خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک تشکل دانشجویی: آقای روحانی! بگویید ویرانه و لاشخور تحویل گرفتید

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سالگرد توافق هسته‌ای در نامه‌ای به رییس جمهور ضمن بیان خدمات دولت و همچنین انتقاد از محدودیت‌های غیر قانونی رییس جمهور پیشین، به از عملکرد ضعیف دولت در حوزه دانشگاه انتقاد کرد. در بخشی از این نامه آمده است: جناب دکتر روحانی ما انتظار داشتیم سرهنگ‌ها از دانشگاه بروند نه این که فقط پوتین‌های خود را بیرون دانشگاه بگذارند و خود در دانشگاه نظامی گری کنند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه به نقل از عصردانشجو در پی می‌آید:

بِسْم تعالی
دولت محترم تدبیر و امید
سلام علیکم
احتراماً ما اعضا و شورای مرکزی انجمن إسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی (س) علوم پزشکی زاهدان پس از گذشت ۳ سال از عمر دولت محترم و به مناسبت اولین سال گرد توافق جامع هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه موسوم به 5+1 در پی آن برآمدیم تا از زحمات ۳ سال گذشته ی دولت محترم به خصوص تلاش‌های بی وقفه ی وزارت خارجه، وزارت بهداشت و درمان  و تیم اقتصادی دولت و در رأس دولت از ریاست محترم جمهور برای حل و فصل مساله ی هسته‌ای، تغییرات مثبت خدمات رسانی در امر بهداشت و درمان و کنترل شرایط اقتصادی با وجود همه ی مشکلات را داریم.

امروز ما از شما برای رفع تحریم‌های ظالمانه و فلج کننده علیه ملت صبور ایران تشکر می‌کنیم و معتقدیم درست است که ملت جهت حفظ نظامی که صدها هزار جوان آن برای تشکیل و حفظ آن پرپرشده اند هر فشاری را تحمل خواهد کرد، اما مسوولان نظام که فقط خادم ملت هستند باید بدانند که همه ی توان خود را به کار بگیرند تا مشکلات مردم را حل کنند، الحمدلله در این زمینه با وجود ناکارآمدی دولت ۹ و ۱۰، دولت محترم تدبیر و امید با تیم متخصص دیپلماتیک خوب موفق به حل معقول موضوع هسته‌ای شد، دکتر ظریف و همکارانش برگ سبزی در تاریخ ایران خواهند بود.

در خصوص بهداشت و درمان پس از انقلاب ۳ طرح مهم را شاهد بوده‌ایم:

۱. طرح شبکه خدمات بهداشت و درمان
۲. طرح بیمه‌ها
۳. طرح تحول سلامت

در این میان طرح شبکه طرح موفقی بوده اما طرح بیمه‌ها شکست خورد و ناکارآمد بود اما طرح تحول تکمیل کننده ی هر دو طرح پیشین بود و تحولی عظیم در خدمت رسانی بهداشت و درمان بود و رضایت همه ی مردم را بیش از ۹۰ درصد جلب کرده است.

اما شرایط اقتصادی که شما از دولت قبل تحویل گرفتید ویرانه‌ای بود که لاشخورها درش جای گرفته بودند و به جان بیت المال افتاده بودند امثال خاوری، زنجانی و دیگران فقط کسانی بودند که زمینه برای سؤاستفاده آنان فراهم شده بود، ما متاسفیم که معاونین ریاست محترم جمهور حتی معاون اول آقای احمدی نژاد امروز به جرم اختلاس در زندان به سر می‌برند این یعنی فساد دولتی و سیستماتیک در کشور بی داد می‌کرد و می‌کند، فیش‌هایی که امروز همه‌ی کشور را در گیر کرده‌اند ببینید ریشه‌اش به کجا برمیگردد؟

امروز باید ملت بداند دولت ۱۱ در چه شرایطی آمده، تفاوت قیمّت نفت امروز و سال ۹۰ را برای مردم شرح دهیم تا مردم بدانند در چه شرایطی کشور اداره می‌شود.
همه ی این‌ها و خیلی دیگر از مسایل خوب اما جناب آقای دکتر روحانی! ما نقدهایی بر برخی عملکردهایی شما و زیرمجموعه ی شما داریم.

۱. جناب دکتر روحانی! ما می دانیم شرایط سیاسی کشور تغییر کرده فضا سیاسی بازتر شده تشکل‌ها و احزاب فعال‌تر شدند اما فضا نه تنها أمن نشده که امنیتی‌تر شده، امروز رییس جمهور سابق این کشور را که در رییس جمهور شدن شما اساسی‌ترین تأثیر را داشت، برای او محدودیت‌هایی در نظر گرفتند، جناب دکتر روحانی! شما سوگند یاد کردید تا حافظ قانون اساسی باشید حالا ما انتظار داریم برای ملت توضیح دهید مگر از طریق قضا می‌توانند در نقش قانون گذار باشند و بدون تشکیل دادگاه محدودیت وضع کنند؟!

۲. جناب دکتر روحانی! ما انتظار داشتیم سرهنگ‌ها از دانشگاه بروند نه این که فقط پوتین‌های خود را بیرون دانشگاه بگذارند و خود در دانشگاه نظامی گری کنند.
رییس جمهور روحانی! متأسفیم که در شوای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان «معاونت» و «نمایندگی» هم صدا إعلام می‌کنند ریاست جمهور با رهبری مشکل دَارد، این همان حرفیست که رسانه‌های صهونیسم اعلام می‌کنند چه شده که مسوولی در دانشگاه هم صدا با آن رسانه‌ها شدند؟ اگر [بنا بر این ادعاها] رهبری چنین تناقضی را حس کرده چرا مردم را به همدلی با دولت ترغیب می‌کنند، چرا به برخی‌ها هشدار می‌دهند دنبال بهم زدن همدلی دولت و ملت نباشند؟ مگر اینان بهتر از رهبری می بنند و حس می‌کنند؟!

جناب دکتر روحانی! در دولت شما معاونت فرهنگی دانشگاه وزارت خانه مطبوع خودش یعنی وزارت بهداشت را مخالف مصالح نظام معرفی می‌کند.
کسی که عملاً باسیاست‌های شما مخالف است شما را ضد رهبری می‌داند و سال‌ها در حراست دانشگاه بوده است و حتی در دولت قبل در سمت معاونت فرهنگی یک سال دوام نیاورده سرپرستی فرهنگ یک دانشگاه را عهده دار شده است. از وزیر بهداشت بخواهید از دکتر میری بپرسند چه شد که ایشان معاون ایشان شدند؟ بخواهید در مورد ترکیب شورای فرهنگی توضیح دهد.

جناب رییس جمهور! درخواست داریم در خصوص مسائل فرهنگی این دانشگاه دستور برسی جدی دهید.

۳. ما انتظار داشتیم در زمان دولت شما دخالت‌های نهاد خارج دانشگاهی در دانشگاه در دانشگاه تمام شود نه این که کسانی از … (نهادی خاص) در محیط دانشگاه اعضای یک تشکل را تهدید کنند. همچنین انتظار نداشتیم از دادستانی در خصوص مسایل دانشگاه وارد شود و معاونت فرهنگی یک دانشگاه از دادستانی در خصوص یک نشریه ی دانشجویی استعلام بگیرند و شفاهاً درخواست برخورد کنند.

جناب رییس جمهور! دانشگاه‌ها از بی قانونی و تبعیض رنج می‌برند.

ما وطیفه ی خود میدانیم از هر چه به مصلحت ملت باشد حمایت کنیم به همین منظور از کلیت دولت در هر تریبونی دفاع خواهیم کرد اما تیم رسانه ی دولت نیز باید قوی‌تر عمل کند و عملکرد دولت را برای مردم توضیح دهند.

جناب رییس جمهور! شما قول‌هایی دادید که هنوز ما نتیجه‌ای ندیدیم اما از یادمان نرفته آن قول‌ها و امیدواریم شما هم فراموش نکرده باشید.

در پناه حضرت حق موفق باشید.

“وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِینَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ”

باتشکر
امین اله ریگی
دبیرانجمن اسلامی دانشجویان پیروخط امام (س) علوم پزشکی زاهدان
۱۳۹۵/۰۴/۲۵

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. خوب ظاهرا این تبدیل به یک سنت شده است در عالم سیاست فعلی ایران که هر دولتی تقصیر کم کاری‌ها و مشکلاتش را بر دوش دولت قبل می‌اندازد.
    مستدعی است در هر انتخابات از کاندیداهای محترم سوال شود بعد چند سال مسئولیت اوضاع مملکت را بر عهده می‌گیرید؟ ۴ سال، ۸ سال، ۱۶ سال یا مثلا ۳۰ سال؟! یعنی بعد چند سال مردم اجازه دارند یقه مسئولین حاضر را به خاطر مشکلات بگیرند و از آنها متوقع باشند به جای اشاره به دولت‌های قبلی خودشان مسئولیت کارهایشان را بپذیرند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا