خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – سیدمحمد بطحایی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

سیدمحمد بطحایی، وزیر پیشین آموزش‌وپرورش در سال ۱۳۴۲ به دنیا آمد. او متولد تهران است.

بطحایی دارای کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش مدیریت مالی بوده و مدرک کارشناسی خود را نیز در رشته‌ی برنامه‌ریزی آموزشی اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشرشده‌ی آقای بطحایی در فضای مجازی آمده است، او «اولین نشان مدیر برگزیده‌ی جهادی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده است».

بطحایی که از سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را در آموزش‌وپرورش آغاز کرده، در سال‌های طولانی حضورش در این وزارتخانه به‌عنوان سرپرست وزارتخانه، قائم‌مقام وزیر، معاون وزیر، مدیرکل دفتر وزارتی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت در دفتر ستادی، مسئول آموزش در سرپرستی مدارس خارج از کشور و… مشغول فعالیت بوده است.

بطحایی در دولت دوم روحانی با حکم رئیس‌جمهور و رای اعتماد مجلس به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش انتخاب شد. از جمله اقدامات خبرساز او در دوران حضورش به‌عنوان وزیر تلاش برای مقابله با آنچه «مافیای کنکور» می‌نامید، بود.

استعفای خبرساز بطحایی نیز یکی از حاشیه‌ها در کارنامه‌ی کم‌حاشیه‌ی مدیریتی‌اش بوده است؛ روایت او از این استعفا: «من به طور مشخص برای آن موضوع که رتبه‌بندی معلمان بود، رنجیدم که من از رئیسم ده دقیقه وقت خواستم که در مورد موضوعی که به نظرم بسیار مهم است حرف بزنم و ایشان به من وقت ندادند. بعد از چند بار اصرار، ایشان من را به آقای واعظی ارجاع دادند. آقای واعظی هم من را به آقای نوبخت ارجاع دادند. آقای نوبخت هم بدون جلسه با من تصمیم گرفت. من گفتم بنده لولوی سر خرمن نیستم! حداقل از من بپرسید ماجرا چیست. آقای نوبخت گفت حالا که تصمیم گرفتیم و باید این‌طور اجرا شود. صادقانه عرض کنم به من برخورد. می‌دیدم وزرای دیگر خیلی بدتر از اینها را تحمل می‌کنند ولی من نتوانستم تحمل کنم که به‌عنوان سکان‌دار آموزش‌وپرورش هستم چنین رفتاری ببینم».

بطحایی پس از کناره‌گیری از دولت به دانشگاه آزاد رفت و با حکم محمدمهدی طهرانچی، رئیس این دانشگاه به‌عنوان معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی انتخاب شد.

آقای بطحایی از چهره‌های شناخته‌شده در حوزه‌ی آموزش‌وپرورش است که فعالیت سیاسی زیادی در کارنامه‌‌ی مدیریتی‌اش دیده نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا