خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محسن هاشمی: تاخیر در واکسیناسیون قابل پذیرش نیست

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاخیر و عقب ماندن فرآیند واکسیناسیون در کشور که تاکنون به یک درصد هم نرسیده است نسبت به درصد واکسینه شدن مردم علیه کرونا در بسیاری از کشورهای توسعه یافته وحتی درحال توسعه برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر با اشاره به شعار سال، عنوان کرد: برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، باید بصورت معکوس عمل کرد و ابتدا باید موانع را از مسیر تولید داخلی حذف کرد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاه های ذیربط بزرگترین مانع تولید داخل است، عنوان کرد: دستگاه های مختلف اعم از وزارت خانه ها، سازمان هایی نظیر محیط زیست، سیستم بانکی، تولید کننده را به یکدیگر حواله می دهند و یک دور باطل برای زمین زدن تولید در کشور تشکیل شده است که باید حذف شود.

هاشمی افزود: ما در جهان شاهد بزرگترین و آشکارترین پشتیبانی از تولید توسط دولت های بزرگ نظیر چین در دهه های اخیر بودیم که با پرداخت یارانه و خدمات رایگان تولید خود را ارزانتر از رقبا به بازارهای جهانی عرضه کرده اند، اما برای تولید کننده داخلی بیش از یارانه، مقررات زدایی و حذف تصمیمات سلیقه ای و خلق الساعه اهمیت دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر موانع بسیار افزایش یافته است و مشکل دیگر برای تولید کننده و صادرکننده ایرانی، یارانه منفی است که بخاطر دورزدن تحریمها به او تحمیل می شود.

وی تاکید کرد: تولید کننده برای تامین تجهیزات و مواد اولیه و صادرکننده برای بازگرداندن سرمایه خود به کشور متحمل هزینه سنگین دور زدن تحریم ها می شوند که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد روی بهای تمام شده تولید اثر گذار است.

هاشمی گفت: هیچ محلی هم جز از جیب مصرف کننده و مردم برای جبران آن پیش بینی نشده است که برای پشتیبانی از تولید این مساله باید حل شود.

به گفته وی، اگر مانع زدایی و پشتیبانی بدرستی انجام شود، ظرفیت خالی مانده تولید در کشور به اندازه ای هست که هم مشکل اشتغال را حل کند و هم با افزایش عرضه وکاهش هزینه های تولید، تورم مهار و رشد صعودی قیمتها در سه سال اخیر شکسته شود.

هاشمی ادامه داد: شعار امسال با ظرافت انتخاب شده اما اجرای آن به قاطعیت و همت مسئولان مربوطه نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به مشکلات مدیریت شهری هم گفت: در حوزه مدیریت شهری، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود ظرفیت بلا استفاده تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور یکی از نمونه های تلخ زمینگیر شدت تولید داخلی است.

وی افزود: تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور برای تامین نیاز شهروندان، مستلزم ایجاد هماهنگی بین ۱۰ دستگاه مختلف است که متاسفانه در دهه نود این اتفاق رخ نداده است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که با تغییر رویکرد مسئولان به نیاز ضروری ناوگان فرسوده و ناکافی حمل و نقل عمومی تهران پاسخ داده شود.

تاخیر در واکسیناسیون برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست

وی با تبریک فرارسیدن سال نو و آغاز بهار طبیعت به شهروندان تهرانی، گفت: امسال نیز نوروز تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار داشت و با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و تاخیر مسئولان در فرآیند واکسیناسیون، شاهد افزایش تعداد مبتلایان وقربانیان هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاخیر و عقب ماندن فرآیند واکسیناسیون در کشور که تاکنون به یک درصد هم نرسیده است نسبت به درصد واکسینه شدن مردم علیه کرونا در بسیاری از کشورهای توسعه یافته وحتی درحال توسعه برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

وی گفت: تاخیر در واکسیناسیون خسارات بسیار بیشتری از هزینه واکسینه کردن به نظام سلامت، اقتصاد، آموزش و فضای عمومی جامعه وارد می کند.

هاشمی با بیان اینکه مبتلایان روزانه ۵ رقمی و تعداد قربانیان نیز در حد سه رقمی شدن رسیده است، اظهار داشت: در حالیکه برخی کشورهای اروپایی، پروتکل های بهداشتی را تقویت کرده اند، کاهش رعایت موارد ایمنی، بخصوص زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از تجمعات غیرضروری در پیک چهارم کرونا موثر بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا