که در این زمینه صاحب نظر هستند ساکت مانده اند که باید این سکوت را بشکنند و درباره این توافق نامه اظهار نظر کنند. 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این سخنان رییس جمهوری به این معنی نیست که هرفردی درباره این موضوع صحبت می کند بی سواد است، تصریح کرد: بطور مثال من به عنوان نماینده مجلس، متخصص مسایل پزشکی هستم، اما درباره سیاست هم نظر می دهم و فوق تخصص پزشکی دارم و قطعا از مسایل سیاسی در حد دیپلم هم اطلاع ندارم، پس نمی توانم بصورت دقیق درباره اینگونه مسایل اظهار نظر کنم. 
وی با بیان اینکه در دانشگاه اساتیدی مختلف در زمینه های سیاسی و مسایل خارجی حضور دارند، گفت: این گلایه رییس جمهوری به افراد صاحب نظر در زمینه های سیاست خارجی و هسته ای وارد است. 
پزشکیان اظهار داشت: به صراحت می گویم من به عنوان نماینده مجلس در زمینه مسایل هسته ای و سیاست خارجی بی سوادم و سوادم در حد دیپلم است و اگر بپذیریم که انرژی هسته ای علم است، باید کارشناسان این علم درباره مسایل مهم سیاست خارجی و هسته ای اظهار نظر و کارشناسی کنند. 
وی تصریح کرد: بعضی ها به دنبال بزرگ کردن مطلبی هستند که درست است با ادبیاتی خاص گفته شد، اما باید این را بدانیم که وقتی درباره چیزی که نمی دانیم نظر می دهیم جز دردسر برای کشور هیچ فایده ای ندارد و اگر بگویند در زمینه ای کارشناس نیستی و بی سوادی آیا توهین کرده اند. 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عده ای خاص برای منافع خود حرف رییس جمهوری را بزرگ می کنند و رفتار آنها هیچ ارتباطی به سخنان رییس جمهوری ندارد. 
وی افزود: برخی از افراد در مجلس تذکر، اخطار و نظری می دهند که اگر گذشته علمی آنها را نگاه کنی می فهمی که سابقه و علم موضوعی که درباره آن اظهار نظر می کنند را ندارند، البته نمایندگان می توانند درباره همه موارد نظر دهند، اما نظرشان کارشناسی نیست. 
پزشکیان با بیان اینکه باید در زمینه ای که می خواهیم کارشناس شویم هم تحصیلات و هم تجربه داشته باشیم، خاطر نشان کرد: دانایی با توانایی و انگیزه فرق دارد. شاید من نتوانم همان دانسته ام را اجرایی کنم اما تنها کسانی می توانند این دانسته های خود را اجرایی کنند که تجربه و مهارت کافی در میدان عمل کسب کرده باشند. 
وی تصریح کرد: اگر هرکسی بخواهد در سیاست خارجی نظر دهد، نتیجه این می شود که در سال های گذشته دیده ایم، یعنی زمانیکه تمامی دولت های جهان می خواهند درباره موضوعی مربوط به ایران رای گیری کنند 98 درصد به نفع ایران رای نمی دهند. 
نماینده مردم تبریز تصریح کرد: چرا باید ما در چندسال گذشته برخلاف سیاست های کلی که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند که باید با تمامی کشورها به جز آنهایی که به رسمیت نمی شناسیمشان رابطه دوستانه داشته باشیم، اما هرگز اینگونه نشد و وضع خود را به این شکلی بدی که هست، درآوردیم. 
وی خاطر نشان کرد: ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالف و دشمن هستیم، اما چرا کاری می کنیم که تمامی دنیا نیز با ما مخالف باشند، پس سیاست و روند کار ما غلط بود پس این غلط از روند کار ما و تجربه ما سرچشمه می گیرد و اگر علم، تجربه، مهارت و سیاست داشتیم این بلاها سر کشور ما نمی آمد. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا